هاست پرسرعت
خودرو

پیشرانه مگازیلا فورد با حجم قابل‌توجه ۷.۳ لیتر و قدرت ۶۱۵ اسب بخار معرفی شد

پیشرانه مگازیلا فورد با حجم قابل‌توجه ۷.۳ لیتر و قدرت ۶۱۵ اسب بخار معرفی شد

شرکت فورد از پیشرانه خام قابل‌نصب در خودروهای مختلف با نام مگازیلا رونمایی کرد. این نیروگاه آهنین مشخصات قابل‌توجهی دارد و قطعاً تیونرها و مشتریان شخصی را راضی خواهد کرد.

فورد آمریکا در نمایشگاه صنعت مسابقات پرفورمنس ایندیاناپولیس در مگازیلا پرده‌برداری کرده و آنچه بیش از همه به چشم می‌آید حجم قابل ۷.۳ لیتر آن و مشخصات فنی‌اش است. مگازیلا قدرت ۶۱۵ اسب بخار و گشتاور ۸۶۷ نیوتون متر را تولید می‌کند. تمامی گشتاور تولیدی در دور ۳۸۰۰ قابل‌دستیابی خواهد بود اما بیش از ۶۷۷ نیوتون متر پیشرانه از دور ۲۵۰۰ تا ۶ هزار ارائه می‌شود. این پیشرانه نسخه ارتقا یافته و قوی‌تر از نیروگاه ۸ سیلندر ۷.۳ لیتری گودزیلا به شمار می‌رود و برای نصب راحت‌تر در خودروها طراحی شده است و کاربری آن فقط به وانت پیکاپ ها محدود نمی‌شود.

پیشرانه موردبحث از بلوک چدنی سود برده و دارای میل‌لنگ فولادی فورج کاری شده، پیستون‌های فورج کاری شده ماله، یاتاقان های کالیز و سرسیلندر مخصوص است. نیروگاه به نمایش درآمده در نمایشگاه صنعت مسابقات پرفورمنس همچنین از دریچه گاز ۹۱ میلی‌متری فورد موستانگ شلبی GT500 استفاده کرده است. این قطعه جایگزین دریچه گاز ۸۰ میلی‌متری شده و کارایی بهتری دارد.

فورد در ابتدا پیشرانه گودزیلا را روی وانت پیکاپ سوپر دیوتی ۲۰۲۰ نصب کرد. این نیروگاه آهنین در وانت یاد شده خروجی ۴۳۰ اسب بخاری و گشتاور ۶۴۴ نیوتون متری داشت که نسبت به قدرت و گشتاور پیشرانه مگازیلا بسیار کمتر است. قدرت بیشتر به نیروگاه جدید فورد کمک می‌گوید تا در خودروهای متنوعی بکار رود و تیونرها به ابزار پرقدرتی در توسعه پروژه‌های خود دسترسی داشته باشند.

یکی از این تیونرها قبلاً با پیشرانه گودزیلا به قدرتی فراتر از ۷۸۰ اسب بخار دست یافته است. اضافه کردن سوپرشارژر به این پیشرانه تنفس طبیعی باعث می‌شود خروجی ۱۶۰۰ اسب بخاری نیز کسب شود. انتظار می‌رود با عرضه عمومی پیشرانه مگازیلا شاهد رسیدن به رقم‌های بالاتر نیز باشیم. فورد قیمت این قلب آهنین را اعلام نکرده اما می‌دانیم که پیشرانه خام گودزیلا با قیمت ۹۱۷۵ دلار عرضه می‌شود بنابراین انتظار داریم مگازیلا قیمت بیشتری داشته باشد. این پیشرانه از سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳ راهی بازار خواهد شد و قیمت رسمی‌اش نیز اندکی پیش‌تر از زمان عرضه رسمی مشخص می‌شود.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا