هاست پرسرعت
خودرو

گزارش اختصاصی پدال از معرفی اکسید RX پلاگین هیبریدی

گزارش اختصاصی پدال از معرفی اکسید RX پلاگین هیبریدی

اکسید زیربرندی جدید از شرکت چری به شمار می‌رود که قصد دارد با تکیه بر زبان طراحی جدید و ایجاد تنوع، به بازار بیشتری دسترسی داشته باشد. شاسی‌بلند سایز متوسط RX نخستین‌بار در سال ۲۰۲۲ و به‌عنوان یک محصول بنزینی معرفی شد. حال با برگزاری نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴، چری از این فرصت استفاده کرده و مدل پلاگین هیبریدی این خودرو رونمایی کرده است.
گزارش اختصاصی gsxr از معرفی اکسید RX پلاگین هیبریدی

در بحث ظاهری، تفاوت چندانی میان نسخه بنزینی و هیبریدی وجود ندارد. چراغ‌های LED به‌همراه جلوپنجره بکپارچه و لوگوی نوشتاری بزرگ «EXCEED» در هر دو نسخه وجود دارد. گرافیک مدرن روی سپر جلو، آینه‌های بغل و بخش عقب خودرو هم دست‌نخورده باقی مانده‌اند. چراغ‌های جلو که به گفته سازنده با نام «سیگما» شناخته می‌شوند، بیش‌ازپیش روی زبان طراحی این خودرو تاکید می‌کند. اکسید معتقد است طراحی فرم جانبی سقف باعث کاهش مقاومت این خودرو در برابر جریان هوا شده و مصرف سوخت را کاهش می‌دهد.

گزارش اختصاصی gsxr از معرفی اکسید RX پلاگین هیبریدی

از جمله فناوری‌های به‌کاررفته در این خودرو می‌توان سیستم تعلیق CDC اشاره کرد که تضمین‌کننده سواری مناسب این خودرو خواهد بود. اکسید برای راحتی بیشتر سرنشینان، کابین مدرن RX را به سیستم تهویه دو نقطه‌ای، سیستم تهویه صندلی‌ها، سیستم ۱۰ حالته تنظیم برقی حالت صندلی، پکیج زمستانی (شامل گرمکن صندلی، فرمان، آینه‌های بغل و شیشه‌های جلو و عقب) مجهز کرده است.

گزارش اختصاصی gsxr از معرفی اکسید RX پلاگین هیبریدی

کابین برای یک محصول میان‌رده کاملا آینده‌نگرانه طراحی شده است. استفاده از گسترده از چرم در جای‌جای کنسول میانی، داشبورد و فرمان باعث شده تا حس یک محصول باکیفیت به سرنشینان القا شود. فرمان بزرگ و زیبای این خودرو شامل یک بخش مرکزی با لوگوی اکسید و دو پنل لمسی در دو طرف آن می‌شود که وظیفه کنترل بخش‌های مختلف سیستم اطلاعات-سرگرمی را دارد. فضای بین راننده و سرنشین جلو با یک کنسول میانی جدا شده که شامل یک پنل‌ بازشونده و سه نشانگر سیستم تهویه‌مطبوع می‌شود. بالای آن، نمایشگر سیستم اطلاعات-سرگرمی درون یک صفحه یکپارچه با نمایشگر روبه‌روی راننده قرار گرفته است که وظیفه کنترل و نمایش تمام اطلاعات مهم را بر عهده دارند. پنل درها هم میزبان تودوزی چرم، کلیدهای کنترل برقی صندلی و بلندگوها شده است.

exeed-rx

بر پایه اعلام سازنده، سیستم چهارچرخ محرک ۱۰ سیگناله این خودرو برای پاسخگویی تنها به ۷۰ میلی‌ثانیه زمان نیاز دارد. اکسید هر دو نسخه بنزینی و پلاگین‌هیبریدی را به ۷ حالت رانندگی مختلف (اکو، استاندارد، اسپرت، برف، گل، شن و آفرود) مجهز کرده است تا راننده بتواند در شرایط مختلف به شاسی‌بلند خود اتکا کند.

exeed-rx

این خودرو در ۵ نسخه به فروش می‌رسد که شامل لانگ‌رنج پلاس، لانگ‌رنج پرو، سوپر لانگ‌رنج پرو، سوپر لانگ‌رنج مکس و نسخه چهارچرخ محرک سوپرلانگ‌رنج پرو می‌شود. سیستم هیبریدی پیشرانه از دو الکتروموتور برقی DHT و جعبه‌دنده سه سرعتی اختصاصی استفاده می‌کند. باتری‌های شرکت CATL نیروبخش این الکتروموتورهای خواهند بود. تمام این بخش‌ها هم روی شاسی «فلایینگ فیش» شرکت چری سوار می‌شود. پیشرانه بنزینی آن‌ها هم یک واحد ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر خواهد بود.

exeed-rx

RX هیبریدی به‌لطف بهره‌مندی از باتری ۳۴.۴۶ کیلووات ساعتی (در نسخه بالارده) می‌تواند روی‌هم‌رفته مسافتی ۱,۳۴۳ کیلومتری را بپیماید. مالک می‌تواند با استفاده از فناوری شارژ سریع، باتری را شارژ کند و آن را درعرض ۲۰ دقیقه از ۳۰ به ۸۰ درصد برساند. خود باتری به تنهایی از گستره مسافت قابل‌پیمایش ۱۶۰ کیلومتری برخوردار است.گزارش اختصاصی gsxr از معرفی اکسید RX پلاگین هیبریدی

تمام مدل‌های اکسید به‌جز نسخه چهارچرخ محرک به دو موتور مجهز می‌شوند که روی‌هم‌رفته ۳۶۷ اسب بخار قدرت و ۶۰۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. البته نمونه بالارده چهارچرخ محرک هم از همان دو موتور استفاده می‌کند اما خروجی آن به ۶۰۵ اسب بخار و ۹۱۵ نیوتن متر رسیده است که برای یک کراس‌اوور خانوادگی رقمی تحسین برانگیز به شمار می‌رود. اکسید RX هیبرید چهارچرخ محرک می‌تواند درعرض ۴ ثانیه به سرعت معیار ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۳ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا