هاست پرسرعت
خودرو

کاتالوگ و تصاویر رسمی کی ام سی ایگل کرمان موتور منتشر شد

کاتالوگ و تصاویر رسمی کی ام سی ایگل کرمان موتور منتشر شد

کی‌ام‌سی ایگل که فیس‌لیفت بزرگی روی جک J4 محسوب می‌شود، با همان پیشرانۀ ۱.۵ لیتری ارائه خواهد شد که ۱۰۴ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور دارد.
کی ام سی KMC ایگل

کرمان موتور که مونتاژ جک J4 را در سال ۱۳۹۷ آغاز کرده بود، در تابستان ۱۴۰۱ خبر از خریداری پلت‌فرم این خودرو و ساخت اولین خودروی ملی خود بر اساس آن خبر داد. این خودرو که ایگل نام گرفت، اولین بار در نخستین دوره نمایشگاه تحول صنعت خودرو در شهریور ۱۴۰۱ به شکل پروتوتایپ به نمایش درآمد. پس از چند بار رونمایی از نسخه‌های آزمایشی این خودرو در نمایشگاه‌های مختلف، سرانجام نسخهٔ تولیدی و نهایی آن را در نمایشگاه خودروی تهران ۱۴۰۲ دیدیم. حال نیز کرمان موتور مشخصات و تصاویر رسمی ایگل را در وب‌سایت خود منتشر کرده است که نشان می‌دهد احتمالاً به زمان عرضهٔ آن نزدیک شده‌ایم.

کی ام سی KMC ایگل

هرچند کرمان موتور این خودرو را محصولی ملی و بومی می‌داند اما اساساً یک فیس‌لیفت بزرگ روی جک J4 محسوب می‌شود. در این خودرو، کرمان موتور تلاش کرده ظاهر قدیمی و نه‌چندان زیبای جک J4 را جذاب‌تر کند. بااین‌حال، هرچند تلاش کرمان موتور و طراح ایرانی پروژهٔ ایگل برای جذاب‌تر و بروزتر کردن ظاهر جک J4 قابل‌تقدیر است اما در قسمت جلو چندان موفق به ارائهٔ نمای زیباتری نشده‌اند. در قسمت جانبی هم مثل اکثر فیس‌لیفت‌ها تغییر خاصی صورت نگرفته و شاهد همان پروفیل جانبی جک J4 هستیم و عقب نیز حجم تغییرات اندک است و همان نمای آشنای سدان چینی را می‌بینیم.

کی ام سی KMC ایگل

ایگل در داخل هم هیچ تفاوت خاصی با J4 ندارد و شاهد همان داشبورد قبلی هستیم. کرمان موتور در اینجا صرفاً از تریم دورنگ برای صندلی‌ها و رو دری‌ها استفاده کرده است تا کابین پلاستیکی و سیاه J4 را کمی بهتر جلوه دهد. در لیست امکانات خودرو هم هیچ تغییری صورت نگرفته و همان تجهیزات J4 مثل دو ایربگ، سیستم پایش باد تایرها، سنسور پارک عقب، سنسور نور، پنجره‌های برقی، آینه‌های جانبی برقی با گرم‌کن، کامپیوتر سفری، دی‌لایت، کروز کنترل و نمایشگر لمسی ۸ اینچی ارائه می‌شود. البته گفته شده در آینده نسخهٔ مجهزتری از این خودرو با طراحی جدید داشبورد و امکانات بیشتر تولید خواهد شد.

کی ام سی KMC ایگل

زیر کاپوت ایگل همان پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی J4 قرار گرفته که صرفاً یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری را تجربه کرده است. به گفتهٔ کرمان موتور، این پیشرانه حالا ۱۰۴.۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که ۱.۵ اسب بخار افزایش را نسبت به جک نشان می‌دهد اما عجیب اینکه گشتاور این موتور نزدیک به ۱۰ نیوتن متر کمتر شده و حالا به ۱۳۷ نیوتن متر رسیده است. این رقم برای خودرویی با وزن ۱۱۶۰ کیلوگرم، گشتاور پایینی به‌حساب می‌آید و هنگام پر بودن خودرو از سرنشین می‌تواند مشکل‌ساز شود. انتقال نیرو هم توسط همان گیربکس CVT قبلی صورت می‌گیرد اما طبق گفته‌ها، احتمال ارائه یک گیربکس پنج سرعته دستی هم وجود خواهد داشت.

کی ام سی KMC ایگل

در همین ارتباط:

میانگین امتیازات ۴ از ۵

از مجموع ۳۵ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا