هاست پرسرعت
خودرو

کم مصرف ترین خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی ۲۰۲۳ (قسمت پایانی)

کم مصرف ترین خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی ۲۰۲۳ (قسمت پایانی)

قیمت بنزین در آمریکا همچنان بالاست و اینجاست که انتخاب کم مصرف ترین خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی اهمیت زیادی خواهد داشت. در این نوشته می‌خواهیم شما را با برخی از بهترین خودروها در زمینه مصرف سوخت آشنا کنیم پس همراه ما باشید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

مالکان خودروها در آمریکا بهای بیشتری را برای بنزین در مقایسه با چند سال گذشته می‌پردازند و با در نظر گرفتن این موضوع احتمالاً برخی افراد به دنبال خرید خودروهای کم‌مصرف‌تر خواهند بود. اگر خواهان خلاص شدن کامل از شر هزینه‌های بنزین باشید خودروهای برقی انتخابی بدیهی خواهند بود اما برخی خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی نیز وجود دارند که مصرف سوخت پایینی داشته و گزینه‌های مطلوبی به شمار می‌روند.

همچنین بخوانید: کم مصرف ترین خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی ۲۰۲۳ (قسمت اول)

خودروهای هیبریدی سنتی چندین سال است که در بازار حضور دارند و یک پیشرانه بنزینی را با باتری و پیشرانه برقی کوچک ترکیب کرده‌اند تا مصرف سوخت کلی خودرو کاهش یابد. خودروهای پلاگین هیبریدی همان‌طور که نامشان نشان می‌دهد از باتری بزرگ‌تر و شارژر خارجی سود می‌برند و می‌توان مسافت مشخصی را بدون نیاز به پیشرانه بنزینی و تنها در حالت برقی طی کرد. به‌هرحال این دسته از خودروها مصرف سوخت کمتری نسبت به مدل‌های بنزینی دارند و ما در این نوشتار ۱۰ خودروی هیبریدی و ۱۰ خودروی پلاگین هیبریدی کم مصرف سال ۲۰۲۳ را انتخاب کرده‌ایم.

کم مصرف ترین خودروهای پلاگین هیبریدی

تویوتا پریوس پرایم

مصرف سوخت: ۲.۲ لیتر در هر صد کیلومتر

شعاع حرکتی در حالت برقی: ۷۱ کیلومتر

شعاع حرکتی کل: ۹۶۶ کیلومتر

قیمت پایه: ۳۲۳۵۰ دلار

پادشاه خودروهای پلاگین هیبریدی (حداقل در سال ۲۰۲۳) تویوتا پریوس پرایم است. این خودرو هم‌اکنون از باتری بزرگ‌تر ۱۳.۶ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند و مصرف سوخت احساس‌برانگیز ۲.۲ لیتر را بر جای می‌گذارد. این خودرو می‌تواند با باک پر و باتری شارژ مسافت بیش از ۹۶۰ کیلومتری را طی کند.

کیا نیرو پلاگین هیبرید

مصرف سوخت: ۲.۶ لیتر در هر صد کیلومتر

شعاع حرکتی در حالت برقی: ۵۳ کیلومتر

شعاع حرکتی کل: ۸۲۱ کیلومتر

قیمت پایه: ۳۵۱۶۵ دلار

نیرو پلاگین هیبرید ۲۰۲۳ دومین گزینه عالی پس از پریوس پرایم در زمینه مصرف سوخت خودروهای پلاگین هیبریدی است. این خودرو اندکی گران‌تر از پریوس بوده اما قیمت ۳۵ هزار دلاری هنوز هم بهایی معمول برای چنین کراس اوور کم‌مصرفی است.

فورد اسکیپ پلاگین هیبرید

مصرف سوخت: ۲.۷ لیتر در هر صد کیلومتر

شعاع حرکتی در حالت برقی: ۵۹ کیلومتر

شعاع حرکتی کل: ۸۳۷ کیلومتر

قیمت پایه: ۴۱۹۹۵ دلار

فورد نیز کراس اوور کم مصرف خودش را عرضه می‌کند. باتری ۱۴.۴ کیلووات ساعتی اسکیپ باعث ارائه برد برقی ۵۹ کیلومتری می‌شود و حداکثر شعاع حرکتی کلی آن نیز به فراتر از ۸۳۰ کیلومتر می‌رسد. قیمت این خودرو در مدل ۲۰۲۳ از ۴۱۹۹۵ دلار شروع می‌شود.

تویوتا راو ۴ پرایم

مصرف سوخت: ۳ لیتر در هر صد کیلومتر

شعاع حرکتی در حالت برقی: ۶۷ کیلومتر

شعاع حرکتی کل: ۹۶۶ کیلومتر

قیمت پایه: ۴۳۶۷۵ دلار

راو ۴ پرایم جزو بهترین شاسی بلندهای پلاگین هیبریدی بازار به شمار می‌رود. از نظر پرفورمنس نیز شاهد عملکرد خوبی هستیم به گونه‌ای که راو ۴ پرایم در عرض ۵.۷ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

لکسوس NX450h پلاس

مصرف سوخت: ۳.۴ لیتر در هر صد کیلومتر

شعاع حرکتی در حالت برقی: ۵۹ کیلومتر

شعاع حرکتی کل: ۸۸۵ کیلومتر

قیمت پایه: ۵۸۶۵۵ دلار

تنها شاسی‌بلند لوکس این لیست لکسوس NX450h پلاس است که از باتری ۱۸.۱ کیلووات ساعتی و پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری با قدرت مجموع ۳۰۴ اسب بخار استفاده می‌کند. NX به عنوان خودرویی لوکس قیمت بالاتری دارد و برای خرید آن باید حداقل ۵۸۶۵۵ دلار هزینه کرد.

کیا اسپورتیج پلاگین هیبرید

مصرف سوخت: ۳.۴ لیتر در هر صد کیلومتر

شعاع حرکتی در حالت برقی: ۵۵ کیلومتر

شعاع حرکتی کل: ۶۹۲ کیلومتر

قیمت پایه: ۴۰۰۱۵ دلار

اسپورتیج در دو نسخه هیبریدی استاندارد و پلاگین هیبریدی عرضه می‌شود. نسخه پلاگین هیبریدی از باتری ۱۳.۸ کیلووات ساعتی و پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو استفاده می‌کند. این خودرو اندکی گران‌تر از مدل هیبریدی استاندارد بوده و بهای آغازین ۴۰۰۱۵ دلاری دارد.

کرایسلر پاسیفیکا هیبرید

مصرف سوخت: ۳.۵ لیتر در هر صد کیلومتر

شعاع حرکتی در حالت برقی: ۵۱ کیلومتر

شعاع حرکتی کل: ۸۳۷ کیلومتر

قیمت پایه: ۳۸۸۶۵ دلار

کرایسلر پاسیفیکا هیبرید همچنان تنها مینی ون پلاگین هیبرید بازار به شمار می‌رود و باتری ۱۶ کیلووات ساعتی و پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری با ۲۸۷ اسب بخار قدرت در آن وجود دارد. نیروی تولیدی هم از طریق گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می‌شود. این خودرو قیمت بالایی ندارد و می‌توان آن را با ۳۸۸۶۵ دلار خریداری کرد.

هیوندای توسان پلاگین هیبرید

 

مصرف سوخت: ۳.۵ لیتر در هر صد کیلومتر

شعاع حرکتی در حالت برقی: ۵۳ کیلومتر

شعاع حرکتی کل: ۶۷۶ کیلومتر

قیمت پایه: ۳۸۶۳۵ دلار

توسان همانند پسرعموی خود اسپورتیج به دو صورت هیبریدی و پلاگین هیبریدی عرضه می‌شود. نسخه پلاگین هیبریدی این کراس اوور کره‌ای به پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو و باتری ۱۳.۸ کیلووات ساعتی مجهز است و در کل ۲۶۱ اسب بخار قدرت دارد.

ولوو S60 T8 AWD ریشارژ

مصرف سوخت: ۳.۸ لیتر در هر صد کیلومتر

شعاع حرکتی در حالت برقی: ۶۶ کیلومتر

شعاع حرکتی کل: ۸۵۳ کیلومتر

قیمت پایه: ۵۲۳۴۵ دلار

ولوو S60 ریشارژ قوی‌ترین خودروی لیست ماست. این خودرو از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو و باتری ۱۸.۸ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند و قدرت ترکیبی ۴۵۵ اسب بخاری دارد. ولوو موردبحث می‌تواند در عرض ۴.۳ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد و البته مصرف سوخت احساس‌برانگیزی هم داشته باشد. البته که قوی‌ترین و لوکس‌ترین خودروی لیست ما قیمت بالایی دارد و برای خرید آن باید حداقل ۵۲۳۴۵ دلار کنار گذاشت. اگر خواهان نسخه پولستار باشید باید ۶۹۱۴۵ دلار پرداخت کنید.

ولوو V60 T8 AWD ریشارژ با مهندسی پولستار

مصرف سوخت: ۳.۸ لیتر در هر صد کیلومتر

شعاع حرکتی در حالت برقی: ۶۴ کیلومتر

شعاع حرکتی کل: ۸۵۳ کیلومتر

قیمت پایه: ۷۱۸۴۵ دلار

این خودرو جزو گزینه‌های جالب و گران‌قیمت بازار است. ولوو برای مدل ۲۰۲۳ فقط نسخه پلاگین هیبرید V60 با تریم اسپرت مهندسی پولستار را عرضه می‌کند که دارای همان قدرت ۴۵۵ اسب بخار و صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۳ ثانیه‌ای مدل S60 ریشارژ است. تنها تفاوت این مدل به سیستم تعلیق اسپرت تر، ترمزهای قوی‌تر و برخی تغییرات جزئی دیگر مربوط می‌شود. نسخه یاد شده از V60 حداقل قیمت ۷۱۸۴۵ دلاری خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۲ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا