گزارش: ۳۷ درصد بازیبازان آسیایی زن هستند
گزارش: ۳۷ درصد بازیبازان آسیایی زن هستند
شرکت تحلیل بازار بازیهای ویدیویی نیکو پارتنرز (Niko Partners) بنا بر تحقیقات جدید خود، اعلام کرده است که ۳۷ درصد بازیبازان آسیا را زنان تشکیل میدهند.
شرکت یادشده این درصد را با نظرسنجی از یک جامعهی آماری ۷۵۴۸ نفری از ۱۱ منطقهی تجاری آسیا به دست آورده است. گرچه بیشتر این ۳۷ درصد در پلتفرم موبایل به بازی میپردازند، ۲۳.۵ درصد درآمد حاصل از بازیها در بازار آسیا از این گروه به دست میآید.
بیشتر شرکتکنندگان در این نظرسنجی سطح خود را معمولی (Casual) توصیف میکردند. البته، افرادی که میان سالهای ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۲ به دنیا آمده بودند، بیشتر به سمت عناوین esports سوق داشتند. دیگر نتیجهی به دست آمده از این نظرسنجی میزان نارضایتی شرکتکنندگان از بازنمایی زنان در بازیهای ویدیویی بوده است. شرکت نیکو پارتنرز میگوید که بیشتر این افراد از بازنماییهای کنونی راضی نیستند. آنها همچنین خواهان بهبود بخش آنلاین بازیها و کاهش تبعیض جنسیتی بودند.
رئیس موسسهی بازنمایی جنسیتها در رسانهی جینا دیویس (Geena Davis Institute on Gender in Media) یعنی مدلین دی نونو (Madeline Di Nonno) نیز در این باره گفت:
حال که زنان بازیباز حدود ۲۵ درصد درآمد بازار آسیا را تولید میکنند، گسترده کردن موضوعات داستانها و بهبود بازنمایی زنان در بازیها نه تنها از نظر اجتماعی، بلکه از نظر تجاری نیز اهمیت دارد.
مدلین دی نونو