هاست پرسرعت
خودرو

چری آریزو ۵ جی تی جدید با قیمت ۱۱ هزار دلار معرفی شد!

چری آریزو ۵ جی تی جدید با قیمت ۱۱ هزار دلار معرفی شد!

چری نسخه جدید آریزو ۵ با پسوند جی تی را عرضه کرد. این خودرو قیمت پایین‌تری نسبت به نسخه فعلی دارد و قیمت آن از ۱۱,۵۹۰ دلار شروع می‌شود.

اولین بار در سپتامبر ۲۰۲۲ بود که چری آریزو ۵ جی تی معرفی شد. آن خودرو از پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو استفاده می‌کرد و قیمتش از ۱۴,۵۰۰ دلار شروع و به ۱۵,۸۰۰ دلار می‌رسید؛ اما نسخه جدید آریزو ۵ جی تی که درباره آن صحبت می‌کنیم با پیشرانه‌های ۱.۵ و ۱.۶ لیتری توربو عرضه می‌شود و قیمت کمتری دارد. از نظر طراحی ظاهری باید گفت خودروی یاد شده تفاوت چندانی با نسخه فعلی ندارد. آریزو ۵ جی تی جدید از جلوپنجره بزرگ X شکل، چراغ‌های جلوی LED و چراغ‌های راهنمای دینامیک استفاده می‌کند. لوگوی جی تی نیز در بخش جلو و عقب خودرو نصب شده و طول/عرض/ارتفاع آن به ترتیب به ۴۷۱۰/۱۸۲۹/۱۴۹۰ میلی‌متر و فاصله بین محوری نیز به ۲۶۷۰ میلی‌متر می‌رسد.

در بخش عقب چری آریزو ۵ جی تی می‌توانیم چراغ‌های مشکی‌رنگ را مشاهده کنیم. یک نوار تزئینی با رنگ مشکی روشن نیز چراغ‌ها را به یکدیگر متصل می‌کند. علاوه بر این، دو خروجی اگزوز در دو سمت محصول جدید چری نیز خودنمایی می‌کنند. با ورود به داخل کابین شاهد تریم نارنجی روی صندلی‌ها، کنسول مرکزی، ورودی‌های سیستم تهویه مطبوع و فرمان خواهید بود. این خودرو همچنین از صندلی‌های راحت گرم‌کن دار و غربیلک فرمان با تنظیم در ۴ جهت سود می‌برد. سیستم اطلاعات سرگرمی سدان چینی یاد شده از دو نمایشگر با ابعاد ترکیبی ۲۰.۵ اینچ تشکیل شده و شامل یک نمایشگر تمام LCD برای پشت آمپرها و یک نمایشگر برای سیستم اطلاعات سرگرمی است. از دیگر تجهیزات آریزو ۵ جی تی می‌توان به تکنولوژی تشخیص صوتی و شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند اشاره کرد.

اما مهم‌ترین تغییر در نسخه جدید آریزو ۵ استفاده از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو است که ۱۵۴ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق گیربکس CVT به چرخ های جلو منتقل می‌شود. این همان موتور آشنای آریزو ۵ در ایران است. البته تریم فول خودرو با پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو نیز عرضه می‌شود که قدرت و گشتاور آن به ترتیب به ۱۹۴ اسب بخار و ۲۹۰ نیوتون متر می‌رسد. در این مدل گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه استفاده شده است. از جمله تجهیزات کمک‌راننده این خودرو می‌توان به کروز کنترل تطبیقی، حفظ خودرو بین خطوط، ترمز اضطراری خودکار، پایش نقاط کور و… اشاره کرد. خانواده چری آریزو ۵ در سال ۲۰۲۲ فروش ۸۱,۱۵۸ دستگاهی داشته که ۴۵,۴۵۰ دستگاه آن‌ها در چین به فروش رفته و ۳۵,۷۰۸ دستگاه نیز صادر شده‌اند. فروش این خودرو در سال ۲۰۲۱ نیز ۱۰۵,۱۸۹ دستگاه گزارش شده بود که نشان دهنده افت فروش ۲۲ درصدی است. نسخه جدید این خودرو برای خریداران جوان‌تر در نظر گرفته شده و قیمت مناسب آن نیز برگ برنده چری خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۵۸ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا