هاست پرسرعت
خودرو

چین در برابر آلمان! درگ های‌فای Z و X با پورشه تایکان و بی ام و iX

چین در برابر آلمان! درگ های‌فای Z و X با پورشه تایکان و بی ام و iX

های‌فای Z و های‌فای X از هیجان‌انگیزترین خودروهای چینی هستند که اخیراً در اروپا عرضه شده‌اند و عملکردی تقریباً مشابه با بهترین‌های آلمان دارند.

اگر از کسانی که در چین زندگی می‌کنند بپرسید ترجیح می‌دهند خودروی الکتریکی آلمانی داشته باشند یا چینی، احتمالاً اکثر آن‌ها می‌گویند آلمانی ولی بااین‌حال، خودروسازان چینی طی سال‌های اخیر جایگاه خود را ارتقاء داده‌اند و اکنون به ساخت خودروهای الکتریکی لوکس زیادی برای رقابت با برندهای مشهور مشغول هستند اما آیا چینی‌ها توان رقابت با آلمانی‌ها در بخش پرفورمنس را دارند؟

چین در برابر آلمان! درگ های‌فای Z و X با پورشه تایکان و بی ام و iX

برای فهمیدن پاسخ این سؤال، کارواو دو نمونه از جدیدترین خودروهای الکتریکی چینی که در اروپا عرضه شده‌اند یعنی های‌فای Z و های‌فای X را در برابر پورشه تایکان GTS اسپرت توریسمو و ب‌ام‌و iX M60 قرار داده است تا ببینیم کدام‌یک شتاب گیری سریع‌تر و ترمز گیری بهتری دارند. همهٔ این چهار خودرو از قوای محرکهٔ الکتریکی دو موتوره استفاده می‌کنند اما در قدرت و گشتاور باهم تفاوت دارند. عنوان قوی‌ترین عضو جمع به های‌فای Z به ۶۷۲ اسب بخار قدرت و ۸۲۰ نیوتن متر گشتاور می‌رسد و پس از آن ب‌ام‌و با ۶۱۹ اسب بخار قدرت قرار می‌گیرد. البته iX گشتاور بسیار بیشتری برابر با ۱۱۰۰ نیوتن متر دارد.

مشخصات تایکان و های‌فای X بسیار به هم نزدیک است زیرا هردو ۵۹۸ اسب بخار قدرت دارند و گشتاور ۸۵۰ نیوتن متری پورشه فقط ۳۰ واحد از رقیب چینی بیشتر است. بااین‌حال، تایکان با وزن ۲۳۱۰ کیلوگرم، با اختلاف سبک‌ترین عضو گروه است و در رتبهٔ بعدی های‌فای Z با ۲۵۳۹ کیلوگرم قرار می‌گیرد. های‌فای X و ب‌ام‌و iX هم به ترتیب با وزن ۲۵۸۰ و ۲۵۸۴ کیلوگرم، سنگین‌ترین خودروهای این رقابت به‌حساب می‌آیند.

خب با توجه به این اعداد و ارقام، فکر می‌کنید کدام خودرو پیروز مسابقات درگ و رولینگ خواهد شد؟ آیا چینی‌ها حریف آلمانی‌ها می‌شوند؟ پاسخ این سؤالات را در ویدئوی زیر ببینید.

مشخصات فنی

های‌فای Z

های‌فای X

تایکان GTS

ب‌ام‌و iX M60

قوای محرکه دو موتوره دو موتوره دو موتوره دو موتوره
قدرت ۶۷۲ اسب بخار ۵۹۸ اسب بخار ۵۹۸ اسب بخار ۶۱۹ اسب بخار
گشتاور ۸۲۰ نیوتن متر ۸۲۰ نیوتن متر ۸۵۰ نیوتن متر ۱۱۰۰ نیوتن متر
گیربکس تک سرعته تک سرعته دو سرعته تک سرعته
وزن ۲۵۳۹ کیلوگرم ۲۵۸۰ کیلوگرم ۲۳۱۰ کیلوگرم ۲۵۸۴ کیلوگرم
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
قیمت ۹۰,۰۰۰ پوند ۹۳,۵۰۰ پوند ۱۱۱,۲۰۰ پوند ۱۲۲,۷۷۵

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۴۸ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا