هاست پرسرعت
خودرو

پژو پارس در پایان خرداد 1403 برای همیشه راهی موزه می‌شود

پژو پارس در پایان خرداد 1403 برای همیشه راهی موزه می‌شود

پس از حضور طولانی‌مدت در خط تولید ایران‌خودرو، سرانجام پژو پارس در ۳۱ خرداد امسال راهی موزه خواهد شد.
پژو پارس

پژو پارس یکی از قدیمی‌ترین خودروهای بازار است که از سال ۱۳۷۹ تاکنون تولید می‌شود و البته در ماه‌های اخیر کاملاً جنجال‌برانگیز ظاهر شده است. علیرغم اینکه ایران‌خودرو بر تولید پارس اصرار دارد و قیمت آن را نیز حدود ۵۰ درصد افزایش داده است اما سازمان ملی استاندارد اعلام کرده این خودرو توانایی پاس کردن استانداردها را ندارد و باید از خط تولید کنار رود. البته قرار بود پژو پارس تا نیمه اسفند سال قبل راهی موزه شود اما با توجه به پیش‌فروش حدود ۱۷۲ هزار دستگاه از این خودرو، سازمان ملی استاندارد تاریخ جدیدی را برای توقف تولید پارس تعیین کرد و حالا گفته می‌شود ایران‌خودرو برای وداع با محصول پرحاشیه خود در پایان خرداد ماه امسال آماده می‌شود. نکته جالب اینکه ایران‌خودرو ادعا می‌کند علیرغم افزایش ۵۰ درصدی قیمت کارخانه بازهم با تولید پارس دچار زیان می‌شود.

فاصله قابل‌توجه قیمت پارس در کارخانه و بازار فرصت مناسبی برای واسطه‌ها و دلالان ایجاد کرده تا بتوانند به سود بالایی دست یابند. جدیدترین بررسی‌ قیمت خودرو نشان می‌دهد پژو پارس LX در بازار قیمتی حدود ۸۴۰ میلیون تومان دارد درحالی‌که قیمت کارخانه آن حدود ۴۸۰ میلیون تومان است. در حقیقت فاصله‌ای ۳۷۰ میلیون تومانی بین قیمت کارخانه و بازار این خودرو وجود دارد. این اختلاف قیمت برای پارس XU7P حدود ۲۲۵ میلیون تومان و برای مدل‌های سفارشی آن نیز حدود ۲۵۰ میلیون تومان است.

گفته می‌شود سورن و تارا گزینه‌های جایگزینی پارس هستند و البته اختلاف قیمت کمتری در کارخانه و بازار دارند؛ اما علیرغم انتشار خبر مربوط به پایان تولید پارس در خرداد ماه امسال باید منتظر ماند و دید آیا این وعده عملی خواهد شد یا بازهم شیر پیر و فرتوت پژو در خط تولید ایران‌خودرو جا خوش خواهد کرد. از طرف دیگر همچنان این سؤال وجود دارد که پارس و سورن چه تفاوت بنیادینی با یکدیگر دارند که اولی راهی موزه می‌شود اما دیگری همچنان تولید می‌شود؟ همان‌طور که می‌دانید این دو خودرو از پلتفرم پژو ۴۰۵ استفاده می‌کنند و جز تفاوت‌های ظاهری و داخلی، ساختار مشابهی دارند. در صورت انتشار رسمی خبر پایان تولید پارس آن را خدمت شما عزیزان اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۴ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا