هاست پرسرعت
خودرو

چری اکسید استرا ES برقی با شعاع حرکتی ۷۲۰ کیلومتری معرفی شد

چری اکسید استرا ES برقی با شعاع حرکتی ۷۲۰ کیلومتری معرفی شد

برند چری از سدان برقی اکسید استرا ES رونمایی کرد. این خودرو که اولین محصول بدون آلایندگی اکسید محسوب می‌شود با توان پیمایش ۷۲۰ کیلومتر به ازای هر بار شارژ باتری در دسترس خریداران خواهد بود.

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین به عنوان بخشی از فرایند صدور تأییدیه تولید خودروهای بازار چین اطلاعات مربوط به این سدان برقی را منتشر کرده است. گفته می‌شود پیش‌فروش اکسید استرا ES به عنوان محصولی از برند لوکس متعلق به چری از هفته‌های آینده شروع خواهد شد و اولین نمونه‌ها نیز از سه‌ماهه پایانی امسال به دست مشتریان خواهند رسید. استرا ES را می‌توان یک سدان برقی با ابعاد متوسط و بزرگ دانست که برای اولین بار از پلتفرم برقی E0X استفاده می‌کند. ضریب درگ خودروی موردبحث به رقم پایین ۰.۲۰۵ می‌رسد و به‌صورت سفارشی می‌توان رادار را نیز برای آن انتخاب کرد.

بر اساس اطلاعات موجود، طول/عرض/ارتفاع چری اکسید استرا ES به ترتیب برابر با ۴۹۴۵/۱۹۷۸/۱۴۸۰ میلی‌متر است و فاصله بین محورها نیز به ۳۰۰۰ میلی‌متر می‌رسد. این محصول بدون آلایندگی با چهار پیکربندی قوای محرکه در دسترس خواهد بود که جزئیات آن‌ها به شرح زیر است:

  • یک پیشرانه برقی با ۳۰۸ اسب بخار قدرت و باتری لیتیوم آهن منگنز فسفات CATL
  • یک پیشرانه برقی با ۲۴۸ اسب بخار قدرت و باتری تیغه‌ای بی وای دی
  • یک پیشرانه برقی با ۳۰۸ اسب بخار قدرت و باتری لیتیوم آهن فسفات CATL
  • دو پیشرانه برقی ۱۶۵ و ۳۰۸ اسب بخار قدرت و باتری لیتیوم آهن منگنز فسفات CATL

هر دو مدل تک دیفرانسیل و چهار چرخ محرک استرا ES از معماری ولتاژ بالای ۸۰۰ ولت پشتیبانی می‌کنند و بنابراین می‌توان با ۵ دقیقه شارژ باتری به شعاع حرکتی ۱۵۰ کیلومتری دست یافت. شعاع حرکتی این خودرو در حداکثر حالت به ۷۲۰ کیلومتر می‌رسد و مصرف انرژی آن در هر ۱۰۰ کیلومتر نیز ۱۱.۷ کیلووات ساعت اعلام شده است. همچنین چری می‌گوید سدان برقی‌اش در عرض ۳.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

با ورود به کابین شاهد نمایشگر مرکزی شناور ۱۶ اینچی، پانل پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و غربیلک فرمان دو پره و چرمی خواهید بود. سیستم‌عامل بکار رفته در استرا ES محصول هواوی است. از دیگر امکانات محصول جدید چری می‌توان به هدآپ دیسپلی دیجیتالی، سیستم صوتی Bose و شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند اشاره کرد. همچنین صندلی‌ها نیز با چرم ناپا پوشانده شده‌اند. اکسید استرا ES اولین محصولی خواهد بود که از سیستم هوش مصنوعی LION چری سود می‌برد و از مواردی همچون کنترل صوتی، تشخص چهره، ناوبری واقعیت افزوده، دستیار رانندگی پیشرفته و… پشتیبانی می‌کند.

بر اساس برنامه تولید اکسید که چند ماه پیش منتشر شد، این برند در سری محصولات استرا خود دو خودروی برقی را در سال جاری معرفی خواهد کرد که یکی سدان برقی با کد E03 و دیگری شاسی‌بلند بدون آلایندگی با کد E0Y نام دارد. در سال‌های آینده نیز یک شاسی‌بلند و یک کوپه چهارنفره و دو درب به همراه مینی ون هفت‌نفره و بزرگ تولید خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۳۰ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا