هاست پرسرعت
خودرو

چالش‌های بی وای دی هان برقی در تست ایمنی گوزن

چالش‌های بی وای دی هان برقی در تست ایمنی گوزن

بی وای دی هان یک سدان برقی ساخت کشور چین است که به تازگی در اروپا عرضه شده و اخیراً در تست ایمنی گوزن شرکت کرده است.

هان سدان نسبتاً بزرگی محسوب می‌شود و طول ۴۹۹۵ میلی‌متری آن تنها چند میلی‌متر کمتر از مرسدس بنز EQE است. این خودروی بدون آلایندگی از دو پیشرانه برقی با مجموع قدرت ۵۱۰ اسب بخار استفاده می‌کند و باتری ۸۵.۴ کیلووات ساعتی آن می‌تواند شعاع حرکتی ۵۲۱ کیلومتری را فراهم سازد. قیمت هان در اروپا از حدود ۷۶ هزار دلار شروع می‌شود. مجله km77 اخیراً هان را در تست گوزن و اسلالوم محک زده و آن‌طور که از نتایج برمی‌آید این سدان چینی سواری چالش‌برانگیزی داشته است. gsxr گاز خودرو به حدی حساس است که راننده در حفظ آن بین مخروط‌ها کاملاً مشکل دارد. راننده بی وای دی هان تست اسلالوم را در ۲۳.۹ ثانیه به پایان می‌رساند که با رکورد بی ام و X1 xDrive30 برابر است و برای مقایسه باید گفت پورشه تایکان GTS این تست را در ۲۱.۵ ثانیه به پایان رسانده است.

در مرحله بعد این خودرو تست گوزن را انجام می‌دهد. باید دانست چینی‌ها هان برقی را بیشتر برای سواری نرم تنظیم کرده‌اند تا هندلینگ تیز و اسپرت و به همین خاطر سدان بی وای دی در تست گوزن از کم فرمانی رنج می‌برد. با سرعت ورودی ۷۷ کیلومتر در ساعت، خودرو نمی‌تواند بدون برخورد با مخروط‌ها از مسیر عبور کند و راننده مجبور می‌شود سرعت ورودی را به‌ منظور پرهیز از برخورد با موانع به ۷۰ کیلومتر در ساعت کاهش دهد. تست خودرو با سرعت ۷۴ و ۷۵ کیلومتر در ساعت نیز موفقیت‌آمیز نیست و هان با مخروط‌ها برخورد می‌کند.

چینی‌ها جدا از سدان موردبحث دو شاسی‌بلند برقی را نیز راهی اروپا کرده‌اند. گزینه اول آتو ۳ نام دارد که مدل کوچک‌تر با قیمت حدود ۴۸ هزار دلار در آلمان است اما شاسی‌بلند دوم تانگ هفت‌نفره است که با قیمت حدود ۷۶ هزار دلار عرضه می‌شود. بی وای دی همچنین به دنبال معرفی هاچبک دلفین و سدان سیل در این بازار خواهد بود. چینی‌ها در آمریکا مشغول ساخت اتوبوس است و ظاهراً در آینده جهت حضور یا عدم حضور در بازار خودروهای سواری این کشور نیز تصمیم‌گیری خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۹ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا