هاست پرسرعت
خودرو

کانسومر ریپورتز وانت‌های محبوب اما غیرقابل‌اعتماد بازار آمریکا را معرفی کرد

کانسومر ریپورتز وانت‌های محبوب اما غیرقابل‌اعتماد بازار آمریکا را معرفی کرد

نشریه کانسومر ریپورتز خودروهای شورولت سیلورادو، جی ام سی سیرا ۱۵۰۰ و فورد F-150 هیبرید را به عنوان غیرقابل‌اعتمادترین وانت پیکاپ های سال ۲۰۲۳ معرفی کرده است.

وانت پیکاپ ها فضای خاصی را در بازار آمریکا به خود اختصاص داده‌اند. این خودروها از یک طرف باید به عنوان یک اسب کاری عمل کنند یعنی می‌بایست خودروهایی کاربردی، خشن و قابل‌اعتماد باشند؛ اما از طرف دیگر باید گفت وانت پیکاپ ها به خودروهایی لوکس‌تر تبدیل شده‌اند و به نظر می‌رسد قابلیت اطمینان و دوام اهمیت کمتری نسبت به پوشش چرم کابین و تجهیزات زیاد دارد. به همین خاطر است که ۳ وانت پیکاپ غیرقابل‌اعتماد بازار آمریکا به انتخاب کانسومر ریپورتز جزو محبوب‌ترین خودروهای کلاس خود هستند. کانسومر ریپورتز در زمان رتبه‌بندی یک خودرو به تمامی جنبه‌های آن نگاه می‌کند. یکی از فاکتورهای مهم برای این نشریه، “قابلیتِ اطمینانِ پیش‌بینی ‌شده” است. کانسومر ریپورتز این‌گونه درباره معیارهای خود اظهارنظر می‌کند:

قابلیت اطمینان، نشان دهنده چگونگی عملکرد یک خودرو در گذشته است و تخمینی از عملکرد آن در سال‌های پیش رو را ارائه می‌کند. چنین آمارهایی اطلاعات جامعی از قابلیت اطمینان یک خودرو را در اختیار مشتریان قرار خواهند داد. بر اساس اطلاعاتی که از نظرسنجی بیش از ۳۰۰ هزار خودرو به دست آورده‌ایم، آمار تاریخچه قابلیت اطمینان مجله ما نشان خواهد داد که خودروهای سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۲ دارای چه مشکلاتی در ۱۷ بخش مختلف، از پیشرانه، گیربکس و ترمز گرفته تا تجهیزات برقی و هیدرولیکی خواهند بود

با این تفاسیر، ۳ وانت پیکاپ غیرقابل‌اعتماد سال ۲۰۲۳ از نظر کانسومر ریپورتز خودروهای شورولت سیلورادو، جی ام سی سیرا ۱۵۰۰ و فورد F-150 هیبرید هستند. سه خودروی یاد شده را می‌توان جزو محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین خودروهای بازار آمریکا دانست اما سؤال مهم  اینکه اگر ۳ وانت موردبحث تا این اندازه غیر قابل‌اطمینان هستند پس چرا خریداران زیادی دارند؟

بر اساس داده‌های TFLtruck، آمار فروش وانت‌ها در سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد وانت پیکاپ های رم، فورد سری F و شورولت سیلورادو رتبه‌های اول تا سوم فروش را به خود اختصاص داده‌اند. وانت‌های جنرال موتورز در حالت ترکیبی فروش ۷۵۴,۸۷۶ دستگاهی داشته‌اند درحالی‌که فروش فورد و شورولت به ترتیب ۶۵۳,۹۵۷ و ۵۱۳,۳۵۴ دستگاه بوده است. جی ام سی سیرا با فروش ۲۴۱,۵۲۲ دستگاه در جایگاه پنجم و پشت سر وانت‌های رم قرار دارد. نمودار Venn غیر قابل‌اطمینان‌ترین وانت‌ها و محبوب‌ترین آن‌ها تقریباً یک دایره است و فهمیدن این موضوع سخت خواهد بود؛ اما باید دانست خریداران وانت‌ها به برندی که انتخاب می‌کنند کاملاً وفادار هستند.

اما آیا وانت‌های یاد شده بد هستند؟ اینکه کانسومر ریپورتز قابلیت اطمینان آن خودروها را ضعیف پیش‌بینی می‌کند به این معنی نیست که حتماً مشکل‌ساز خواهند بود. واقعیت این است که مردم وانت‌های پرطرفدار را بسته به بودجه خود انتخاب می‌کنند و برای بسیاری از خریداران، وانت‌های موردبحث تمام نیازها را برآورده می‌سازند. همچنین برای برخی افراد پرداخت هزینه‌های بیشتر در زمان نگهداری از خودرو ارزش وفادار ماندن به آن برند را دارد. ذکر این نکته نیز مهم است که اگرچه خریداران وانت‌ها می‌توانند افراد عجیبی باشند اما این پدیده مختص کلاس وانت پیکاپ ها نیست. جگوارها نیز برای چندین دهه به غیر قابل‌اطمینان بودن مشهور شده بودند ولی مردم هنوز هم آن‌ها را دوست دارند. مثال دیگر آلفارومئو است. همین نمونه ها ثابت می‌کنند که مردم همیشه به بهترین‌ها اهمیت نمی‌دهند بلکه آن چیزی را که دوست دارند می‌خرند…

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲۴ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا