هاست پرسرعت
خودرو

گرامیداشت ۲۰ سالگی برند کادیلاک سری V در سال ۲۰۲۴

گرامیداشت ۲۰ سالگی برند کادیلاک سری V در سال ۲۰۲۴

سال آینده میلادی زیر برند پرفورمنس کادیلاک سری V بیست ساله می‌شود و به همین خاطر آمریکایی‌ها برنامه‌هایی را برای گرامیداشت آن در نظر خواهند گرفت.

در سال ۲۰۰۴ بود که کادیلاک با معرفی CTS-V تأسیس زیر برند سری V را اعلام کرد. معرفی آن خودرو به معنی اعلام رقابت با بخش AMG مرسدس و بخش M بی ام و بود؛ اما برنامه‌های گرامی داشت زیر برند کادیلاک از چند روز آینده در پیست سبرینگ شروع خواهد شد. این خودروساز آمریکایی در حال برنامه‌ریزی برای معرفی محصولات و ویژگی‌های جدید خود است اما به جزئیات چندانی از آن اشاره نمی‌کند. البته باید گفت پیست سبرینگ اهمیت زیادی برای کادیلاک دارد چراکه در آنجا شاهد شروع فعالیت‌های موتور اسپرت سری V با خودروی CTS-V.R بودیم، خودرویی که توانست پیروز مسابقه SCCA پرو چلنج GT شود. کادیلاک یک‌بار دیگر با خودروی هیبریدی و جدید سری V.R در رقابت‌های ایمسا و قهرمانی استقامت جهان فیا حضور خواهد یافت.

آمریکایی‌ها در طول ۲۰ سال گذشته و در طول بیش از ۴ نسل اقدام به معرفی ۱۳ مدل متفاوت از سری V کرده‌اند. اولین نسل این خودروها شامل CTS-V، XLR-V و STS-V بودند و ابتدا CTS-V راهی بازار شد. خودروی موردبحث در پیست‌های مشهوری همچون نوربرگ رینگ توسعه یافته بود. در نسل دوم محصولات سری V نیز خودروهای CTS-V واگن، کوپه و سدان تولید شدند. سومین نسل سری V آخرین باری بود که CTS-V تولید می‌شد هرچند خودروی کوچک‌تر ATS-V برای اولین بار معرفی شد. نسل فعلی محصولات این زیر برند پرقدرت‌ترین آن‌ها هستند و دو مدل بلک وینگ و اولین نسخه از اسکالید V را شاهد هستیم. اسکالید پرفروش‌ترین محصول این خانواده به شمار می‌رود و پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار آن با قدرت ۶۸۲ اسب بخار خود باعث می‌شود اسکالید V عنوان پرقدرت‌ترین خودروی تولیدی تاریخ کادیلاک را یدک بکشد.

کادیلاک می‌گوید خودروهای مسابقه‌ای و هیبریدی سری V.R شروع پنجمین نسل تولید محصولات این خانواده هستند و بنابراین باید منتظر آینده بود. البته می‌دانیم که CTS-V بلک وینگ همچنان عرضه خواهد شد چراکه اخیراً تصاویر جاسوسی نسخه فیس لیفت آن منتشر شده‌اند. مشتاقیم بدانیم سری V در برنامه‌های برقی سازی جنرال موتورز چه جایگاهی خواهد داشت. برند کادیلاک در سال جاری میلادی سه محصول برقی جدید را معرفی خواهد کرد و احتمالاً سال آینده نیز شاهد تولید آن‌ها خواهیم بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۷ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا