هاست پرسرعت
خودرو

پرواز کیا سول پس از برخورد با لاستیک سرگردان؛ چالش ایمنی و فیزیک!

پرواز کیا سول پس از برخورد با لاستیک سرگردان؛ چالش ایمنی و فیزیک!

در فیلم حادثه‌، کیا سول پس از برخورد با چرخ خودرویی دیگر، بیش از ۲ متر از زمین جدا می‌شود.

راننده نسل اول کیا سول در لاین خود مشغول رانندگی بود که ناگهان در رفتن چرخ یک شورولت سیلورادو ارتقا یافته و برخورد آن با سول باعث شد هاچبک کوچک و بخت‌برگشته کره‌ای لحظات دلهره‌آوری را تجربه کند. در واقع این خودرو قربانی زمان‌بندی بسیار بد و به احتمال زیاد اسپیسر چرخ یا پیچ و مهره معیوب سیلورادو شده است. چرخ جلوی در رفته و برخورد آن با سول و سپس پرواز چند متری خودرو به هوا کاملاً علمی تخیلی به نظر می‌رسد اما واقعاً رخ داده و کیا سول پس از چپ کردن با چهار چرخ روی زمین فرود آمده است. در ادامه صحنه‌ای پیش می‌آید که کاملاً مناسب فیلم‌های کمدی است به‌ گونه‌ای که چرخ در رفته سیلورادو دوباره به صحنه جرم بازگشته و دوباره با سول برخورد می‌کند!

راننده خودروی تسلا که دوربین داخل خودرواش این فیلم را ضبط کرده می‌گوید راننده سول بدون جراحت جدی از خودرو خارج شده و خوشبختانه فرد دیگری در خودرو حضور نداشته است. در این ویدئو همچنین می‌توانیم فرمان دادن ناگهانی تسلا به سمت راست و به منظور جلوگیری از تصادف را مشاهده کنیم و بنا به گفته راننده، خودرو در حالت اتوپایلوت فعال قرار داشته است.

 

چند سال پیش نیز تصادف مشابهی در ایندیانا آمریکا رخ داد و طی آن چرخ تویوتا راو ۴ در رفت و خودرو پس از چرخش در هوا روی زمین فرود آمد. جدای از عجیب بودن چنین حوادثی باید به ایمنی بالای خودروهای مدرن و پیشرفت‌های صورت گرفته در این زمینه اشاره کنیم. تصور کنید اگر کیا سول یا تویوتا راو ۴ خودرویی از دهه ۷۰ میلادی بودند و چنین اتفاقی برایشان رخ می‌داد. به احتمال زیاد سرنشینان داخل این خودروها جان خود را از دست می‌دادند اما خوشبختانه ایمنی خودروهای مدرن چیزی است که برای خودروسازان تراز اول جهانی اولویت و اهمیت دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۳۲ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا