گاراژ رویایی و چند میلیون دلاری مت واتسون در نمایشگاه لوکس دوبی

گاراژ رویایی و چند میلیون دلاری مت واتسون در نمایشگاه لوکس دوبی

مت واتسون، مجری CARWOW، در این ویدئو در نقش یک خریدار، خودروهایی کمیاب و گران‌قیمت را خریداری می‌کند.

رسانه‌ی اینترنتی «CARWOW» به‌تازگی یک ویدئوی جالب و سرگرم‌کننده منتشر کرده است. در این سفر «مت واتسون» به سراغ یکی از لوکس‌ترین و بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های خودرو جهان رفته و قصد دارد تا یک گاراژ رویایی برای خود بسازد؛ البته که این گاراژ رویایی با پول فرضی ساخته خواهد شد و واتسون برای این کار، تنها نقش یک خریدار مجازی را بازی می‌کند.

واتسون می‌خواهد به‌عنوان یک سرمایه‌دار، ۵ خودرو در دسته‌های گوناگون را انتخاب کند؛ این پنج گروه شامل ابرخودرو، سوپرخودرو، شاسی‌بلند و دو مدل مدرن و کلاسیک خوش‌فروش می‌شود. او در ابتدا با بوگاتی‌های این نمایشگاه شروع می‌کند و درحالی‌که مقابل یک دستگاه شیرون ۳۰۰+ ایستاده است، قیمت آن را جویا می‌شود. واتسون نظر فروشنده، علی، را درباره این خودرو می‌پرسد. قاعدتا فروشنده چیزی جز تعریف کردن درباره این خودرو افسانه‌ای ندارد. کنار این شیرون ۳۰۰+، یک دستگاه دیوو و یک شیرون سفارشی هم وجود دارند که به‌ترتیب ۱۱ و ۵.۵ میلیون دلار قیمت دارند. او در میان این سه خودرو، شیرون ۳۰۰+ ۶ میلیون دلاری را ترجیح می‌دهد.

سپس به سراغ چند فراری لافراری می‌رود و فروشنده تاکید می‌کند که فراری‌ها از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری هستند. او سپس با گذر و صحبت درباره مک‌لارن P1 GTR، فورد GT و لامبورگینی کانتاش به یک دستگاه لامبورگینی وننو رودستر می‌رسد که بدنه‌ای تمام کربنی با خطوط قرمز دارد. وننو ۱۱ میلیون دلاری چشم واتسون را می‌گیرد و با وجود حضور یک سیان بسیار زیبا، این خودرو را به‌عنوان ابرخودروی خود انتخاب می‌کند.

پس انتخاب ابرخودرو، علی مجموعه شاسی‌بلندهای گران‌قیمتش را به واتسون نشان می‌دهد. آن‌ها با گذر از لندروورها که جزو ارزان‌ترین مدل‌ها به شمار می‌روند، به سراغ چند رولزرویس کولینان و مرسدس‌بنزهای کلاس G تیونینگ شده می‌روند که تقریبا همه آن‌ها قیمت‌هایی بالای ۵۰۰ هزار دلار دارند.

واتسون در محاوره خود اشاره می‌کند که علاقه چندانی به مدل‌های تیونینگ شده توسط منصوری ندارد و حس می‌کند منصوری هر آنچه برابوس انجام می‌دهد را کمی بیشتر و پر زرق‌وبرق‌تر معرفی می‌کند. نهایتا یک بنز کلاس G برابوس را انتخاب می‌کند. در انتهای این بخش، علی اضافه می‌کند که منصوری و نوویتک، محبوب‌ترین تیونرهای بازار امارات هستند و محصولاتشان به‌خوبی به فروش می‌روند.

پس از شاسی‌بلندها، نوبت‌به خودروی اسپرت برای رانندگی در آخر هفته‌ها می‌رسد. واتسون از کنار چند فراری F12 TDF عبور می‌کند. با وجود اینکه علی در توضیحاتش درباره ارزش کلکسیونی بالای این خودرو حرف می‌زند اما واتسون خودرویی آرام‌تر و ارزان‌تر را برای جاده‌های انگلستان می‌پسندد.

او سپس با چند دستگاه مرسدس AMG GT بلک برخورد می‌کند که همه نسخه‌های اولیه‌ای هستند که از کارخانه خارج شده‌اند و به‌گفته علی، به رنگ اصلی و اولیه خودرو مزین شده‌اند که در میان خریداران محبوبیت خوبی دارد. فروشنده به یک دستگاه AMG GT بلک با رنگ خاص طلایی اشاره می‌کند و می‌گوید که این خودرو صرفا به‌خاطر رنگ منحصربه‌فرد و زیبایش، با قیمت ۷۰۰ هزار دلار یعنی ۲۰۰ هزار دلار گران‌تر از سایر نمونه‌ها به فروش می‌رسد.

در کنار AMG GT بلک، یک دستگاه مرسدس‌بنز SLR مک‌لارن منصوری قرار دارد. با اینکه واتسون پیشتر اقرار کرده بود علاقه چندانی به محصولات این تیونر ندارد اما زیبایی این خودرو را تحسین می‌کند. در این لحظه علی، مرسدس‌بنز بعدی را به واتسون نشان می‌دهد که یک SL با تیونینگ برابوس است و به گفته علی، قدرتمندترین نمونه تولیدشده از آن خودرو به شمار می‌رود.

واتسون به مرسدس‌بنزها قانع نمی‌شوند پس به سراغ لامبورگینی‌ها می‌روند اما باز هم چیزی به‌جز مورسیه‌لاگو سیاه‌رنگ ۶۰۰ هزار دلاری چشمانش را نمی‌گیرد. با گذرهای از خودروهای ایتالیایی به مک‌لارن ۷۶۵LT می‌رسند؛ واتسون هم یک نمونه سیاه آن را انتخاب می‌کند! از آنجا که ۶۷۵LT نه آرام محسوب می‌شود و نه ارزان، مشخص است که او می‌خواسته یک خودروی انگلیسی انتخاب کند!

پس از آن نوبت به انتخابی خودرویی با ارزش خرید بالا برای سرمایه‌گذاری می‌رسد. علی واتسون را به انبار خودروهای زیرزمینی گالری خود می‌برد؛ جایی که ارزش خودروهایش کمتر از خودروهای بالا نیست! ابتدا نگاهی به یک لامبورگینی ۴۰۰GT انداختند که می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای سرمایه‌گذاری باشد اما علی اشاره می‌کند که مدل‌های این شرکت هنوز در سطح «عالی» خریدوفروش نمی‌شوند (و جا دارد تا به پای برندی چون فراری برسند).

آن دو سپس به سراغ مدل‌های ژاپنی محبوبی چون نیسان اسکای‌لاین و تویوتا سوپرا می‌روند که قیمت‌هایی چندصد هزار دلاری دارند و به پیش‌بینی علی، با آغاز صادرات محموله مدل‌های ژاپنی از آمریکا با افزایش قیمت مواجه خواهند شد. با وجود ارزش بالای این دو خودرو، او معتقد است همچنان گزینه‌های بهتری هم وجود دارند.

در همین راستا، مرسدس‌بنز ۳۰۰SL رودستر گزینه بعدی آن دو می‎‌شود. علی می‌گوید این خودروی ۱.۳ میلیون دلاری هم آینده روشنی برای سرمایه‌گذاری دارد اما واتسون چیز دیگری می‌خواهد.

آن دو سپس درون یک دستگاه مرسدس‌بنز SLR استرلینگ ماس می‌نشینند درباره آن بحث می‌کنند؛ این خودرو عملا پدر اسپیدسترهای لوکس کنونی چون مونزا SP1 و SP2، مک‌لارن الوا و آستون‌مارتین اسپیدستر محسوب می‌شود. پس از SLR، نوبت به F50 می‌رسد که خودرویی کلکسیونی و بسیار گران‌قیمت به شمار می‌رود؛ اما علی پیشنهاد بهتری برای واتسون دارد و آن هم فراری ۲۸۸GTO است. این کلاسیک اتفاقا فراری کلاسیک موردعلاقه واتسون هم هست پس انتخاب می‌شود.

نهایتا واتسون مرسدس‌بنز کلاس S میباخ منصوری ۵۵۰ هزار دلاری را به‌عنوان خودروی لوکس خود هم انتخاب کرده و از مزایا و حسی که از آن می‌گیرد صحبت می‌کند. اگر دوست دارید جزئیات این ویدئوی جذاب، توضیحات علی درباره ابرخودروهای تولید محدود و یک مکان مملو از خودروهای لوکس را ببینید، شما را به دیدن این ویدئو دعوت می‌کنم. اگر شما جای واتسون بودید چه خودروهایی را انتخاب می‌کردید؟!

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۸ رای

مجله خبری gsxr

خروج از نسخه موبایل