هاست پرسرعت
بازی

چگونه God of War Ragnarok می‌تواند Elden Ring را کنار بزند؟

چگونه God of War Ragnarok می‌تواند Elden Ring را کنار بزند؟

عنوان مورد انتظار God of War Ragnarok یک هفتۀ دیگر عرضه خواهد شد. این بازی چگونه می‌تواند جایزه بهترین بازی سال را از چنگ Elden Ring برباید؟

سال ۲۰۲۲ با تمام رویداد‌ها و اتفاقات تلخ و شیرین خود، در آستانه‌ی به پایان رسیدن است؛ در چنین شرایطی، می‌توان انتظار داشت‌ که وب‌سایت‌ها و مجلات مختلف فعال در حوزه گیمینگ، اقدام به معرفی و انتخاب برترین بازی سال از دیدگاه خود کنند. در حال حاضر، به نظر می‌رسد که آخرین ساخته‌ی استودیوی فرام‌ سافتور (From Software)، بیشترین شانس را برای کسب جایزه بهترین بازی سال دارد؛ با این‌ وجود، عنوان بلاک‌باستری استودیوی سانتا مونیکا (Santa Monica) یعنی God of War Ragnarok، می‌تواند در لحظات آخر ورق را برگردانده و این جایزه را از رقیب قدرتمند خود برباید. در این مقاله، تعدادی از کارهایی که استودیوی سانتا مونیکا باید برای کنار زدن Elden Ring و جذب رای‌ها به سوی خود انجام دهد را ذکر خواهیم کرد.

ابعاد بازی

شکی نیست که God of War 2018، یک عنوانی فوق‌العاده بود که توانست موفقیت‌های بسیاری را برای شرکت سونی رقم بزند؛ اما در کات‌سین‌های این بازی، دیده می‌شد که باس‌ها از ابعاد چندان بزرگی برخوردار نیستند. با وجود زیبایی شگفت‌انگیز محیط بازی و آشوب و خشونتی که در God of War 2018 وجود داشت، این عنوان از برخی جهات نتوانست به سطح God of War 3 برسد. یکی از نگرانی‌های عمده بازیکنان این است که God of War Ragnarok نتواند از نظر ابعاد، به نسخه‌های پیشین این فرنچایز محبوب نزدیک شود. این موضوع با توجه به این‌که سری God of War همواره صحنه تقابل و جدال اسطوره‌ها بوده، از اهمیت بالایی برخوردار است. با این حال، با توجه به اخبار درز کرده راجع به مراحل آماده‌سازی Ragnarok و همچنین ویدیوهای منتشر شده از این بازی مورد انتظار، به نظر می‌رسد که استودیوی سانتا مونیکا برای رفع این مشکل تلاش بسیاری نموده است.

چگونه God of War Ragnarok می‌تواند Elden Ring را کنار بزند؟

کامل نمودن داستان کریتوس و آتریوس

گیم‌پلی فرنچایز God of War، همواره یکی از بزرگ‌ترین برگ‌های برنده آن بوده است. با عرضه God of War 2018، دیده شد که استودیوی سازنده این مجموعه می‌تواند فرمول آن را متحول و به طور همزمان طرفداران و منتقدان را هیجان‌زده کند. با این وجود، به نظر نمی‌رسد که Ragnarok صرفا با تکیه بر گیم‌پلی بتواند جایزه برترین بازی سال را از چنگ Elden Ring برباید. Ragnarok نیاز به یک سورپرایز بزرگ دارد؛ یک ویژگی شوکه کننده که بازیکنان انتظار آن را ندارند. این موضوع می‌تواند تا حد زیادی نظرات را به سود بازی God of War تغییر دهد.

همه‌ی ما انتظار داریم رگناروک یک ماجراجویی فوق‌العاده در دنیای نورس را به ما ارائه بدهد. در صورتی که استودیوی سانتا مونیکا با ایجاد جدایی بین کریتوس و آتریوس، به بازیکنان اجازه دهد تا کنترل آتریوس را برعهده بگیرند، این موضوع می‌تواند گیم‌پلی God of War Ragnarok را تا حد زیادی دستخوش تغییر کرده و به همان قابلیت شوکه‌کننده‌ای که هیچ‌کس انتظار آن را ندارد، تبدیل شود.

تبلیغات

چرخه‌ی روز و شب

یکی از نکات عمده‌ای که در تریلر‌های منتشر شده God of War Ragnarok شاهد آن بوده‌ایم، تغییر چرخه‌ی روز و شب بوده است. با توجه به این حقیقت که دو شخصیت اساطیری نورس، یعنی اسکال و هاتی (Skoll and Hati)، در این بازی حضور دارند، به نظر می‌رسد که آتریوس قادر خواهد بود تا روی قمرها و ستاره‌ها تاثیر گذاشته و باعث ایجاد تغییر در چرخه‌ی روز و شب شود؛ موضوعی که از نظر گیم‌پلی می‌تواند اهمیت بالایی داشته باشد. با این‌ وجود، ممکن است سکانسی که در تریلر بازی شاهد آن بودیم، تاثیر چندانی روی طراحی مراحل و همچنین گیم‌پلی بازی نداشته باشد. لازم به ذکر است که در اسطوره‌شناسی نورس، اسکال و هاتی به دو گرگی اشاره دارد که همواره در تعقیب ماه و خورشید هستند‌ و رگناروک را آغاز می‌کنند.

چگونه God of War Ragnarok می‌تواند Elden Ring را کنار بزند؟

ماجراجویی در همه‌ی ۹ قلمرو‌ی دنیای نورس

در بازی God of War 2018، بازیکنان قادر به ماجراجویی در قلمروهای مختلفی بودند. می‌دانیم که Ragnarok فرصت ورود به قلمروهایی را به بازیکنان می‌دهد که در نسخه‌ پیشین وجود نداشتند. در God of War 2018، بازیکنان زمان زیادی را در سرزمین انسان‌ها یعنی Midgard و همچنین Alfheim سپری می‌کنند. Helheim و Muspelheim در کنار Niflheim، دیگر قلمروهایی هستند که به بازیکنان، اجازه‌ی ورود به آن‌ها داده می‌شود. با این‌حال، جای خالی سرزمین Asgard، با آن چهره شهری شگفت‌انگیز خود، و همچنین Svartalfheim که سرزمین کوتوله‌ها محسوب می‌شود، در نسخه سال ۲۰۱۸ احساس می‌شد. با توجه به این‌که که خدایان اجازه ورود به سرزمین کوتوله‌ها را ندارند، به نظر می‌رسد که این قلمرو، بهترین محل برای تجدید قوای شخصیت‌های محبوب داستان خواهد بود. Vanaheim، که سرزمین ونیر (Vanir) و جنگل‌های انبوه محسوب می‌شود، یکی دیگر از قلمروهایی خواهد بود که می‌توانید در آن به ماجراجویی بپردازید.

یک سناریوی پیش‌بینی نشده و انفجاری

می‌دانیم که در God of War Ragnarok شاهد پیوستگی و در هم تنیدگی داستان کریتوس با اساطیر، افسانه‌ها و همچنین پیش‌گویی‌های نورس خواهیم بود. ممکن است نحوه روایت داستان و مسیری که ماجراجویی کریتوس و آتریوس در پیش می‌گیرد، حاوی لحظات شوکه‌کننده بسیاری باشد. با توجه به ویدیوهای منتشر شده از God of War Ragnarok، به نظر می‌رسد که کریتوس و آتریوس، با دستکاری پیش‌گویی‌های ارائه شده حول محور آخرالزمان قریب الوقوع نورس، قصد دارند تا زمان وقوع آن را دستخوش تغییر نمایند. یکی از موضوعاتی که گمانه‌زنی‌های بسیاری راجع به آن از سوی بازیکنان صورت گرفته، احتمال مرگ کریتوس بوده است‌. می‌دانیم که این مرگ نمی‌تواند به معنای پایان ماجراجویی بازیکنان در دنیای نورس باشد؛ با این‌حال، God of War Ragnarok قطعا آخرین حضور کریتوس در سرزمین اسطوره‌ای نورس خواهد بود‌.

میام رو خطتDARKSIRENanimalsFaridDantePlaystation x BungieAlirezaM.MTmahdi12345O2Lonesome guyKOOSHANmrM.KhInvisible bearded userاستاد دراکمن کبیرCapitanarmanگیمر غمگینپلنگ پیرهن صورتیmore

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا