هاست پرسرعت
بازی

کوجیما برای ایکس باکس چه برنامه‌ای دارد؟

کوجیما برای ایکس باکس چه برنامه‌ای دارد؟

در این مقاله قصد داریم در مورد همکاری کوجیما با مایکروسافت برای یک بازی انحصاری مبتنی بر سرویس ابری صحبت و ایده‌هایی را مطرح کنیم.

هیدئو کوجیما مسلماً یکی از خلاق‌ترین افراد حاضر در صنعت بازی‌های ویدیویی است و از او به عنوان مغز متفکر بازی‌هایی مانند Metal Gear Solid و Death Stranding یاد می‌کنند. این کارگردان مدت‌ها است که رابطه‌ی خوبی با سونی و پلی استیشن دارد و بازی‌های Metal Gear همواره به عنوان آثاری قلمداد می‌شوند که در کنار خود مهر پلی استیشن را به همراه دارند. همچنین، Death Stranding نیز از جمله بازی‌هایی است که در ابتدا به‌ عنوان یک بازی انحصاری برای پلی استیشن منتشر شد و سپس در دسترس کاربران پلتفرم رایانه‌های شخصی قرار گرفت.

با انتشار اخباری مبنی بر همکاری استودیوی کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions) با ایکس باکس، به منظور توسعه‌ی یک بازی انحصاری برای پلتفرم‌های شرکت مایکروسافت، تعدادی از طرفداران سونی به شدت به این موضوع واکنش نشان دادند و این کارگردان افسانه‌ای را یک خیانت‌کار نامیدند و تمامی سعی خود را به کار گرفتند تا همکاری استودیوی مذکور با ایکس باکس را متوقف کنند.

واقعیت این است که یک همکاری و یا به عبارتی دیگر همسویی نوآورانه و استراتژیک بین کوجیما و استودیوهای بازی‌سازی ایکس باکس شکل گرفته است و از مدت‌ها پیش شایعاتی مبنی بر واکنش مثبت کوجیما نسبت به پروژه‌ی بازی‌های ابری مایکروسافت به گوش می‌رسید. همچنین، طولی نکشید که هیدئو کوجیما در رویداد اخیر ایکس باکس و بتسدا (Bethesda) حضور یافت و به صورت رسمی همکاری خود با مایکروسافت را علنی کرد. وی در این رویداد صحبت‌هایی در مورد بازی‌ای کرد که قرار است تا با همکاری ایکس باکس خلق شود.

البته، جزئیات این همکاری بسیار اندک هستند، اما خود هیدئو کوجیما گفت که قرار است تا بازی‌ای را بسازد که «همیشه می‌خواسته آن را خلق کند». از سوی دیگر، این بازی در مراحل اولیه‌ی توسعه‌ی خود قرار دارد و سعی خواهد داشت تا مفهومی کاملاً جدید را بیان کند. در واقع، این بازی قرار است تا عنوانی باشد که هیچ کس تاکنون نظیر آن را نساخته و تجربه نکرده است.

کوجیما برای ایکس باکس چه برنامه‌ای دارد؟

با این وجود، کوجیما پس از گذشت مدتی کوتاه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که رابطه‌ی بین استودیوی کوجیما پروداکشنز و سونی همچنان خوب باقی خواهد ماند. از طرف دیگر، به احتمال قریب به یقین دنباله‌ای برای بازی Death Stranding در دست ساخت قرار دارد، چرا که نورمن ریداس (Norman Reedus) به عنوان بازیگر نقش اول این بازی اخیراً طی مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که پروژه‌ی ساخت بازی دوم این مجموعه آغاز شده است. نباید فراموش کنیم که استودیوهای بازی‌سازی بزرگ و شناخته شده به صورت عادی روی چندین پروژه به شکل همزمان فعالیت می‌کنند، بنابراین به احتمال زیاد Death Stranding 2 در کنار بازی جدید انحصاری ایکس باکس ساخته می‌شود.

تبلیغات

اخیراً تصویری مبهم از یک لوگوی فوق‌العاده جذاب در سطح اینترنت پخش شد که نام Overdose را روی جمله‌ی معروف “A Hideo Kojima Game” نشان می‌داد. بسیاری از افراد چنین ادعا می‌کنند که این بازی عنوانی ترسناک است که بازیگری نقش اول آن را مارگارت کوالی (Margaret Qualley) ایفا می‌کند و به صورت انحصاری برای ایکس باکس در حال توسعه است. کسانی که بازی Death Stranding را تجربه کرده‌اند، او را در نقش Mama به یاد دارند. موضوعی که اوضاع را جذاب‌تر و پیچیده‌تر می‌کند این است که طبق برخی تئوری‌ها، احتمالاً داستان این بازی جدید با داستان Mama و خواهر دو قلویش لاکنه (Lockne) در Death Stranding ارتباط دارد.

تام هندرسون، خبرنگار و منبع داخلی مطرح صنعت بازی‌های ویدیویی، ادعا می‌کند که تریلرهای اولیه‌ی این بازی به صورت مخفیانه برای ایکس باکس و شاید منابع مطرح ارسال شده است. طبق گفته‌ی وی، مارگارت در راهروهای تاریک با چراغ قوه‌ای کم نور قدم برمی‌دارد و لباسی آبی بر تن دارد. طبق گزارش‌ها، این تریلر با یک جامپ اسکیر به پایان می‌رسد و کلمه‌ی “GAMEOVER” روی صفحه نمایان می‌شود و چهار کلمه‌ی “A Hideo Kojima Game” و سپس لوگوی “OVERDOSE” به نمایش درمی‌آید.

کوجیما برای ایکس باکس چه برنامه‌ای دارد؟

مطمئناً مقاله‌ی تام هندرسون به تنهایی برای اثبات حقیقی بودن این ماجرا کافی نیست، اما مدت کوتاهی پس از انتشار مقاله‌ی مذکور، هندرسون اعلام کرد که استودیوی کوجیما پروداکشنز خواستار حذف این مقاله بوده و وی این درخواست را به شکلی محترمانه رد کرده است. خواه ناخواه، درخواست حذف این مقاله تنها باعث شد تا میزان اعتبار گفته‌های هندرسون بیشتر شود.

این فراتر از قلمروی احتمال نیست که کوجیما بقایایی از ایده‌های باقی مانده از راه‌اندازی مجدد Silent Hills را داشته باشد که مشتاق است دوباره آن‌ها را زنده کند. تیزر لو رفته طبق توضیحات هندرسون از کلیپ، مطمئناً یادآور P.T است. اوردوز، بر اساس آنچه هندرسون توصیف می‌کند، ممکن است تنها راهی باشد که می‌توانیم دیدگاه هیدئو را برای یک بازی بازسازی‌شده Silent Hill بازی کنیم، زیرا شایعات فراوانی وجود دارد که کونامی قصد دارد این سری نمادین را در جای دیگری احیا کند.

این ادعاها در مورد اساس روایت و گیم پلی بازی انحصاری جدید ایکس باکس که هنوز به شکل رسمی معرفی نشده است، همگی هیجان انگیز و جذاب هستند، اما این سوال همچنان مطرح است که «چرا کوجیما پروداکشنز در وهله‌ی اول تصمیم گرفت تا با ایکس باکس همکاری کند؟»

کوجیما برای ایکس باکس چه برنامه‌ای دارد؟

با فرض اینکه جیب‌های فوق‌العاده غنی مایکروسافت را به عنوان یک محرک قلمداد نکنیم، کوجیما شخصاً اعلام کرد که همکاری با ایکس باکس به این معنی است که بازی جدید او می‌تواند از «فناوری‌های پیشرفته‌ی» مایکروسافت بهره ببرد و وی از سطح کیفی این بازی اطمینان حاصل کند. در حال حاضر، شرکت‌های متعددی در زمینه‌ی سرویس‌های ابری فعالیت می‌کنند، اما هیچ کدام از آن‌ها از نظر فناوری و ثبات به سرویس ابری آژور (Azure) مایکروسافت نزدیک هم نیستند.

شرکت مایکروسافت ادعا می‌کند که استفاده از آژور برای توسعه‌ی بازی‌ها باعث تسهیل روند ساخت آن‌ها می‌شود. مهم‌تر از همه، این فناوری توانایی درک و واکنش نسبت به رفتار گیمرها را دارد و از طریق آن می‌توان تکنولوژی‌های خاصی را در گیم‌پلی بازی‌ها پیاده کرد. در مجموع، طبق گفته‌ی کوجیما در مصاحبه‌ای که در سپتامبر سال 2021 منتشر شد، وی تمایل دارد تا بازی‌ای خلق کند که به شکل Real-Time بر اساس افکار، تجربیات و موقعیت جغرافیایی گیمرها تغییر کند.

اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم، باید گفت که ساخت یک بازی که به شکل Real-Time بر اساس تجربه‌ی هر گیمر به شکلی منحصر به فرد تغییر کند، چیزی بیشتر از یک بازی جاه طلبانه است و غیر ممکن به نظر می‌رسد. اینکه چگونه می‌توان این تجربه‌ها را برای گیمرها با در نظر گرفتن جزئیاتی نظیر ساعت، سیستم‌های آب‌وهوایی و مواردی از این قبیل تطبیق داد، مطمئناً تا سال‌ها فراتر از قلمروی تصورات ما خواهد بود.

اما حداقل از یک جهت می‌توان تصور کرد که این ایده‌ها بتوانند محقق شوند. در حقیقت، ممکن است داده‌های مختلفی که با توجه به سبک بازی گیمرها جمع‌آوری می‌شود، مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرند تا بتوان آن‌ها را بهتر و بیشتر ترساند.

این ایده قابل قبول و منطقی به نظر می‌رسد، اما طبعاً به نظر نمی‌رسد که هیدئو کوجیما به چیزی بگوید «جاه طلبانه» که ما بتوانیم آن را بدون داشتن هیچ جزئیات و اطلاعاتی بیابیم و حتی ساز و کار آن را شرح دهیم. در واقع، مطمئناً او می‌خواهد بازی‌ای بسازد که به بهترین شکل ممکن تجربیات گیمرها در بازی را به دنیای واقعی متصل کند و شکاف بین دنیای مجازی و واقعی را از بین ببرد. البته، او قبلاً از روش‌های شکستن دیوار چهارم استفاده کرده است و بسیار هیجان‌زده هستیم تا ببینیم آیا وی می‌تواند در یک بازی ترسناک با شکستن دیوار چهارم گیمرها را به اوج وحشت برساند یا خیر.

کوجیما برای ایکس باکس چه برنامه‌ای دارد؟

هیدئو کوجیما تجربه‌ی اندیشمندانه‌تری در ارتباط با دنیای واقعی دارد و پیش‌تر این موضوع را با استفاده از پنل خورشیدی تعبیه‌شده در کارتریج بازی انحصاری Game Boy Advance یعنی Boktai: The Sun is in Your Hand (بازی‌ای که در آن باید اسحله‌ها را با نور خورشید شارژ کرد تا خون آشام‌ها را از بین برد) درک کردیم. به طور کلی Boktai نشان دهنده‌ی ماهیت تطبیق تجربه‌ی بازی بر اساس زمان و مکان گیمرها است.

Death Stranding نیز از تعامل با گیمرها به روش‌های جالبی استفاده کرد و سازه‌ها، محموله‌های گم شده یا رها شده، وسایل کمکی برای عبور و مرور و تابلوهای راهنما که بین گیمرها به اشتراک گذاشته می‌شد، نمونه‌هایی از این تعامل هوشمندانه بودند. اگر طبق شایعات Overdose به یک بازی ترسناک تعمیم داده شود، شاید داستان بازی در بازه‌ی زمانی مرتبط به شیوع یک بیماری اتفاق بیفتد. در این دوره سردرگمی‌ها و چالش‌های زیادی در زمینه‌ی تلاش برای زنده ماندن وجود خواهد داشت و تجربیات حاصل از این موضوع، می‌تواند بین گیمرها به اشتراک گذاشته شود.

البته، این موضوع تنها یک حدس و گمان است، زیرا احتمال تکرار محتوایی مرتبط با Death Stranding در بازی دیگر اصلاً و ابداً برای کوجیما که همواره به دنبال نوآوری است، عقلانی به نظر نمی‌رسد. به هر ترتیب، هرچه که ایکس باکس و کوجیما پروداکشنز در حال توسعه‌ی آن هستند، مطمئناً کاملاً مبتکرانه خواهد بود.

DARKSIRENLonesome guyبهزاد سالمیعمو فیل کبیرPorfosorامیر حسینLeon S. KennedyAshen undead the bearerPlayground GamesChris redfieldLara Croftتاد خالی بند (مطمئنم استارفیلد 2022 میاد)meysambDr.PyroZahragamercapitan priceامیر گیمرعلی

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا