گیربکس آستون مارتین والکری هر ۵۰ هزار کیلومتر نیاز به بازسازی کامل دارد
گیربکس آستون مارتین والکری هر ۵۰ هزار کیلومتر نیاز به بازسازی کامل دارد
آستونمارتین والکری فرایند تعمیر و نگهداری دقیق و سختی دارد که یکی از موارد آن بازسازی کامل گیربکس پس از ۵۰ هزار کیلومتر پیمایش است.
همهٔ ما میدانیم که هایپرکارها با خودروهای معمولی کاملاً متفاوت هستند اما بااینحال وقتی دستورالعملهای تعمیر و نگهداری خودرویی مثل آستونمارتین والکری را میبینیم هنوز هم تکاندهنده خواهد بود. این ماشین تعمیر و نگهداری دقیقی دارد که یکی از مهمترین آنها نیاز به بازسازی کامل گیربکس پس از هر ۵۰ هزار کیلومتر پیمایش خواهد بود. البته برای کسی که توان خرید یک هایپرکار ۳.۲ میلیون دلاری را دارد بهاحتمالزیاد هزینهٔ بالای تعمیر و نگهداری اهمیتی نخواهد داشت اما این نشان میدهد هایپرکارهای امروزی بیشتر شبیه خودروهای مسابقهای لمانز به شکل جادهای هستند.
ازجملهٔ دیگر سرویسهای والکری میتوان به تعویض روغن و فیلتر روغن در هر ۵ هزار کیلومتر، تعویض روغن ترمز هرسال یکبار و تعویض نیم شافتهای عقب هر ۱۰۰ هزار کیلومتر اشاره کرد. علاوه بر این، همهٔ چرخها و تک پیچ مرکزی آنها نیز باید هر ۱۰ هزار کیلومتر تعویض شود. اینها حتی نصف لیست سرویسهای والکری هم نیستند اما جالب اینکه در این لیست توصیه شده برخی سرویسها هر ۵ هزار کیلومتر یا ۱۲ ماه یکبار انجام شود. این یعنی خود آستونمارتین هم میداند که بسیاری از خریداران والکری بهندرت با آن رانندگی میکنند و خیلیها چنین خودرویی را با هدف نگهداری و فروش با قیمت بالاتر در سالهای بعد میخرند.
بااینحال، مالکی که بخواهد از خودروی خود استفاده کند و در رویدادهای پیست مختلف شرکت داشته باشد، باید بهطور مکرر اقدام به تعویض قطعات آن کند زیرا این یک هایپرکار ۱۱۴۰ اسب بخاری با ردلاین ۱۰,۵۰۰ rpm است. به توصیهٔ دفترچهٔ راهنمای والکری، برای انجام این سرویسها فقط باید به نمایندگیهای آستونمارتین مراجعه کرد. با وجود همهٔ اینها، کسی که لذت رانندگی با هایپرکارهایی مثل والکری را تجربه میکند بهاحتمالزیاد مشکلی با انجام این سرویسها نخواهد داشت.