کارگردان God of War Ragnarok علاقهای به مقایسه این بازی با نسخه قبلی ندارد
کارگردان God of War Ragnarok علاقهای به مقایسه این بازی با نسخه قبلی ندارد
اریک ویلیامز، کارگردان God of War Ragnarok در مصاحبهای جذاب به بیان برخی موضوعات راجع به این دنباله مورد انتظار پرداخته است. با ما همراه باشید.
طوری که میدانید، بازی مورد انتظار God of War Ragnarok، همچون نسخه پیشین توسط کوری بارلوگ (Cory Barlog) کارگردانی نشده و استودیوی سانتا مونیکا (Santa Monica) این وظیفه را به اریک ویلیامز (Eric Williams) سپرده است. با اینکه بازیکنان تمایل دارند تا Ragnarok را با God of War 2018 مقایسه کنند، به نظر میرسد که اریک ویلیامز علاقهای به انجام این کار ندارد. در یک مصاحبه ویدیویی، از ویلیامز سوال شد که آیا محول شدن وظیفه کارگردانی Ragnarok به او، با توجه به موفقیت بسیار زیاد نسخه قبلی، فشار زیادی را بر او تحمیل کرده است یا خیر. در ادامه میتوانید این سوال و جواب جذاب را بخوانید.
سوال: ما همه میدانیم که شما جایگزین کوری بارلوگ شدهاید؛ شخصی که نسخه قبلی را به موفقیتهایی کمنظیر رساند. آیا این موضوع و همچنین این حقیقت که بسیاری از طرفداران انتظار دارند تا به عنوان رهبر پروژه، Ragnarok را به بهترین بازی سال ۲۰۲۲ تبدیل کنید، فشار مضاعفی را روی دوش شما میگذارد؟
ویلیامز: من این گونه به قضیه نگاه نمیکنم. حقیقت این است که من برای بیش از ۲۰ سال با بارلوگ همکاری نمودهام. ما سابقهی شراکتی طولانی مدت با یکدیگر را داریم. من همیشه در پشت صحنه بودهام و به کوری کمک کردهام تا به جایگاهی که در حال حاضر در آن قرار دارد برسد. من عاشقانه این رابطه را دوست دارم. کوری بارلوگ به من گفت که خسته شده است و نیاز دارد تا برای مدتی استراحت کند. او به من پیشنهاد کرد تا این بار ضمام امور را به دست بگیرم. کوری، همچنین اعلام کرد که به من اعتماد کامل دارد و مطمئن است که از عهده انجام این وظیفه برخواهم آمد. احترام متقابل زیادی بین من و کوری وجود دارد.
ما با یکدیگر صادق هستیم و وقتی از موضوعی ناراضی باشیم، آن را بدون هیچ ابایی با طرف مقابل در میان میگذاریم. ما از صحبت با یکدیگر پیرامون مسائل دشوار گریزان نیستیم. در هنگام پیش آمدن یک موضوع، با یکدیگر مشاجره نکرده و تُن صدای خود را بالا نمیبریم؛ اما در عین حال، این ذهنیت را داریم که اگر امروز حق با یکی از ما باشد، روز دیگر ممکن است فرد دیگر درست بگوید. وقتی چنین سطحی از اعتماد بینتان وجود دارد، دیگر کسی نمیتواند به شما بگوید که باورش برای آنها سخت است. وقتی این مسائل را پشت سر میگذارید، کار به مراتب راحتتر میشود.
از سوی دیگر، حقیقت این است که من دنبال یک چالش جدید بودم. عوامل بسیاری دست به دست هم دادند تا وظیفه کارگردانی God of War Ragnarok به من سپرده شود. اعتراف میکنم که رهبری این پروژه یک کار پرفشار است اما این فشار، در واقع یک نوع مسئولیت مهم محسوب میشود. من با خود میگویم که اعضای تیم، تلاش بسیاری کردند تا فرنچایز God of War را به نقطه فعلی برسانند؛ در نتیجه، من باید همه سعی خود را انجام دهم تا آنان را شرمنده نکنم. موضوع دیگر این است که من هرگز نمیخواهم که طرفداران را ناامید بنمایم. به همین دلیل، علاقهای به اینکه طرفداران این بازی را متعلق به من و عنوان قبلی را متعلق به بارلوگ دانسته و همیشه این دو نسخه را با یکدیگر مقایسه کنند، ندارم.
من میخواهم بازیکنان، Ragnarok را اثری بدانند که قصد تعریف نمودن حماسه نورس را دارد. حتی اگر هیچکس متوجه نقش من در این بازی نشود و چنین گمان کند که این بارلوگ است که از پشت صحنه همه چیز را کنترل میکند، باز هم مشکلی با این موضوع نخواهم داشت. من علاقهای به بهانهگیری در حین رهبری پروژه ندارم. در شرایط ایدهآل، شما دوست دارید تا مراحل چنین پروژه عظیمی مانند نوشتن یک کتاب که به صورت فصل به فصل جلو میرود، بدون ایجاد هرگونه وقفه پیش برود. یکی از اهداف اصلی من این بوده که چنین شرایطی را در محیط کاریمان ایجاد کرده و بدون ایجاد هرگونه وقفه، ساخت بازی را به اتمام برسانم.
شاید طرفداران God of War Ragnarok را با نسخه قبلی مقایسه نمایند؛ با اینحال، این موضوع هم جزئی از داستان ساخت این اثر محسوب میشود. اگر صحبتها و نظرات کسانی که توانستهاند چند ساعت نخست این بازی را تجربه کنند درست باشد، Ragnarok نه تنها توانسته تا توقعات را برآورده کند، بلکه فراتر از آنها عمل کرده و یک دنباله شایسته برای God of War 2018 محسوب میشود.
God of War Ragnarok، در تاریخ 18 آبان (9 نوامبر) امسال برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 عرضه خواهد شد.