هاست پرسرعت
فناوری

گوگل پیش‌نمایشی از بارد، ارتقاء ابزار لنز به کمک هوش مصنوعی و قابلیت‌ جستجوی چندگانه را ارائه کرد

گوگل پیش‌نمایشی از بارد، ارتقاء ابزار لنز به کمک هوش مصنوعی و قابلیت‌ جستجوی چندگانه را ارائه کرد

سال 2023 ممکن است سالی باشد که هوش مصنوعی (AI) و فناوری‌های مرتبط بالاخره به جریان اصلی تبدیل ‌شوند. علی‌رغم روند جهانی اخراج‌ها که هزاران کارمند گوگل و مایکروسافت را تحت تاثیر قرار داده است، این شرکت‌ها همچنان منابع زیادی را در نوآوری‌های هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری و بر روی آن شرط‌بندی می‌کنند.
در واقع، نبرد برای برتری در حوزه هوش مصنوعی در اواخر ژانویه 2023 به شدت داغ شد، زمانی که مایکروسافت به طور کامل گوگل را به سایه برد و مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌های متمرکز بر هوش مصنوعی را برای Bing اعلام کرد که توسط ChatGPT (ربات چت هوش مصنوعی تحت پشتیبانی مایکروسافت) ارائه می‌شود.
 
به گزارش gsxr و به نقل از اسلش‌گیر، گوگل (وقتی خود را در این مسابقه عقب افتاده و غافلگیرشده یافت) با اعلام ارائه چت ربات هوش مصنوعی خود با نام Bard، به حرکت مایکروسافت واکنش نشان داد. با این حال، این غول دنیای جستجو تنها یک چت‌بات ساده ارائه نکرده است. گوگل در رویداد اطلاعرسانی اخیر خود در پاریس به‌روزرسانی‌های قابل توجهی را با تمرکز بر هوش مصنوعی برای سه محصول مهم خود اعلام کرد: جستجوگر گوگل، Google Maps و Google Translate.
 
با اینکه گوگل در ۲۵ سال گذشته چندین تغییر در الگوریتم جستجوی خود ایجاد کرده است، اما اکثر این تغییرات به تحول عمده‌ای در روش جستجوی آنلاین افراد منتهی نشده‌اند. گوگل می‌خواهد همه اینها را با اعمال پیشرفت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در جستجوی گوگل تغییر دهد و هدف آن این است که این فرآیند کاوش اطلاعات را «طبیعی‌تر و شهودی‌تر» کند.
 

گوگل پیش‌نمایشی از بارد، ارتقاء ابزار لنز به کمک هوش مصنوعی و قابلیت‌ جستجوی چندگانه را ارائه کرد

 

تغییرات جدید متمرکز بر هوش مصنوعی در جستجوی گوگل چیست؟

 
در حالی که نتایج جستجوی مبتنی بر متن همچنان گسترده‌ترین روش برای جستجوی اطلاعات آنلاین است، اما مزیت دوربین‌ در گوشی‌های هوشمند موج جدیدی از جستجوهای مبتنی بر تصویر را در پی داشته است. گوگل به بسیاری از این نیازها با کمک Google Lens – فناوری تشخیص تصویر این شرکت – که بیش از 10 میلیارد بار در ماه استفاده می‌شود، پاسخ داد.
 
با اینکه کاربران می‌توانند از لنز مستقیماً از طریق نوار جستجوی گوگل استفاده کنند، اما به‌روزرسانی جدیدی که به گوگل لنز اضافه شده است به کاربران امکان می‌دهد هر چیزی را که روی صفحه نمایش آنها ظاهر می‌شود جستجو کنند. به‌روزرسانی جدید «جستجوی صفحه خود» برای گوگل لنز به شما امکان می‌دهد اطلاعات بیشتری درباره اشیا و مکان‌هایی که روی صفحه ظاهر می‌شوند بیابید. این ویژگی در همه اپ‌ها کار می کند و اطلاعات را بدون نیاز به خروج از برنامه به کاربران می دهد. برای فراخوانی این ویژگی، کاربران باید با فشردن طولانی دکمه هوم (یا دکمه پاور) و زدن روی گزینه «جستجوی صفحه» از دستیار گوگل درخواست کنند.
 
به گزارش gsxr، دومین به‌روزرسانی برای جستجوی گوگل به شکل ویژگی «چند جستجو» ارائه شده است که به کاربران امکان می‌دهد دو نوع جستجو را در یک جستجو ترکیب کنند. این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد با یک عکس جستجو کنند و چند خط متن در مورد عکس اضافه کنند تا نتایج جستجوی دقیق‌تری داشته باشند. در ایالات‌متحده، جستجوی چندگانه همچنین با ویژگی جدیدی بهبود یافته است که به کاربران امکان می دهد به دنبال تصویری بگردند و در دسترس بودن آن را در مشاغل محلی بررسی کنند.
 
گوگل تایید کرد که این ارتقاهای جدید جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی آن در سرتاسر جهان به تدریج در حال قابل دسترسی شدن است و می‌توانند در همه کشورهایی که Google Lens در دسترس است مورد استفاده قرار بگیرند.
 

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا