پورشه کاین توربو نسل اول با تیونینگ آفرود؛ قدبلند و توانا!
پورشه کاین توربو نسل اول با تیونینگ آفرود؛ قدبلند و توانا!
در این مقاله میخواهیم شما را با یک دستگاه پورشه کاین توربو نسل اول که به منظور روبرو شدن با بدترین مسیرهای خارج از جاده آماده شده آشنا کنیم. همانطور که مشاهده میکنید ارتفاع کاین موردبحث بهطور قابلتوجهی از سطح زمین افزایش یافته است.
پس از شنیدن اخبار زیادی از وقوع طوفانهای سنگین در سراسر اروپا، کاملاً درک میکنیم که چرا رونی کالین تصمیم گرفته نسخهای قدبلند از پورشه کاین توربو نسل اول را برای تردد روزمره در فصل زمستان امسال بسازد. رونی در منطقهای زندگی میکند که تنها یک جاده ساده برای ارتباط با شهر دارد. همین جاده هم گاهی اوقات در بهار یا پاییز کاملاً زیر آب میرود و در فصل زمستان نیز بارش سنگین برف میتواند تردد را حتی برای شاسی بلندهای عادی نیز غیرممکن کند. رونی اما هدف مهمی داشته و آنهم عدم گیر افتادن در برف حتی در زمان بارشهای قابلتوجه برف بوده است. جالب آنکه او تا به اینجای کار به هدف رسیده و کاین توربو نسل اول کمکش کرده است.
از نظر بصری باید گفت کابین کاملاً خشنتر از نسخه استاندارد به چشم میآید. دلیل آنهم استفاده از کیت افزایش ارتفاع ۳ اینچی شرکت یورو وایز و نصب سپرهای جلو و عقب جدید است. خود سپرهای فولادی کاین نیز ظاهر گیراتری دارند و خودرو را آماده حمله به مسیرهای خشن نشان میدهند. شاسیبلند موردبحث ما در ابتدا رنگ نقرهای داشته اما رونی تصمیم گرفته رنگ بدنه زیتونی تیره را انتخاب کند. رینگهای BBS خودرو نیز متعلق به پورشه ۹۹۷ کاپ هستند و ظاهر مشکی داشته با لاستیکهای ۳۳ اینچی یوکوهاما M/T همراه شدهاند.
فکر نمیکنیم رونی هیچ مشکلی در دید به جاده داشته باشد زیرا چراغهای LED پرقدرت باجا دیزاین در بخش جلو نصب شدهاند. حتی چراغهای اصلی پورشه کاین توربو نسل اول نیز ارتقا یافته تا پذیرای نمونههای LED باشد. وقتی به بخش عقب خودرو نگاه کنید مه شکن کارتک با مشخصات فیا را خواهید دید که آنهم از خودروی کاپ پورشه گرفته شده است. در بخش قوای محرکه همان پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۸ لیتری استاندارد پورشه وجود دارد که حدود ۵۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند و تقریباً دستکاری نشده و تنها بهبود آن به جابجایی محل نصب خنککننده روغن و خروجی اگزوز مربوط میشود. صدای خروجی از اگزوز اگرچه خشن و بیرحم به نظر میرسد اما همچنان لذتبخش و هیجانانگیز است.
وقتی وارد کابین شوید شاهد تغییرات بیشتری خواهید بود. غربیلک فرمان خودروی کاپ پورشه با gsxr شیفترها باعث میشوند در روزهای سرد زمستان گرمای بیشتری را حس کنید. صندلیهای جلو نیز ساخته ریکارو هستند و از گرمکن سود میبرند. یکی از جذابترین ویژگیهای کابین پورشه کاین توربو نسل اول دستهدنده چوبی آن خواهد بود که ما را به یاد دستهدنده خودروهای لمانز پورشه ۹۱۷ میاندازد. در روی داشبورد نیز بخشی برای قرار دادن وسایل موردنیاز برای ماجراجویی آفرود تعبیه شده است.
رونی به دنبال تولید بهترین خودروی ماجراجویی دنیا و یا خودرویی با تجهیزاتی همچون چادر سقفی نبوده بلکه میخواسته کاین در خیابانها متمایز باشد و درعینحال تواناییهای بیشتری برای عبور از مسیرهای برفی را به نمایش بگذارد. همچنین تغییرات رخ داده باعث میشوند آسیبی به DNA مسابقهای پورشه وارد نشود. از نظر ما خودروی رونی تمامی انتظارات را برآورده کرده و شاسیبلندی جذاب و خاص به نظر میرسد. با دیدن تصاویر احتمالاً یک پورشه دیگر را نیز گاراژ رونی میبینید که او از خودروی خود به عنوان ۹۱۱ GT2 تورینگ نام میبرد، خودرویی که اصلاً وجود ندارد! در واقع این خودرو یک دستگاه ۹۱۱ توربو S نسل ۹۹۱.۲ است که از سپرهای GT2 RS و گلگیرهای جلو، کاپوت و شیشه عقب پلی کربنات GT3 استفاده میکند و کابین آن نیز توانایی حمل چهار نفر را با راحتی بالا دارد. زندگی رونی اینگونه خلاصه میشود: کاین برای زمستان و ۹۱۱ برای تابستان!