هاست پرسرعت
خودرو

گرامی داشت یک‌صد سالگی کوادریفولیو؛ برند خاص آلفارومئو

گرامی داشت یک‌صد سالگی کوادریفولیو؛ برند خاص آلفارومئو

آلفارومئو با برگزاری چند رویداد جدید اقدام به گرامی داشت یک‌صد سالگی نشان کوادریفولیو خواهد کرد. به همین منظور شاهد به‌روزرسانی لوگوی کوادریفولیو نیز هستیم.

کوادریفولیو در زبان ایتالیایی به معنی شبدر چهار برگ است. در سال ۱۹۲۳ بود که اوگو سیووچی راننده موتور اسپرت نشان شبدر چهار برگ را به نشانه خوش‌شانسی روی خودروی آلفارومئو RL گذاشت و مسابقه تارگا فولیا را برد. همین حرکت آغاز ارتباط بین آلفارومئو و کوادروفولیو بود. برند موردبحث ما هم‌اکنون می‌خواهد با برگزاری رویدادهای ویژه یک‌صد سالگی نشان یاد شده را جشن بگیرد. شبدر چهار برگ همچنین در خودروهای مسابقه‌ای گرندپری آلفارومئو در دهه ۲۰ میلادی و به منظور تمایز خودروهای این برند از محصولات اسکودریا فراری با نشان اسب رقصان بکار رفته است. بعدها کوادریفولیو روی خودروهایی که توانستند قهرمانی فرمول یک جهان در سال‌های ۱۹۵۱ و ۱۹۵۲ را به دست آورند پدیدار شد. در دهه ۶۰ میلادی آلفارومئو شروع به استفاده از لوگوی مذکور در خودروهای اسپرت جاده‌ای خود کرد.

آلفارومئو همچنین شصتمین سالگرد تأسیس اتو دلتا را نیز جشن می‌گیرد. اگرچه اتو دلتا به اندازه کوادریفولیو شناخته نیست اما اقدام به تیونینگ برخی محصولات برند ایتالیایی کرده و در نهایت به بخش مسابقه‌ای رسمی آلفارومئو بدل گردیده است. از جمله محصولات اتو دلتا می‌توان به جیولیا اسپرینت GTA مدل ۱۹۶۵ و پروتوتایپ های مسابقه‌ای حاضر در مسابقاتی همچون ۲۴ ساعته لمان اشاره کرد. ایتالیایی‌ها به عنوان بخشی از مراسم‌های گرامی داشت برندهای یاد شده اقدام به بهبود نشان‌های کوادریفولیو و اتو دلتا کرده‌اند. هم‌اکنون در هر دو لوگوی سال تأسیس آن‌ها دیده می‌شود.

دیگر برنامه ویژه آلفارومئو شامل برگزاری جلسه‌ای در موزه شرکت در میلان ایتالیاست. سپس نوبت به‌روز مخصوص کوادریفولیو می‌رسد که رژه خودرویی نیز برگزار خواهد شد. جدای از این فستیوال‌ها، مشخص نیست که آیا آلفارومئو برنامه‌ای برای تولید خودروهایی سفارشی و تولید محدود دارد یا خیر. بد نیست بدانید آخرین خودرویی که لوگوی کوادروفولیو را روی گلگیر خود پذیرا شد جیولیا SWB است. خودروی موردبحث با همکاری بین ایتالیایی‌ها و زاگاتو و تنها به تعداد یک دستگاه تولید شد. SWB بر پایه جیولیا کوادریفولیو شکل گرفته اما فاصله بین محوری کوتاه‌تر و بدنه‌ای دگرگون شده دارد. طراحی آن نیز ترکیبی از آلفارومئو SZ و جیولیا TZ است. زیر کاپوت جیولیا SWB پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری توئین توربو با قدرت ۵۳۳ اسب بخار و گشتاور ۶۰۰ نیوتون متر قرار دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۳۹ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا