هاست پرسرعت
خودرو

کاهش قیمت تسلا، ۱۵ میلیارد دلار ضرر به BYD زد

کاهش قیمت تسلا، ۱۵ میلیارد دلار ضرر به BYD زد

وانگ چان‌فو، رئیس شرکت BYD، پس از اعلام کاهش قیمت خودروهای الکتریکی تسلا در چین، در یک روز ۱۵ میلیارد دلار از ثروت خود را  از دست داد. این کاهش قیمت باعث شده که تسلا با قیمتی رقابتی‌تر با BYD در بازار چین قرار گیرد.

کاهش قیمت تسلا، ۱۵ میلیارد دلار ضرر به BYD زد

در روز ۱۲ آگوست ۲۰۲۳، تسلا قیمت خودروهای الکتریکی خود در چین را به طور متوسط ۲۰ درصد کاهش داد. این کاهش قیمت باعث شد که تسلا با قیمتی رقابتی‌تر از BYD در بازار چین قرار گیرد. این کاهش قیمت، ضربه بزرگی به BYD وارد و بازار چین را برای این شرکت دشوارتر کرده است. وانگ چانفو، میلیاردر چینی، ثروتمندترین فرد در صنعت خودروسازی چین است. او مالک اصلی شرکت BYD، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودروهای برقی و باتری در جهان است.

بی وای دی اتو 3

در نتیجه این کاهش قیمت، ضربه بزرگی به بی وای دی وارد کرد. ارزش سهام BYD در بازار بورس چین کاهش یافت و ثروت وانگ چان‌فو نیز به شدت کاهش یافت. ارزش سهام BYD در این روز بیش از ۲۰ درصد و ارزش خالص دارایی‌های وانگ چان‌فو از ۶۰ میلیارد دلار به ۴۵ میلیارد دلار کاهش یافت. BYD یکی از بزرگترین رقبای تسلا در بازار چین است. این شرکت در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است و به یکی از پیشروترین تولیدکنندگان خودروهای برقی در جهان تبدیل شده است.

با این حال، کاهش قیمت تسلا، بازار چین را برای BYD دشوارتر کرده است. این شرکت باید برای رقابت با تسلا، قیمت محصولات خود را کاهش دهد یا ویژگی‌های جدیدی به آنها اضافه کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۹ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا