هاست پرسرعت
خودرو

چری تیگو ۸ پرو dpi؛ شاسی‌بلندی پلاگین هیبریدی با ۱۶۷ اسب بخار قدرت

چری تیگو ۸ پرو dpi؛ شاسی‌بلندی پلاگین هیبریدی با ۱۶۷ اسب بخار قدرت

شرکت چری به زودی شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی تیگو ۸ پرو dpi را با قدرت ۱۶۷ اسب بخار و شعاع حرکتی ۸۲ کیلومتری در حالت برقی راهی بازار چین خواهد کرد.

بر اساس آنچه رسانه‌های چینی گزارش داده‌اند، چری تیگو ۸ پرو dpi اواخر ماه فوریه راهی کشور چین خواهد شد. تیگو ۸ پرو dpi به عنوان یک شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو نسل چهارم چری مجهز خواهد شد و در حالت تمام برقی خواهد توانست مسافت ۸۲ کیلومتری را طی کند. طول/عرض/ارتفاع شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی چری به ترتیب برابر با ۴۷۴۵/۱۸۶۰/۱۷۴۷ میلی‌متر بوده و فاصله بین محوری آن به ۲۷۱۰ میلی‌متر می‌رسد. ارتفاع نسخه پلاگین هیبریدی تیگو ۸ حدود ۲ میلی‌متر بیشتر از مدل درون‌سوز است درحالی‌که از نظر طول و عرض تفاوتی با آن ندارد. در بخش پشتی خودرو می‌توانیم چراغ‌های متفاوت و لوگوی dpi را ببینیم. در کابین چری تیگو ۸ پرو dpi نمایشگر دوگانه ۲۴.۶ اینچی که به یکدیگر متصل هستند دیده می‌شوند. خودروی موردبحث در دو نسخه ۵ و ۷ نفره عرضه می‌شود و از جمله تجهیزات مدرن آن به می‌توان به هدآپ دیسپلی و دستیار راننده سطح ۲ اشاره کرد.

از نظر قدرت باید گفت قدبلند تازه نفس چری به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو با حداکثر قدرت ۱۵۴ اسب بخار مجهز شده و حداکثر سرعت خودرو به ۱۸۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. دو واحد برقی نیز وجود دارد که قدرت ترکیبی خودرو را به ۱۶۷ اسب بخار می‌رسانند. همان‌طور که گفته شد شاسی‌بلند جدید چری در حالت برقی شعاع حرکتی ۸۲ کیلومتری خواهد داشت. انتظار می‌رود قیمت خودروی موردبحث از حدود ۲۵۷۰۰ دلار شروع شود. این در حالی است که قیمت پرفروش‌ترین شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی چین یعنی بی وای دی سانگ پلاس dmi از حدود ۲۲۸۰۰ دلار شروع می‌شود. نسخه بنزینی تیگو ۸ پرو در سال پیش به فروش ۱۲۰,۵۰۶ دستگاهی رسید درحالی‌که فروش بی وای دی سانگ پلاس dmi برابر با ۳۸۸,۰۴۸ دستگاه بوده است.

چری در سال ۲۰۲۲ فروش کلی ۱,۲۳۲,۷۲۷ دستگاه داشته که نسبت به یک سال قبل از آن رشد ۲۸ درصدی را نشان می‌دهد. از میزان فروش یاد شده ۴۵۱,۳۳۷ دستگاه به خارج از چین صادر شده‌اند که حاکی از رشد ۶۷.۷ درصدی است. فروش خودروهای برقی این شرکت نیز ۲۳۲,۸۱۴ دستگاه بوده که افزایش ۱۱۲.۹ درصدی را نشان داده است. در جدول زیر مقایسه‌ای داشته‌ایم بین محصول جدید چری و بی وای دی سانگ پلاس dmi.

چری تیگو ۸ پرو dpi بی وای دی سانگ پلاس dmi
طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر) ۴۷۴۵/۱۸۶۰/۱۷۴۷ ۴۷۰۵/۱۸۹۰/۱۶۸۰
فاصله بین محوری (میلی‌متر) ۲۷۱۰ ۲۷۶۵
حداکثر قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) ۱۶۷/۳۱۵ ۱۹۴/۳۲۵
شعاع حرکتی در حالت برقی (کیلومتر) ۸۲ ۱۱۰

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا