چری خبرساز شد؛ G کلاس چینی و اولین مدل با فناوری باتری جامد!

چری خبرساز شد؛ G کلاس چینی و اولین مدل با فناوری باتری جامد!
مدیرعامل بخش انرژی جدید چری، اولین تصاویر رسمی از iCar V27 را منتشر کرد. این محصول الهام گرفته از G کلاس مرسدس بنز است و البته ارزانتر خواهد بود.
سو جون، مدیرعامل برند iCar زیرمجموعه چری شاسیبلند V27 را با نامهای مستعار «کلاس G چینی» یا «لندکروزر NEV» معرفی کرد!
چری V27 پلاگین هیبرید آفرودی
چری iCar یک برند خودروی جدید است که توسط چری در سال ۲۰۲۳ راهاندازی شد. خط تولید داخلی آن شامل دو کراساور کامپکت iCar 03 ( در کنار iCar 03T) و iCar V23 است. طبق دادههای China EV DataTracker، مجموع تحویلهای چری iCar تا کنون ۷۵,۶۴۸ دستگاه بوده است. این رقم با توجه به بازار گسترده چین، مقدار قابل توجهی نیست اما برای برند تازهتاسیس، امیدوار کننده است. به زودی، iCar سومین مدل خود را با نامV27 را رونمایی خواهد کرد.
چری iCar V27 قبلاً در تستهای جادهای چین مشاهده شده بود. این مدل طول بدنه ۴.۹ متر دارد و دارای سپرهای بزرگ، قوسهای پهن گلگیر و طراحی جعبهای شکل است. همچنین رینگهای بزرگ مشکی و آینههای جانبی مخصوص، چراغهای جلوی مستطیلی با LED دایرهای نیز وجود دارند.
iCar V27 مجهز به یک سیستم محرکه EREV (خودروی الکتریکی با افزودهی بنزینی) خواهد بود. این خودرو دارای یک ژنراتور توربوشارژ ۱.۵ لیتری در زیر کاپوت است. برد الکتریکی iCar V27 حدود ۲۰۰ کیلومتر تحت شرایط CLTC است. این مدل EREV به احتمال زیاد در دو نسخه تکدیفرانسیل عقب (RWD) و چهارچرخ محرک (4WD) عرضه خواهد شد. قیمت در حدود ۲۵ تا ۳۵ هزار دلار پیشبینی شده است.
شاسیبلند برقی جدید و باتری حالت جامد چری
کراساور الکتریکی پیشرفته اکسلانتیس Exlantix ET اولین محصول چری است که باتری حالت جامد دارد. عرضه رسمی خودرو برای سال ۲۰۲۷ برنامهریزی شده است، زیرا چری قصد دارد اولین شرکتی باشد که خط تولید باتری جامد با ظرفیت یک گیگاوات ساعت راهاندازی کند.
در اکتبر ۲۰۲۴، چری برنامههای جاهطلبانهای در مورد باتریهای جامد اعلام کرد. بستههای باتری جامد ساخت چری دارای چگالی انرژی ۶۰۰ واتساعت بر کیلوگرم خواهند بود. در نتیجه، این باتریها به خودروهای الکتریکی برد ۱۵۰۰ کیلومتری میدهند. در همان زمان، چری ادعا کرد که در حال ایجاد اولین خط تولید باتری جامد با ظرفیت گیگاوات ساعت در جهان است.
چری اکسلانتیس ET (نام داخلی Exeed Sterra ET) در نزدیکی مقر Gotion High-Tech با حمایت فولکسواگن در استان آنهویی توسعه یافته است. خودروی موجود در عکسها با نسخه تولید انبوه BEV از Exlantix ET با بسته باتری لیتیومی همخوانی دارد. با این حال، «باتری تمام جامد» در کنار بدنه نوشته شده.
چری قبلاً اعلام کرده بود که باتریهای جامد را با شرکتی به نام «Anhui Anwa New Energy Technology» توسعه خواهد داد. خبرنگاران چینی ادعا میکنند که ۹.۸۹ درصد از این شرکت متعلق به چری و ۵.۸۹ درصد از سهام متعلق به Gotion High-Tech زیرمجموعه فولکس است. در ژانویه ۲۰۲۴، چری و Gotion توافقنامه همکاری استراتژیک در چین امضا کردند.