هاست پرسرعت
خودرو

پورشه ۹۶۸ نسخه L’Art با قدرت ۲۳۵ اسب بخار راهی خیابان‌ها شد

پورشه ۹۶۸ نسخه L’Art با قدرت ۲۳۵ اسب بخار راهی خیابان‌ها شد

پورشه در سال ۲۰۲۱ نسخه‌ای منحصربه‌فرد از ۹۶۸ با نام L’Art را معرفی کرد. حالا این خودرو که حاصل همکاری با L’Art de L’Automobile است راهی خیابان‌های کالیفرنیا شده است.

پورشه ۹۶۸ نسخه L’Art از نمای جلوی نرمی سود می‌برد که چراغ‌های پاپ آپ مشهور در آن رؤیت نمی‌شوند. در دماغه خودرو برند L’Art de L’Automobile خودنمایی می‌کند و لامپ‌های نازک دو طرف نیز جزو دیگر موارد قابل‌ذکر هستند. این ۹۶۸ منحصربه‌فرد فاقد سقف است و حتی پانل جداشدنی نیز برای آن وجود ندارد. بخش عقب خودرو دارای بخشی با ارتفاع بیشتر است که نمای متفاوتی را ایجاد می‌کند. همچنین باید گفت چراغ‌های عقب که در پهنا امتداد یافته‌اند حاوی عبارت KAR هستند.

در ویدئویی که منتشر شده است نمی‌توانیم کابین را به‌صورت کامل ببینیم اما در تصاویر قبلی طراحی مینیمالیستی کابین پورشه ۹۶۸ هویدا بود. از جمله ویژگی‌های بخش داخلی این خودرو می‌توان به فقدان رادیو یا کنترل‌های سیستم تهویه مطبوع اشاره کرد. البته بجای آن‌ها ساعت و زمان‌سنج تگ هور خودنمایی می‌کنند. پشت آمپرها نیز طرح تیره‌ای دارند که اگرچه شیک به نظر می‌رسند اما احتمالاً خواندن آن‌ها سخت خواهد بود. همچنین باید گفت بخش اعظم بدنه و کابین با رنگ سبز خاصی پوشانده شده‌اند.

پورشه در زمان رونمایی از ۹۶۸ نسخه L’Art اشاره‌ای به جزئیات قوای محرکه آن نکرده بود هرچند اکثر نسخه‌های خودروی موردبحث به پیشرانه ۴ سیلندر ۳ لیتری با ۲۳۶ اسب بخار قدرت و ۳۰۵ نیوتون متر گشتاور مجهز بوده‌اند. البته پورشه ۱۴ دستگاه از ۹۶۸ را با پیشرانه توربوی ۳۰۵ اسب بخاری تولید کرد هرچند نشانه‌ای از وجود این پیشرانه در مدل موردبحث ما وجود ندارد. ۹۶۸ نسخه نهایی از محصولات ۴ سیلندر پیشرانه جلوی پورشه بود، محصولاتی که با تولید ۹۲۴ در دهه ۷۰ میلادی اعلام وجود کردند. خودروی موردبحث ما فقط از مدل ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵ در آمریکا عرضه شد و خریداران می‌توانستند نسخه‌های کوپه یا کانورتیبل آن را سفارش دهند. اولین بار در هفته مد پاریس در سال ۲۰۲۱ بود که پورشه ۹۶۸ نسخه L’Art به نمایش درآمد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲۳ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا