هاست پرسرعت
بازی

کیفیت فنی و بصری بازی Fortnite ارتقا خواهد یافت

کیفیت فنی و بصری بازی Fortnite ارتقا خواهد یافت

با اعلام اپیک گیمز (Epic Games)، بازی Fortnite از این پس با استفاده از آنریل انجین 5.1 (Unreal Engine) توسعه می‌یابد و از کیفیت فنی و بصری بهتری بهره خواهد برد.

چپتر چهارم Fortnite به تازگی آغاز شده است و علاوه بر محتوای جدید، کیفیت بصری و فنی این بازی بتل رویال را بهبود می‌بخشد. شرکت اپیک گیمز جزئیات این ارتقا را به اشتراک گذاشته است که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

استفاده از موتور آنریل انجین 5.1 باعث شده است که این عنوان از فناوری‌های جدیدی بهره‌مند شود. یکی از این فناوری‌ها Nanite نام دارد که جزئیات ساختار هندسی اشیا در بازی را افزایش می‌دهد.

رندر میلیون‌ها چندضلعی بناهای مختلف در لحظه صورت می‌گیرد (real time) و تک‌تک آجر‌ها، سنگ‌ها، تخته چوب‌ها و دیواره‌ها مدل‌سازی شده‌اند. مناظر طبیعی نیز بسیار پرجزئیات طراحی شده‌اند. هر درخت از حدود 300000 چندضلعی تشکیل شده است و هر یک از گل‌ها و چمن‌ها مدل‌سازی شده‌اند.

اپیک گیمز

همچنین، با استفاده از Lumen که نورپردازی سراسری آنی (real-time global illumination) را در نرخ فریم 60 ممکن می‌کند، بازتاب نور از جسم‌های براق و آب نیز با رهگیری پرتو (ray tracing) صورت خواهد گرفت.

فضای داخل بناها نیز با وجود بازتاب چندباره‌ی نور و تأثیرگذاری شخصیت‌ها در شکست نور، بسیار چشم‌نواز خواهد بود. همچنین، پوشش شخصیت‌ها برون‌تاب است و به اجسام و سطوح نزدیک به خود پرتو می‌اندازد.

تبلیغات

اپیک گیمز

دیگر ویژگی جالب توجه، نگاشت مجازی سایه‌ها (virtual shadow maps) است که کیفیت سایه‌ها را بسیار بالا می‌برد.

در اثر برخورد نور با هر مدلی اعم از آجر و برگ که در بازی وجود دارد، سایه به وجود می‌آید و سایه‌ی شخصیت‌ها نیز بسیار دقیق خواهد بود. حتی کلاه یا سایر جزئیات پوششی شخصیت‌ها هم سایه‌ی مخصوص به خود را دارند.

اپیک گیمز

در نهایت باید به TSR اشاره کرد که نسخه‌ی ارتقایافته‌ی TAA است و نه تنها کیفیت بصری بهتر، بلکه نرخ فریم بالاتری را ارائه می‌دهد.

برخی از تصاویر منتشرشده از بازی در ادامه قابل مشاهده است:

شایان ذکر است که تغییرات یادشده برای رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس/اس صورت می‌گیرد.

GeraltNightDARKSIRENHaj Clank.شبح .gsxrred-eyed Banished KnightOld_axeهادی صفاییmahdi12345A,,shTemorBlackCityO2Daniyal Bleszinskisoosmarامیر حسینJinxM2CianEl DiabloParham_Shmore

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا