کدام هایپرکار کونیگزگ سریعتر است؟ درگ رگرا و یسکو، نبرد 3 هزار اسب بخار!

کدام هایپرکار کونیگزگ سریعتر است؟ درگ رگرا و یسکو، نبرد 3 هزار اسب بخار!
در مسابقهٔ درگ بین دو هایپرکار قدرتمند کونیگزگ، مدل هیبریدی رگرا سریعتر است یا یسکو با پیشرانهٔ V8 سنتی و ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت؟
بری از علاقهمندان به خودرو، از نزدیک دیدن یکی از هایپرکارهای کونیگزگ رؤیایی دستنیافتنی است چه رسد به نشستن پشت فرمان این خودروها برای انجام مسابقهٔ درگ. مت واتسون اما این رؤیا را به واقعیت تبدیل کرده و دو هایپرکار قدرتمند کونیگزگ را در پیست آزمایشی اختصاصی این شرکت در سوئد در برابر یکدیگر قرار داده است. مدل جدیدتر در این جمع، یسکو ابسولوت است. این هایپرکار مجهز به موتور ۵ لیتری V8 توئین توربو است که با سوخت E85 قدرت ۱۶۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۵۰۰ نیوتن متر تولید میکند. تمام این نیرو توسط یک گیربکس ۹ سرعته چند کلاچه فقط به چرخهای عقب منتقل میشود.
خودروی بعدی، هایپرکار هیبریدی رگرا است که از یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی بهره میبرد. این قوای محرکه مجموعاً ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که توسط یک گیربکس تک سرعته با مبدل گشتاور مثل یسکو تماماً به چرخهای عقب منتقل میشود. رگرا درحالیکه قدرت کمتری دارد، به دلیل استفاده از سیستم هیبریدی، با وزن ۱۵۹۰ کیلوگرم حدود ۲۰۰ کیلوگرم از برادر جدیدتر خود سنگینتر است که اختلاف قابلتوجهی محسوب میشود.
نکته جذاب این است که این مسابقه، بهنوعی اولین نمایش جهانی محسوب میشود زیرا کونیگزگ ظاهراً هرگز این دو خودرو را به این شکل در برابر یکدیگر مسابقه نداده بود. پس از گرم کردن لاستیکها با چند حرکت رولینگ بِرناوت، پنج مسابقه درگ برگزار شد که نتیجهٔ همه یکسان بود. کونیگزگ یسکو ابسولوت هر بار با اختلاف چشمگیری پیروز شد و بهترین زمان آن ۸.۹ ثانیه برای ۴۰۰ متر بود درحالیکه شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را در تنها ۲.۷۸ ثانیه ثبت کرد. در مقابل، کونیگزگ رگرا مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۰.۲ ثانیه طی کرد و شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت آن ۳.۴ ثانیه بود.
مقایسه مشخصات فنی
کونیگزگ یسکو | کونیگزگ رگرا | |
پیشرانه | ۵ لیتری V8 توئین توربو | ۵ لیتری V8 توئین توربو هیبرید |
قدرت | ۱۶۰۰ اسب بخار | ۱۵۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۵۰۰ نیوتن متر | ۲۰۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته چند کلاچه | تک سرعته |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۳۹۰ کیلوگرم | ۱۵۹۵ کیلوگرم |