چانگان کیوآن E07، شاسیبلندی که به پیکاپ تبدیل میشود!
چانگان کیوآن E07، شاسیبلندی که به پیکاپ تبدیل میشود!
برند کیوآن متعلق به چانگان، شاسیبلندی بنام E07 ساخته است که در عقب به سقف کشویی مجهز است و میتواند به پیکاپ تبدیل شود.
شاسیبلندهای کوپه فضای داخلی را قربانی جذابیت ظاهری میکنند زیرا سقف شیبدار از فضای صندوق بار آنها میکاهد اما یک خودروی الکتریکی جدید چینی، این مشکل را با یک راهحل منحصربهفرد برطرف کرده است. شرکت چینی چانگان برندی تمام الکتریکی بنام Qiyuan دارد که این برند در شرف معرفی خودرویی منحصربهفرد بنام E07 است. این خودرو شاسیبلندی است که میتواند به پیکاپ تبدیل شود!
کیوآن E07 در عقب به یک بخش شیشهای کشویی مجهز است که همراه با در صندوقی که به سمت پایین باز میشود، میتواند به یک پیکاپ تبدیل شود. این خودرو در دستهٔ پیکاپها قرار میگیرد و طولی تقریباً برابر با فورد ماوریک دارد. البته لازم به ذکر است که این ایده اولین بار نیست که ارائه میشود زیرا در اواسط دههٔ ۶۰، شرکت آمریکایی استودبیکر خودرویی بنام واگنار را با همین طراحی ارائه کرد. این استیشنی بود که قسمت عقبی سقف آن باز میشد. بااینحال، امیدواریم چانگان این ایده را بهتر اجرا کرده باشد زیرا خریداران واگنار با مشکل نشت آب از سقف مواجه بودند.
در کیوآن E07 برای دسترسی به قسمت بار نیازی به باز کردن سقف نخواهد بود زیرا در پشتی بهصورت مجزا از سقف باز میشود. بااینحال، باید ببینیم کابین از قسمت بار جدا شده است یا نه. در استودبیکر این کار انجام نشده بود و امکان داشت در هنگام حرکت، اشیاء از قسمت بار وارد قسمت سرنشینان شوند. بهطورکلی، هرچند یک پیکاپ معمولی با کاور اتاق بار کارایی بسیار بیشتری دارد اما با این ایده خودروسازان میتوانند پیکاپهای کوپهٔ جذابی تولید کنند.
کیوآن با E07 دو قوای محرکه به بازار عرضه میشود. نسخهٔ اول از یک موتور الکتریکی با ۳۳۸ اسب بخار قدرت استفاده میکند درحالیکه نسخهٔ چهارچرخ محرک به یک موتور دیگر با ۲۵۲ اسب بخار قدرت هم مجهز است و مجموعاً ۵۹۰ اسب بخار قدرت دارد. درمجموع، بعید به نظر نمیرسد E07 برای کسانی که واقعاً به یک پیکاپ نیاز دارند جذاب باشد و احتمالاً این خودرو بیشتر برای کسانی طراحی شده است که میخواهند در تعطیلات آخر هفته راهی طبیعت شوند. علاوه بر استودبیکر، جیامسی هم در دههٔ ۲۰۰۰ در مدل Envoy XUV همین ایده را امتحان کرد که آن خودرو هم موفق نبود.
مجله خبری gsxr