هاست پرسرعت
بازی

کارت گرافیک RTX 4070 Ti در بنچمارک Geekbench رویت شد

کارت گرافیک RTX 4070 Ti در بنچمارک Geekbench رویت شد

لغو عرضه کارت گرافیک RTX 4080 12GB منجر به تولد نام جدیدی در سری Ada Lovelace انویدیا تحت عنوان RTX 4070 Ti شد. این کارت حالا در اختیار بررسی کنندگان قرار گرفته است تا از اوایل ماه آینده نتایج عملکرد آن را ازطریق کانال‌های ارتباطی خود به اطلاع مخاطابان برسانند. حالا به نظر می‌رسد که برخی از این منابع اصلا وقت را تلف نکرده‌اند و کارت گرافیک مذکور را در بنچمارک Geekbench مورد بررسی قرار دادند.

کارت گرافیک RTX 4070 Ti برای اولین‌بار در دیتابیس Geekbench دیده شده است و مشخصات فنی آن تأیید می‌شود. براساس اطلاعات ارائه‌شده، حداکثر فرکانس عملکرد این GPU به ۲۷۳۰ مگاهرتز می‌رسد. پردازنده گرافیکی آن از ۶۰ واحد مولتی پروسسور جریانی متشکل از ۷۶۸۰ هسته CUDA تشکیل می‌شود و ۱۲ گیگابایت حافظه VRAM دارد. همان‌طور که انتظار می‌رفت، مشخصات فنی کارت گرافیک RTX 4080 12GB نسبت به مدل جایگزین آن هیچ تغییری نداشته است.

مشخصات فنی کارت گرافیک NVIDIA RTX 4070 Ti

امتیاز بنچمارک NVIDIA RTX 4070 Ti

این کارت چند بار در تست Geekbench OpenCL مورد ارزیابی قرار گرفت. در زمان ثبت این خبر، اطلاعاتی از تست‌های Vulkan و CUDA آن در دسترس نیست. اما با همان چندبار تست هم امتیاز میانگین ۲۱۴۶۵۴ برای آن به ثبت رسیده که ۴۵.۸ درصد بیشتر از RTX 3070 Ti در همین تست است.

اما نکته‌ی حائز اهمیت این است که امتیاز عملکرد این کارت از Radeon RX 7900 XTX که به‌تازگی عرضه شده هم بالاتر است. هرچند معمولا کارت‌های گرافیک انویدیا با OpenCL عملکرد بهتری دارند . در این در حالی است که برای ای پی آی Vulkan و کارت‌های گرافیک AMD هم شرایط مشابهی برقرار است.

توجه به این نکته می‌تواند حائز اهمیت باشد این داده‌ها فقط از چند تست شبیه‌ساز به‌دست آمده‌اند و نمی‌توان ازطریق آن درباره عملکرد RTX 4070 Ti اظهارنظر کرد. اما قطعا می‌توان گفت عملکرد این کارت در ورک‌لودهای گیمینگ متفاوت خواهد بود.


مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا