هاست پرسرعت
بازی

گزارش: سونی سازندگان را مجبور به فاش کردن مبالغ قراردادها می‌کند

گزارش: سونی سازندگان را مجبور به فاش کردن مبالغ قراردادها می‌کند

به‌نظر می‌رسد که اقدامات سونی برای عرضه نشدن بازی‌ها روی سرویس گیم‌ پس، فراتر از تصورات ما بوده است.

چند روز پیش، مایکروسافت شرکت سونی را به فشار گذاشتن علیه سازندگان متهم کرد. این شرکت آمریکایی اذعان داشت که سونی برای عرضه نشدن بازی‌ها روی سرویس گیم پس، به سازندگان خارجی پول پرداخت می‌کند. به‌نظر می‌رسد که واقعیت فراتر از این‌ها است.

بندهایی از قراردادهای سونی با سازندگان خارجی منتشر شده است که در ادامه آن‌ را باهم مرور می‌کنیم. مهم‌ترین بند، مربوط به بند شماره 1.9.4 می‌شود. حتی پس از اینکه سونی از انتشار بازی‌ها روی سرویس خود جلوگیری می‌کند، سازندگان باید از هزینه‌های قراردادهای دیگر خود با شرکت‌هایی چون مایکروسافت، پرده‌برداری کنند. ناشران 60 روز به سونی فرصت می‌دهند تا شرکت ژاپنی، مقدار پول پیشنهاد شده توسط مایکروسافت برای عرضه بازی ‌آن‌ها روی سرویس گیم‌‌پس را تامین کند؛ در صورتی که سونی قبلا از اضافه کردن بازی‌ها به سرویس اشتراکی خود امتناع کرده بود.

تبلیغات

این قانون به طور غیرمستقیم، مانع قرارداد بستن شرکت‌های دیگر با مایکروسافت و سرویس گیم‌پس می‌شود. مشخصا مطلع کردن سونی از قراردادهای کاری و مالی شرکت‌ها با مایکروسافت، ریسک زیادی به همراه دارد. ممکن است سونی به اشکال متفاوتی با شرکت‌های خارجی قرارداد ببندد و نتوانند از مزایای کامل پلتفرم پلی استیشن بهره‌مند شوند. علاوه بر این‌ها، داریم از اطلاعات حقوقی و محرمانه کمپانی‌های بزرگ صحبت می‌کنیم، به اشتراک‌ گذاشتن این اطلاعات می‌تواند عواقب غیرقانونی داشته باشد.

این اطلاعات در دیتابیس کپکام (Capcom) لو رفت و صفحه توییتر KoreanXboxnews به جزئیات آن پرداخت. سونی و مایکروسافت هنوز واکنشی نسبت به آن نشان نداده‌اند. به‌نظر می‌رسد که سونی در قبال این همکاری، کمک‌های زیادی در تبلیغات و بازاریابی بازی‌ها به سازندگان می‌کند. به عنوان مثال، کپکام موفق شد با هزینه بسیار کم‌تر از حد معمول، از کمپین بازاریابی سونی برای تبلیغات بازی Resident Evil Village استفاده کند. حتی در یکی از قراردادهای کپکام و سونی حول بازی Resident Evil Village، بندی به عدم انتشار بازی روی سرویس‌های اشتراکی اشاره داشت.

اگر مدارک کافی برای اثبات این موضوع به دست مایکروسافت برسد، این شرکت آمریکایی با همکاری استودیوهای بازی‌سازی می‌تواند از سونی شکایت کرده و حتی پیروز شود. باید دید چه اقداماتی توسط مدیران سونی برای تایید یا رد این گزارشات انجام خواهد شد.

گزارش: سونی سازندگان را مجبور به فاش کردن مبالغ قراردادها می‌کند
علیCarddragonLord Amin❾❻︵✎﹏ȏṃıԀnaryhdkiaLucciola BalladAhmad_TRmeysam1100GamerAmir RingoM.MTامیر گیمرablbadaliامیر حسینsamulTupacJin sakaiHTmore

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا