هاست پرسرعت
خودرو

کسب بالاترین امتیاز ایمنی IIHS توسط خودروهای برقی جنسیس، هیوندای و لکسوس

کسب بالاترین امتیاز ایمنی IIHS توسط خودروهای برقی جنسیس، هیوندای و لکسوس

سه خودروی برقی هیوندای آیونیک ۶، لکسوس RZ و جنسیس GV70 توانستند بالاترین امتیاز ایمنی موسسه IIHS آمریکا یعنی +Top Safety Pick را کسب کنند.

خودروهای سواری و شاسی بلندها برای به دست آوردن این امتیاز ایمنی باید در تست‌های تصادف امتیازهای خوبی کسب کنند و در تست سیستم پیشگیری از برخورد جلو نیز امتیاز پیشرفته یا عالی را به دست آورند. این سیستم برای جلوگیری از برخورد خودرو با عابران پیاده یا دیگر کاربران خیابان طراحی شده است. پیش از این برخی خودروهای برقی شامل ریویان R1T/R1S، کیا EV6، هیوندای آیونیک ۵ و تسلا مدل ۳ و مدل Y نیز موفق به دریافت چنین جایزه‌ای شده بودند.

IIHS می‌گوید برای دریافت این جایزه چراغ‌های جلوی یک خودرو در تمامی تریم ها باید امتیاز قابل‌قبول یا خوب را به دست آورد و سیستم پیشگیری از برخورد جلو نیز در شب و روز عملکرد پیشرفته یا عالی داشته باشد. GV70 در تست‌های پیشگیری از برخورد طی شب و روز امتیاز پیشرفته را به دست آورده و آیونیک ۶ و لکسوس RZ نیز موفق به دریافت امتیاز عالی شده‌اند. دیوید هارکی رئیس IIHS می‌گوید:

خودروها و شهرهای ما برای حفاظت از محیط خود باید ایمنی عابران پیاده را نیز رعایت کنند. هر سه خودروی تست شده از سیستم‌های پیشگیری از برخورد استاندارد سود می‌برند. این سیستم برای جلوگیری از برخورد با عابران پیاده در شب و روز طراحی شده است.

IIHS در جدیدترین تست‌های خود بالاترین امتیاز ایمنی را به ۵۱ خودرو اعطا کرده است و ۲۵ خودرو نیز موفق به دریافت امتیاز ایمنی Top Safety Pick شده‌اند. سال قبل ۱۰۱ خودرو بالاترین امتیاز را دریافت کرده بودند که احتمالاً دلیل کاهش تعداد خودروها به خاطر معرفی تست جدید و سخت‌گیرانه برخورد جانبی و همچنین تست سیستم‌های پیشگیری از برخورد در شب است. این موسسه در کنار NHTSA بازوهای اصلی بررسی وضعیت ایمنی صنعت خودروی آمریکا را تشکیل می‌دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۰ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا