هاست پرسرعت
خودرو

چرا اینیوس گرنادیر از تویوتا لندکروزر سری 70 بهتر است؟

چرا اینیوس گرنادیر از تویوتا لندکروزر سری 70 بهتر است؟

هرچند تویوتا لندکروزر سری ۷۰ هنوز بسیار محبوب است اما اینیوس گرنادیر با ویژگی‌های خاص خود می‌تواند گزینهٔ بهتری نسبت به پیرمرد ژاپنی باشد.

تویوتا لندکروزر سری ۷۰ جایگاه ویژه‌ای در قلب مردمان سراسر استرالیا دارد و هرچند تویوتا در به‌روزرسانی‌های مختلف این خودرو امکانات رفاهی و تکنولوژی‌های ایمنی و کمک‌رانندهٔ چندانی به آن اضافه نکرده اما این آفرودر محبوب ژاپنی هنوز فروش فوق‌العاده‌ای در استرالیا دارد. البته در آخرین به‌روزرسانی سری ۷۰ تویوتا با ارائهٔ یک پیشرانهٔ ۲.۸ لیتری چهار سیلندر توربودیزل متعلق به هایلوکس و گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک آیسین، نیم‌نگاهی به بازخورد خریداران داشته است اما آیا زمان آن فرانرسیده که یک آفرودر جدید و تازه‌نفس در استرالیا سری ۷۰ را کنار بزند؟

چرا اینیوس گرنادیر از تویوتا لندکروزر سری 70 بهتر است؟

تویوتا فروش نسخهٔ بروز شدهٔ سری ۷۰ با موتور ۴.۵ لیتری V8 قدیمی را متوقف کرده زیرا تقاضا برای آن بسیار بیشتر از عرضه است و این خودرو هم‌اکنون فقط با موتور ۲.۸ لیتری چهار سیلندر جدید قابل خریداری است که ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. بااین‌حال، سری ۷۰ طبق استانداردهای امروزی مشخصات ضعیف و قیمت بالایی دارد. این ماشین هرچند شاید از دور جذاب به نظر برسد اما وقتی کابین قدیمی، پیشرانهٔ خشن و رانندگی خشک را از نزدیک تجربه کنید خواهید فهمید که آن‌قدرها هم خودروی جالبی نیست.

چرا اینیوس گرنادیر از تویوتا لندکروزر سری 70 بهتر است؟

سری ۷۰ خودرویی است که اساساً در هرجایی غیر از مزرعه یا معدن، غیرکاربردی خواهد بود. این لندکروزر بسیار پرسروصدا است (مثل نشستن در کابین یک تراکتور دههٔ ۷۰)، پیشرانهٔ V8 ناامیدکننده‌ای دارد، از فرمان شناور رنج می‌برد، ضریب دنده یک آن بسیار کوتاه است و گیربکس آن‌قدر زود به دنده پنج می‌رسد که به نظر می‌رسد به یک یا دو دندهٔ دیگر نیاز دارد. همچنین در این خودرو خبر چندانی از تکنولوژی‌های ایمنی کمک‌راننده نیست هرچند که سیستم‌های جدید تشخیص تابلوهای جاده، هشدار خروج از خط، چراغ‌های جلوی خودکار و کنترل پایین رفتن از شیب‌ها تا حدودی این مشکل را برطرف کرده است.

چرا اینیوس گرنادیر از تویوتا لندکروزر سری 70 بهتر است؟

علاوه بر این، سری ۷۰ در نسخهٔ پیکاپ اتاق بار کم‌عمقی دارد که فضای بار اندکی را فراهم می‌کند. ظرفیت بار این خودرو نیز در نسخهٔ پیکاپ دو کابین زیر ۱۰۰۰ کیلوگرم است. در این لندکروزر قدیمی حتی ترمزدستی هم در سمت اشتباه قرار دارد. این در حالی است که قیمت سری ۷۰ برای نسخهٔ پیکاپ دو کابین چهار سیلندر از ۷۹,۳۰۰ دلار استرالیا معادل ۵۱ هزار دلار آمریکا آغاز می‌شود و تا ۵۳,۷۰۰ دلار برای نسخهٔ V8 بالا می‌رود.

چرا اینیوس گرنادیر کوارترمستر ارزش توجه دارد؟

گرنادیر پروژه‌ای جسورانه از میلیارد بریتانیایی صنعت مواد شیمیایی «سر جیم راتکلیف» است که سعی کرد جایگزینی واقعی برای نسل اول لندروور دیفندر بسازد. نتیجهٔ این ایده، خلق یک آفرود جعبه‌ای شکل با شاسی نردبانی، اکسل‌های صلب جلو و عقب، سامانهٔ چهارچرخ محرک دائمی و قفل دیفرانسیل جلو، عقب و مرکزی است؛ بنابراین، گرنادیر بازگشتی تمام‌عیار به دوران آفرودرهای سنتی گذشته محسوب می‌شود. کوارترمستر هم نسخهٔ پیکاپ دو کابین گرنادیر محسوب می‌شود. برای این خودرو پیشرانه‌های ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ بنزینی با ۲۸۵ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور و دیزلی با ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور قابل انتخاب است که هردو ساخت ب‌ام‌و هستند و به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF متصل می‌شوند.

چرا اینیوس گرنادیر از تویوتا لندکروزر سری 70 بهتر است؟

اعداد و ارقامی شامل ۲۶۴ میلی‌متر فاصله از زمین، ۸۰ سانتی‌متر حرکت در عمق آب، زاویهٔ حمله ۳۶.۲ درجه، زاویهٔ فرار ۲۲.۶ درجه و زاویهٔ شکست ۲۶.۲ درجه نشان از توانایی‌های آفرود بالای این پیکاپ بریتانیایی دارند. علاوه بر این، گرنادیر کوارترمستر با سطح بالایی از امکانات رفاهی و ایمنی شامل تودوزی چرمی، گرم‌کن صندلی‌ها و پنجره‌های سافاری را ارائه می‌کند. این پیکاپ ۵,۴۰۰ میلی‌متر طول، ۲,۱۴۶ میلی‌متر عرض و ۲,۰۱۹ میلی‌متر ارتفاع دارد و طول، عرض و عمق اتاق بار آن به ترتیب ۱,۵۶۴ میلی‌متر، ۱,۶۱۹ میلی‌متر و ۴۸۵ میلی‌متر است. ظرفیت بار کوارترمستر در نسخهٔ دیزلی ۸۳۰ کیلوگرم و در نسخهٔ بنزینی ۹۱۰ کیلوگرم است و ظرفیت یدک کشی آن ۳.۵ تن اعلام شده است.

چرا اینیوس گرنادیر از تویوتا لندکروزر سری 70 بهتر است؟

قیمت گرنادیر کوارترمستر در نسخهٔ شاسی کابین (بدون اتاق بار) از ۱۰۲ هزار دلار استرالیا معادل ۶۵,۷۰۰ دلار آمریکا و نسخهٔ مجهز به اتاق بار کامل از ۷۰,۸۰۰ دلار آغاز می‌شود. انتظار می‌رود نسخه‌های مجهزتر تریل‌مستر (نسخهٔ آفرودی) و فیلدمستر (نسخهٔ لوکس) هم حدود ۸۰ هزار دلار آمریکا قیمت داشته باشند. اینیوس گرنادیر کوارترمستر هم‌اکنون در استرالیا قابل سفارش است و انتظار می‌رود تا اواسط سال ۲۰۲۴ به دست خریداران برسد.

چرا اینیوس گرنادیر از تویوتا لندکروزر سری 70 بهتر است؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲۲ رای

منبع

carsguide.com.au

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا