هاست پرسرعت
خودرو

چالش لکسوس برای دانشجویان کالج سلطنتی هنر؛ لکسوس های 2040 را تصور کنید!

چالش لکسوس برای دانشجویان کالج سلطنتی هنر؛ لکسوس های 2040 را تصور کنید!

لکسوس شش فینالیست رقابت طراحی خود را برای دانشجویان کارشناسی ارشد کالج سلطنتی هنر در بریتانیا انتخاب کرده است. در این چالش از دانش‌جویان خواسته شده بود که تصور خود را از وسایل نقلیه لوکس در سال 2040 به تصویر بکشند. پروژه های انتخاب شده در فهرست نهایی طیف وسیعی از ایده های هنری، آینده نگرانه و کاربردی را معرفی کرده اند.

در ادامه نگاهی به این طرح ها می اندازیم.

طرح چشم انداز فصلمحور لکسوس 2040، به وسیله «بانگنینگ آن» (Bangning An)، از مفهوم ژاپنی “Ichi-Go, Ichi-E” را که بر حضور در و توجه به تمام لحظات روزمره تاکید می کند، الهام گرفته و آن را در قالب یک وسیله نقلیه به تصویر کشیده است. به این ترتیب که سقف خودرو برای کنترل شدت وردو نور روز به داخل کابین تغییر می‌کند و همچین رنگ‌بندی نیز متناسب با فصول عوض می شود.

Bangnin-An-Lexus-Vision-In-Season-2.jpg

 

«بوته آهنگری» (Crucible)، ساخته بنجامین میلر، یک وسیله نقلیه هیدروژنی است که کابین آن به مسافران مختلف اجازه می دهد از یک سفر اشتراکی در عین حفظ فضای شخصی برای هر نفر لذت ببرند. علاوه بر آن، فضای داخلی نیز می تواند با نیازهای مختلف مسافران تطبیق پیدا کند و مثلا به آنها این امکان را می دهد که برای آخر هفته ها و روزهای وسط هفته، فضای وسیله نقلیه را متفاوت سازماندهی کنند.

Benjamin-Miller-Crucible.jpg

 

«آلتو» (ALTO)، با طراحی ریچارد نیومن، یک وسیله نقلیه با قابلیت برخاست و فرود عمودی (VTOL) است که جواهری در آسمان نامگذاری شده است، چرا که انگار «گوشواره ای برای ابرها» است. طراحی آن ترکیبی از یک گلخانه و یک بالون است و می‌تواند به ساختمان‌ها متصل شود تا مسافران بتوانند به راحتی سوار یا پیاده شوند. همچنین می‌توان آن را مانند یک جواهر طوری شخصی‌سازی کرد تا سنگ‌های تزئینی مختلفی را داشته باشد.

Richard-Newman-Alto.jpg

 

طراحی مفهومی «گروه شهری» Lexus UrbanSwarm، توسط ماکسیم گوتیر (Maxime Gauthier)، یک راه ماژولار و ساده برای سفر است که راحتی وسایل نقلیه شخصی را با کارایی حمل و نقل انبوه ترکیب کرده است. با اتصال غلاف ها به هم یک قطار موزاییکی از اتاقک ها ایجاد می شود.

Maxime-Gauthier-Swarm.jpg

 

«نکو« (NEKO)، ساخته «یان نیهوس» (Jan Niehues)، یکی دیگر از طراحی های مفهومی است که یک حمل و نقل لوکس را به محض تقاضا در اختیار شما قرار می دهد. یک وسیله نقلیه تمام الکتریکی با سنسور و دوربین، که می تواند در دو حالت کار کند. حالت اول هیچ تفاوتی با یک وسیله نقلیه مدرن ندارد، در حالی که حالت دوم به سرنشینان این امکان را می‌دهد تا مناظر ثبت شده در سفر قبلی را برای «تجربه اینستاگرام در مقیاس بزرگ» ببینند.

Jan-Niehues-NEKO.jpg

در نهایت، Lexus #Units، توسط «ژنیو کُنگ» (Zhenyu Kong)، یک فضای اشتراکی لوکس است که پس از رسیدن به مقصد، می تواند به صورت مجازی به وسایل نقلیه دیگر متصل شود تا به عنوان یک دستگاه پروژکتور استفاده شود و به یک فضای مجازی برای کنسرت ها و مهمانی ها تبدیل شود. فضای داخلی آن را می توان با استفاده از فناوری بلاک چین شخصی سازی کرد و به کاربران نیز این امکان را می دهد تا NFT ها را در جاده خریداری کنند.

Zhenyu-Kong-Units-1.jpg

 

حال که فهرست نهایی انتخاب شده است، فینالیست‌ها طرح‌های خود را با کمک داورانی که آنها را انتخاب کرده‌اند اصلاح خواهند کرد و توسعه خواهند داد. داوران شامل ایان کارتابیانو و لنس اسکات، به ترتیب رئیس و مدیر طراحی عمومی مرکز طراحی اروپایی لکسوس، به همراه پروفسور دیل هارو، رئیس IMDC و دکتر کریس تورپ، رئیس برنامه تحرک هوشمند هستند.

در روز 15 مارس، پروژه های آنها به صورت عمومی در پردیس Battersea RCA در لندن نمایش داده می شود و برندگان مسابقه اعلام خواهند شد.

محله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا