هاست پرسرعت
خودرو

چطور از طریق کارگزاری آگاه خودرو بخریم؟

چطور از طریق کارگزاری آگاه خودرو بخریم؟

چکیده : در ماه‌های گذشته خرید خودرو از بورس کالا به یکی از اخبار مهم بورسی تبدیل شده است و معامله‌گران زیادی موفق شدند تا از بورس کالا خودرو بخرند. فرایند خرید ماشین از بورس کالا بسیار ساده است. شما هم می‌توانید به سادگی و تنها با چند کلیک برای سفارش خودروی مورد نظر خود از بورس کالا اقدام کنید. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید چرا که تصمیم داریم مراحل خرید خودرو در بورس کالا از طریق کارگزاری آگاه را برای شما توضیح دهیم.

 

خرید خودرو در بورس

در ماه‌های گذشته خرید خودرو از بورس کالا به یکی از اخبار مهم بورسی تبدیل شده است و معامله‌گران زیادی موفق شدند تا از بورس کالا خودرو بخرند. فرایند خرید ماشین از بورس کالا بسیار ساده است. شما هم می‌توانید به سادگی و تنها با چند کلیک برای سفارش خودروی مورد نظر خود از بورس کالا اقدام کنید. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید چرا که تصمیم داریم مراحل خرید خودرو در بورس کالا از طریق کارگزاری آگاه را برای شما توضیح دهیم.

پیش نیازهای خرید خودرو از بورس

محدودیت زیادی برای خرید ماشین از بورس کالا وجود ندارد اما در ادامه سه مورد اصلی که باید پیش از ثبت سفارش خودرو به آن‌ها دقت کنید را برای شما شرح می‌دهیم.

  • احراز هویت در سامانه سجام
  • دریافت کد بورس کالا
  • افتتاح حساب وکالتی

انجام ندادن هر یک از مراحل بالا باعث می‌شود که به شما اجازه خرید خودرو از بورس کالا داده نشود. تنها بعد از اتمام این مراحل است که می‌توانید برای ثبت سفارش خودرو در بورس کالا اقدام کنید.
نکاتی که باید پیش از خرید خودرو به آن‌ها توجه کنیم

قیمت‌گذاری: همه ما می‌دانیم که قیمت پایه توسط فروشنده یا نهادهای قانونی تعیین می‌شود اما همه معاملات حتما با قیمت پایه انجام نمی‌شوند. در صورتی که تقاضا کمتر از عرضه باشد، معامله روی قیمت پایه بسته می‌شود اما اگر تقاضا بیشتر از عرضه باشد روی قیمت خودرو یا هر محصول دیگری در بورس کالا رقابت ایجاد می‌شود. در نتیجه این رقابت، قیمت کالا افزایش پیدا می‌کند. در نهایت محصولات قابل معامله در بورس کالا به افرادی تعلق می‌گیرند که قیمت بالاتری را برای آن‌ها پیشنهاد بدهند.

مبلغ پیش‌پرداخت: برای تضمین انجام معامله و پوشش ریسک نکول در معاملات بورس کالا قبل از انجام هر معامله، مبلغی تحت عنوان ضمانت (هم از فروشنده و هم از خریدار) دریافت می‌شود. این مقدار برای خریدار معمولا درصدی از قیمت پایه در نظر گرفته می‌شود و باید قبل از انجام معامله در بورس کالا به حساب وکالتی واریز شود. توجه کنید که مبلغ دقیق این تضمین برای هر خودرو متفاوت است (در اطلاعیه خودرو درج می‌شود).

مهلت زمان ثبت سفارش: با توجه به زمان انجام هر معامله، مهلت زمانی مشخصی برای خریدار و با هدف ثبت سفارش تعیین می‌شود. مهلت زمان ثبت سفارش هم برای هر خودرو متفاوت است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به اطلاعیه عرضه یا درگاه‌های اطلاع‌رسانی مرتبط مراجعه کنید.

نحوه ثبت سفارش خودرو در بورس کالا

پس از کسب اطلاعات ضروری در رابطه با هر خودرو، در مهلت زمان مجاز ثبت سفارش به سامانه آنلاین بورس کالای کارگزاری آگاه به آدرس Agah.Ebgo.ir مراجعه کنید. بعد از ورود به این سامانه، صفحه‌ای باز می‌شود که در بخش منوی آن، سه گزینه به نام‌های «کارتابل»، «گزارش» و «خرید از بورس» دیده می‌شود. برای ثبت سفارش خودرو در بخش منو، روی گزینه «خرید از بورس» و سپس گزینه «خرید خودرو» کلیک کنید. با این کار اطلاعیه عرضه تمام خودروهای عرضه شده در بورس کالا به شما نمایش داده می‌شود.

در این مرحله می‌توانید با انتخاب گزینه «اطلاعات بیشتر» تمام اطلاعات مربوط به خودروی مورد نظر خود را ببینید. توجه کنید که حتما در صفحه باز شده به کد عرضه انتخابی، نام خودرو، رنگ خودرو، تاریخ تحویل خودرو و قیمت پایه آن دقت کنید. جالب است بدانید که با کلیک کردن روی گزینه «دریافت فایل پیوست»، مشخصات خودرو و اطلاعات دقیق عرضه آن به صورت خودکار دانلود می‌شود.
بعد از بررسی اطلاعات مهم، آیکون ثبت سفارش اولیه را انتخاب کنید. توجه کنید که در بخش تعداد سفارش باید تعداد خودروهای مورد نظرتان برای خرید را وارد کنید. البته حتما قبل از خرید از حداکثر تعداد مجاز خرید خودرو مطلع شوید.
در مرحله بعد باید قیمت معامله را وارد کنید. برای تعیین قیمت، دو راه وجود دارد. راه اول این مورد است که گزینه «سفارش باز» را انتخاب کنید تا کارگزاری از روش رقابتی برای خرید خودرو استفاده کند. در روش دوم خریدار، سقف قیمتی ‌خود را برای خرید در کادر «قیمت سفارش» وارد می‌کند.
در مرحله بعد میزان پیش‌پرداخت با توجه به تعداد خودروی درخواستی، مشخص و به شما نمایش داده می‌شود. توجه کنید که مبلغ پیش‌پرداخت باید قبل از ثبت سفارش به حساب وکالتی شما واریز شده باشد. سمت چپ تصویر هم میزان مالیات، سایر هزینه‌ها و مبلغ نهایی خرید خودرو با توجه به سقف قیمتی که وارد کرده‌اید به شما نشان داده می‌شود.
بعد از زدن تیک‌ها و انتخاب گزینه «قبول قوانین و مقررات و ثبت نهایی»، سفارش اولیه شما انجام می‌شود. بعد از اتمام مراحل ثبت سفارش باید منتظر بمانید تا سفارش شما تعیین وضعیت شود. پس از بسته شدن زمان ثبت سفارش، تمام سفارش‌های ثبت شده در بورس کالا بررسی می‌شوند و نتیجه به معامله‌گران اعلام می‌شود. در صورتی که سفارش شما تایید شود، می‌توانید مراحل تسویه حساب را انجام دهید و در تاریخ مشخص برای تحویل گرفتن خودروی خود اقدام کنید.

 

برچسب ها : خودرو,خودرو در بورس,بورس کالا,خرید خودرو

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا