هاست پرسرعت
بازی

چرا اسباب بازی بهتر از بازی های ویدیویی است؟ 4 مزیت اسباب بازی برای کودکان

چرا اسباب بازی بهتر از بازی های ویدیویی است؟ 4 مزیت اسباب بازی برای کودکان

خرید انواع اسباب بازی های کودکانه برای بچه ها در رده سنی زیر ده سال مزایای بی شماری به همراه دارد. هر یک از این وسایل بازی رشد و پرورش مهارت ها و قوای جسمی و ذهنی کودکان را تسریع کرده و به شما کمک می کنند که خلاقیت و استعدادهای فرزندان خود را شکوفا کنید. هر یک از این وسایل بازی در طول هر سال به میزان قابل توجهی خرید و فروش می شوند. شما می توانید با در نظر گرفتن سلایق و علایق فرزندان خود انواع آن ها را خریداری کنید.

برتری وسایل اسباب بازی به بازی های ویدیویی

خرید ماشین کنترلی و انواع اسباب بازی های حرکتی در سال های اخیر بیشتر شده است. اسباب بازی هایی که به صورت فیزیکی مورد استفاده قرار می گیرند، از بازی های ویدیویی بسیار مناسب تر هستند. این مسئله مورد تایید بسیاری از روانشناسان کودک نیز بوده است. به همین خاطر این روزها هر یک از این وسایل بازی به میزان قابل توجهی خرید و فروش می شوند. مهمترین ایراد وارده به بازی های ویدیویی، آسیب هایی است که به قوه بینایی، ذهن و مغز بچه ها وارد می کند. این بازی ها بچه ها را منزوی کرده و آن ها را از اجرای بازی های دسته جمعی در کنار هم سالان محروم می کنند. شما می توانید، از مزایای اسباب بازی برای کودکان برای بچه ها در سال های پیش از دبستان نیز بهره مند شوید.

این اسباب بازی ها خلاقیت بچه ها را شکوفا کرده و به آن ها کمک می کنند که اعضای بدن خود را به سادگی با هم هماهنگ کنند. این مزایای مهم همواره مورد توجه بسیاری از مشاورین و کارشناسان حوزه کودک و نوجوان قرار گرفته است. در سال های اخیر ممنوعیت های بسیاری برای استفاده از بازی های ویدیویی برای کودکان زیر ده سال ایجاد شده است.

چرا اسباب بازی بهتر از بازی های ویدیویی است؟ 4 مزیت اسباب بازی برای کودکان

مزایای مهم استفاده از اسباب بازی برای کودکان زیر 10 سال

مزایای اسباب بازی برای کودکان از مهمترین موارد مورد بحث در مجامع مربوط به رشد و پرورش کودکان است. اسباب بازی ها بخش مهمی از فرایند یادگیری کودکان را در سنین رشد تشکیل می دهند. هر یک از آن ها تاثیر به سزایی در تخلیه انرژی فیزیکی بچه ها دارند و هیجانات کاذب آن ها را به سادگی رفع می کنند. استفاده از این بازی ها یک مزیت بزرگ برای کودکان و خانواده های آن ها محسوب می شود. با استفاده از این وسایل بازی کودک، خود را بیشتر می شناسد و به توانایی های خود اعتماد می کند. اما به جز این مسئله 4 مزیت مهم در خصوص استفاده از این وسایل بازی در رده سنی زیر 10 سال مطرح می شوند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

افزایش توانایی حل مسئله

از مهمترین مزایای اسباب بازی برای کودکان کمک به توانایی های حل مسئله در کودکان است. بچه ها در سنین رشد مهارت های بسیار زیادی کسب می کنند که از میان آن ها می توان به مهارت حل مسائل و مشکلات اشاره کرد که تا حد بسیار زیادی به هوش هیجانی آن ها باز می گردد. بچه هایی که با اسباب بازی وقت اضافی خود را می گذرانند، در این زمینه بهتر عمل خواهند کرد.

هر وسیله بازی به گونه ای خاص عمل می کند و به این ترتیب کودک برای آشنایی با نحوه استفاده از وسیله بازی روش های مختلفی را امتحان می کند. این مسئله او را در پیدا کردن یک راه حل مناسب در شرایط مختلف راهنمایی می کند. برخی از این اسباب بازی ها در حین کار با مشکلاتی رو به رو می شوند که کودک تلاش می کند برای استفاده بهتر از وسیله بازی خود این مشکلات را برطرف کند.

چرا اسباب بازی بهتر از بازی های ویدیویی است؟ 4 مزیت اسباب بازی برای کودکان

پرورش قوه تخیل کودک

از مجموعه مزایای اسباب بازی برای کودکان افزایش قدرت تخیل بچه ها است که در سنین بالاتر نیز برای آن ها مزایایی به همراه می آورد. هر یک از این وسایل بازی بچه ها را به دنیای خیال می برند. آقا پسرها با ماشین های اسباب بازی خود در دنیای خیال در یک مسابقه هیجان انگیز ماشین سواری شرکت می کنند و در آن پیروز می شوند! دختر خانم ها با عروسک ها و اسباب بازی های خود حس مادر شدن را تجربه می کنند و با این روش به تخیل خود دامن می زنند.

تبلیغات

در میان مزایای اسباب بازی برای کودکان رشد خلاقیت یکی از مهمترین آن ها است که توجه والدین کودکان را به خود جلب می کند. هر چه اسباب بازی های کودکان شما تنوع بیشتری داشته باشند، فضاسازی ذهنی او بیشتر شده و بر خلاقیت او افزوده می شود.

بهبود مهارت های حرکتی کودک

بسیاری از وسایل بازی کودکانه به صورت فیزیکی مورد استفاده قرار می گیرند و به این ترتیب کودک باید برای استفاده از آن ها حرکت کند. در ادامه دست ها، پاها و چشم های کودک و سایر اعضای بدن او با هم هماهنگ خواهد شد. این مسئله در سنین پیش از مدرسه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. مسئولین مهدکودک ها اغلب به تقویت مهارت های هماهنگی اعضای بدن با هم تاکید می کنند و این مسئله سبب افزایش مهارت های حرکتی کودکان می شود. در این زمینه انواع لوازم بازی لگویی، جورچین ها و… نیز کارایی خواهند داشت و سبب دست ورزی کودکان در سنین رشد می شوند.

چرا اسباب بازی بهتر از بازی های ویدیویی است؟ 4 مزیت اسباب بازی برای کودکان

افزایش استقلال کودک

از مزایای اسباب بازی برای کودکان افزایش استقلال عمل کودکان است. وقتی کودک با استفاده از یک وسیله بازی سرگرم می شود و بدون حضور بزرگترها قادر به استفاده از آن باشد، بی شک استقلال بیشتری پیدا می کند. به این ترتیب بسیاری از فعالیت های روزانه خود را نیز با موفقیت بیشتری پشت سر می گذارد. این مسئله از وابستگی بیش از حدی که بسیاری از بچه ها به مادر و پدر خود پیدا می کنند جلوگیری خواهد کرد. از این رو استفاده از اسباب بازی برای بچه ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

معایب استفاده از بازی های ویدیویی

انواع عروسک دخترانه، ماشین های پسرانه، تفنگ های اسباب بازی و… هر یک توانایی های بسیاری را در کودکان تقویت می کنند. اما تنها چیزی که کودک در استفاده از بازی های ویدیویی به دست می آورد، استرس و کاهش ارتباطات اجتماعی است. این مسئله توجه بسیاری از کارشناسان حوزه کودک را جلب کرده و به همین خاطر این روزها استفاده از بازی های ویدیویی برای کودکان به حداقل رسیده است.

این روزها از انواع اسباب بازی های ساده کودکانه برای گذران اوقات فراغت بچه ها استفاده می شوند. برخی از این اسباب بازی ها برای رشد جسمی کودک به کار می روند. برخی برای رشد حسی بچه ها مورد استفاده هستند. برخی از آن ها برای ایجاد باورهای اجتماعی صحیح در کودکان به کار می روند و برخی نیز برای رشد خلاقیت و قدرت تفکر بچه ها مورد استفاده قرار می گیرند.

جمع بندی

در این گزارش در خصوص مزایای اسباب بازی برای کودکان اطلاعاتی به دست آوردید که به شما کمک می کنند، بهترین انتخاب را برای وسیله بازی و سرگرمی کودک خود داشته باشید. مزایای ذکر شده در این مقاله به تایید کارشناسان حرفه ای عرصه کودک و نوجوان رسیده است. به همین خاطر باید بر استفاده از اسباب بازی در سنین رشد فرزندتان تاکید بیشتری داشته باشید. همچنین با بررسی معایب استفاده از بازی های ویدیویی با علل ممنوعیت این بازی ها برای کودکان نیز آشنا شدید.

Aiden Pearceکسانی که در خط اسپنسر نیستن ....GAMER 1995snowgirlHaj ClankAmiraliشیلدDota2گیمر غمگینHyakkimaruHosseinGamerPeekaboچشم بصیرتLone wolfEspressoکارل فیربرنAli 0zadeعمو سیبیل(ملقب به بیگ اسموک)Lonesome guymore

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا