هاست پرسرعت
خودرو

پیش نمایش زیکر EX1E رولزرویس کالینان چینی!

پیش نمایش زیکر EX1E رولزرویس کالینان چینی!

انتشار مشخصات و تصاویر اولیه زیکر EX1E نشان دهنده شباهت عجیب این خودرو به رولزرویس کالینان است.
پیش نمایش زیکر EX1E رولزرویس کالینان چینی!

شاسی‌بلند برقی زیکر EX1E در بخش عقب خودرو از در پشتی دو قسمتی سود برده و به نظر می‌رسد کلیت طراحی آن کاملاً مشابه رولزرویس کالینان باشد. همان‌طور که می‌دانید زیکر برند برقی و سطح بالای گروه جیلی است که سال ۲۰۲۱ تأسیس شده و سبد محصولات فعلی آن شامل چهار خودروی ۰۰۱ لیفت بک، ۰۰۹ مینی ون، ایکس کراس اور و ۰۰۷ سدان است. زیرک اوایل امسال در اولین عرضه عمومی سهام خود در بورس نیویورک توانست سرمایه ۴۴۱ میلیون دلاری به دست آورد. این برند در سال جاری می‌خواهد دو خودروی میکس و آرک را عرضه نماید که اولی یک مینی ون و دومی شاسی‌بلند است.

سال آینده شاهد سه محصول جدید زیکر خواهیم بود که یکی از آن‌ها شاسی‌بلند بحث‌برانگیز EX1E است که به تازگی برخی جزئیات آن در رسانه‌ها منتشر شده است. پیش از این هیچ اطلاعاتی از شاسی‌بلند EX1E در دست نبود اما حدس زده می‌شد کد مخصوص این خودرو به ابعاد و کلاس آن اشاره داشته باشد. با این تفاسیر انتظار داریم این خودرو یک شاسی‌بلند فول سایز و پرچم‌دار باشد.

چند روز قبل اسناد ثبت شده زیکر درباره این خودرو منتشر شد که یکی از آن‌ها به طراحی در پشتی خودرو اختصاص داشت. در این طرح نمای عقب خودرو به عنوان یک شاسی‌بلند پرچم‌دار به نمایش درآمده است. EX1E دارای خط سقف تخت و سانروف بزرگی است و در تصاویر مربوط به آن ستون‌های D بزرگ و تریم پلاستیکی اطراف قوس چرخ‌ها دیده می‌شود. اسپویلر سقف، درگاه شارژ روی گلگیر، چراغ‌های عقب ذوزنقه‌ای شکل مشابه رولزرویس کالینان و… جزو دیگر ویژگی‌های طراحی خودرو محسوب می‌شود.

در عقب این محصول جدید نیز مشابه شاسی‌بلند رولزرویس است و بخش پایینی آن را می‌توان تا کرد درحالی‌که بخش بالایی به سمت بالا باز می‌شود. بر اساس اسناد ثبت شده، هر دو بخش در عقب EX1E به‌صورت برقی باز و بسته می‌شوند. نکته جالب اینکه استایل زیکر EX1E مشابه خودروهای فعلی این برند نیست و آنچه در این شاسی‌بلند دیده می‌شود زبان طراحی موسوم به انرژی پنهان است. ظاهراً چینی‌ها می‌خواهند با ظاهری منحصربه‌فرد روی وضعیت خاص این شاسی‌بلند تأکید نمایند. احتمالاً زیکر EX1E از پلتفرم SEA جیلی استفاده می‌کند و سال آینده راهی بازار چین خواهد شد تا با برندهای مطرح دنیا رقابت کند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵

از مجموع ۱۴ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا