هاست پرسرعت
خودرو

پورشه ۹۱۱ توربو S منصوری با ۹۰۰ اسب بخار قدرت رونمایی شد

پورشه ۹۱۱ توربو S منصوری با ۹۰۰ اسب بخار قدرت رونمایی شد

منصوری از پروژه جدید خود با نام P9LM EVO 900 که یک پورشه ۹۱۱ توربو S پرقدرت و خشن است رونمایی کرد. قدرت این هیولای آلمانی با تیونینگ منصوری به ۹۰۰ اسب بخار می رسد.

در طول این سال‌ها شاهد پروژه‌های جنجالی زیادی از منصوری بوده‌ایم. این برند به خوبی روش متمایز بودن در بین تیونرهای متنوع را بلد است و این پورشه ۹۱۱ توربو S را نیز با هیچ‌کدام از محصولات دیگر منصوری اشتباه نخواهیم گرفت. خودروی موردبحث با نام P9LM EVO 900 شناخته می‌شود و عدد ۹۰۰ در نام آن معنی ویژه‌ای دارد.

کار را با همین رقم آغاز می‌کنیم. منصوری برای هماهنگی ظاهر و باطن پورشه موردبحث از توربوهای بزرگ‌تر برای پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربو استفاده کرده است. همچنین یک اینترکولر جدید به همراه خروجی‌های اگزوز ۹۸ میلی‌متری و سیستم اگزوز کاملاً جدید در نظر گرفته شده است. در مجموع تغییرات رخ داده باعث می‌شوند محصول جدید منصوری ۹۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشد. گشتاور پیشرانه نیز به ۱۰۰۹ نیوتون متر می‌رسد هرچند حدس می‌زنیم علیرغم وجود سیستم چهار چرخ محرک با مشکل کشش مواجه شویم. پورشه ۹۱۱ توربو S منصوری می‌تواند در عرض ۲.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و این رکورد بهبود یک دهم ثانیه‌ای را نسبت به مدل استاندارد نشان می‌دهد. البته منصوری حداکثر سرعت خودرو را به ۳۴۰ کیلومتر در ساعت رسانده است.

تیونر یاد شده کیت بدنه جدیدی را نیز در نظر می‌گیرد. نمای جلوی خودرو دارای ورودی‌های بزرگ‌تر برای بهبود خنک کاری بدنه است و از قطعات فیبر کربنی سود می‌برد. چراغ‌های جدید LED و فلاپ های جدید نیز باعث تولید داون فورس بیشتر در چرخ‌ها می‌شوند. از فیبر کربن در محفظه بار جلو، آینه‌های جانبی و رکاب‌ها استفاده شده است. به این موارد باید اسپویلر جدید در بخش عقب و دیفیوزر گیرا را اضافه کرد. همچنین یک ورودی هوای دیگر نیز روی شیشه عقب وجود دارد. البته نمی‌دانیم که آیا واقعاً این قطعاً کاربردی خواهد بود یا خیر.

منصوری می‌گوید مالکان می‌توانند طرح‌های مختلف از جمله بدنه دو رنگ را برای پورشه ۹۱۱ توربو S خود انتخاب کنند. خودروی که مشاهده می‌کنید با رنگ مشکی و سبز خود کاملاً جلب‌توجه می‌کند مخصوصاً اینکه کابین نیز طرح مشابهی دارد. دکمه‌های سفارشی با تریم چرم و فیبر کربن به همراه رنگ سفید باعث ایجاد فضایی روشن در بخش داخلی شده‌اند. تنها ۱۰ دستگاه از P9LM EVO 900 تولید خواهد شد و مالکان خواهند توانست آن‌ها را به‌صورت کوپه یا کانورتیبل سفارش دهند. منصوری اشاره‌ای به قیمت محصول جدید خود نکرده است اما قطعاً بهای آن بسیار بالاتر از قیمت ۲۳۲ هزار دلاری ۹۱۱ توربو S استاندارد خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲۳ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا