هاست پرسرعت
سيستم عامل

چرا کاربران از ویندوز ۱۱ استقبال نکردند؟

چرا کاربران از ویندوز ۱۱ استقبال نکردند؟

گزارش جدید شرکت تحلیل وب “استات کانتر” درباره میزان استفاده از ویندوز در رایانه‌های شخصی تا مارس سال ۲۰۲۳، نشان داد ویندوز ۱۱ سهم ۲۰.۹۴ درصدی در این بازار دارد که در مقایسه با گزارش قبلی این شرکت، ۱.۸۱ درصد افزایش داشته است.

به گزارش gsxr از ایسنا، جدیدترین نسخه سیستم عامل ویندوز پس از گذشت بیش از یک سال و نیم از زمان انتشار آن، از هر پنج رایانه، در یکی نصب شده است. جالب است که ویندوز ۱۰، نرخ رشد اندک ۰.۱۷ درصد را داشته و سهم ۷۳.۴۸ درصدی در بازار سیستم‌های عامل رایانه شخصی دارد.

از سوی دیگر، ویندوز ۷ در مدت یک ماه، افت قابل توجهی را تجربه کرده و سهمش از ۹.۵۵ درصد، به ۳.۷۲ درصد رسیده است. این افت احتمالا به دلیل پایان مدت پشتیبانی مایکروسافت از این نسخه سیستم عامل در ژانویه سال ۲۰۲۳ بوده که باعث شده است کاربران، نسخه جدیدتر و به‌روزتری را خریداری کنند.

با وجود این آمار، رشد سهم بازار ویندوز ۱۱ چندان چشمگیر نبوده است. به خصوص هنگامی که با نرخ استفاده از ویندوز ۱۰ در یک سال و نیم نخست از زمان انتشار آن مقایسه می‌شود که به ۳۳ درصد رسیده بود. یکی از چالش‌های اصلی سیستم عامل ویندوز ۱۱، حداقل الزامات سخت افزاری آن است که به بسیاری از رایانه‌های قدیمی اجازه نمی‌دهد با این ویندوز کار کنند. به عنوان مثال، اگر کاربری پردازنده اینتل نسل هفتم دارد، امکان ارتقاء از ویندوز ۱۰، به ویندوز ۱۱ را ندارد.

مایکروسافت سخت تلاش می‌کند با گوش کردن دقیق به بازخورد کاربران، ویندوز ۱۱ را بهبود دهد و قابلیت‌هایی را برای پاسخگویی به نیاز آنها افزوده است. اما نظر عمومی این است که نرخ استفاده از ویندوز ۱۱ همچنان کند خواهد بود و این مسئله، بیشتر مربوط به خرید رایانه‌های جدید بوده و ارتباطی با به‌روزرسانی یارانه‌های قدیمی ندارد.

بر اساس گزارش وب سایت گیزچاینا، شایان ذکر است که پاندمی COVID-۱۹ تاثیر قابل‌توجهی بر بازار رایانه‌های شخصی داشت زیرا برای دورکاری یا آموزش از راه دور، تصمیم گرفتند تجهیزات اداری خود را ارتقاء داده یا رایانه جدید خریداری کنند. این موضوع احتمالا به رشد استفاده از ویندوز ۱۰ کمک کرد زیرا بسیاری از کاربران ترجیح دادند سیستم عامل آشنا و مطمئنی را در دوران نامعلوم، استفاده کنند.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا