هاست پرسرعت
خودرو

کامیون معدن ۲۴۰ تنی فورتسکیو با قوای الکتریکی

کامیون معدن ۲۴۰ تنی فورتسکیو با قوای الکتریکی

شرکت معدن‌کاری فورتسکیو استرالیا قصد دارد در راستای طرح کربن‌زدایی کامل محصولات خود، کامیون معدن دیزلی ۲۴۰ تنی T 264 را به باتری ۱/۴ مگاوات ساعتی با قابلیت شارژ سریع ۳۰ دقیقه‌ای مجهز کند.

شرکت معدن‌کاری استرالیایی فورتسکیو (Fortescue) نمونه اولیه باتری ۱/۴ مگاوات ساعتی را تحویل گرفته است که به زودی در یک کامیون الکتریکی معدن ۲۴۰ تنی استفاده می‌شود. به گزارش نیواطلس، این کامیون با مشارکت لیبهر (Liebherr) توسعه یافته است و در اواخر سال آزمایش خود را آغاز خواهد کرد.

باتری غول‌پیکر این کامیون توسط تیم مهندسی متشکل از ۵۰ نفر در شرکت مهندسی پیشرفته ویلیامز (WAE) انگلستان ساخته شده است که در مارس سال گذشته توسط فورتسکیو خریداری شد.

کامیون معدن الکتریکی / ev mining truck پرسنل شرکت

باتری هم‌اکنون به کارگاه فورتسکیو در پرث رسیده است و در واقع از هشت بسته فرعی که به صورت جداگانه خنک می‌شوند، تشکیل شده که هر کدام شامل ۳۶ ماژول باتری است.

ابعاد بسته‌ی تولید قدرت در هنگام مونتاژ، ۳/۶ در x ۱/۶ در ۲/۴ متر است. طبق گزارش نیواطلس، این اولین باتری کامیون معدن با ذخیره انرژی ۱/۴ مگاوات ساعت به شمار می‌رود و همچنین اولین باتری با قابلیت شارژ سریع تنها در ۳۰ دقیقه است. سیستم ترمز احیاکننده نیز با حرکت کامیون در سراشیبی، انرژی از بین رفته را پس می‌گیرد.

در ژوئن ۲۰۲۲، فورتسکیو قراردادی با شرکت چندملیتی آلمانی/سوئیسی لیبهر برای ادغام فناوری‌های آلایندگی صفر در کامیون معدن T 264 امضا کرد که هم‌اکنون یک موتور دیزلی ۲،۷۰۰ اسب بخاری دارد. این خودروی الکتریکی قرار است پیش از انتقال به تاسیساتی در پیلبارای استرالیای غربی، برای آزمایش در اواخر سال، دریافت‌کننده نمونه اولیه سیستم برق ۱۵ تنی باشد.

کامیون معدن الکتریکی / ev mining truck در کارخانه

فورتسکیو یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سنگ آهن در جهان است و قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ میزان واقعی آلاینده‌های زمینی خود را طی فعالیت‌های اخیر به صفر برساند. این شرکت قصد دارد با اجرای طرح کربن‌زدایی ۶/۲ میلیارد دلاری، ناوگان دیزلی خود را با خودروهای برقی مجهز به باتری یا هیدروژن سبز جایگزین کند.

کریگ ویلسون، مدیرعامل WAE در این زمینه گفت:

این سیستم اولین فناوری از بسیاری از فناوری‌هایی است که می‌تواند به فورتسکیو کمک کند تا به هدف کربن‌زدایی کامل خود تا سال ۲۰۳۰ دست یابد. این شرکت صرفاً با انرژی تجدیدپذیر، به جلوگیری از استفاده از مقادیر زیادی سوخت فسیلی در صنعت معدن کمک می‌کند تا ظرفیت بار خودرو هم به خطر نیفتد.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا