گیم پس برای دومین سال متوالی به تعداد مشترک برنامهریزی شده نرسید
گیم پس برای دومین سال متوالی به تعداد مشترک برنامهریزی شده نرسید
شرکت مایکروسافت برای دومین سال متوالی نتوانسته است به تعداد مشترکین برنامهریزی شده برای سرویس اشتراکی گیم پس دست پیدا کند.
رسانه Axios گزارش داد که یک پرونده مالی جدید، اطلاعاتی را در مورد هدف سالانه مرتبط با دستمزد ساتیا نادلا (Satiya Nadella) و همچنین سایر مدیران کلیدی مایکروسافت ارائه میدهد. برای رسیدن به این هدف، مایکروسافت باید نرخ رشد 72.88 درصدی مشترکین ایکس باکس گیم پس را برای سال مالی منتهی به 30 ژوئن 2022 دریافت میکرد. در عوض، این نرخ تنها 28.07 درصد رشد کرده است.
این دومین باری است که نرخ رشد گیم پس نتوانست اهداف شرکت را تامین کند. در سال مالی 2021، مایکروسافت رشد 47.79 درصدی را از سرویس خود میخواست اما نتیجه نهایی رشد 37.48 درصدی را نشان داد. در سال قبل از آن، هدف محقق شد. مایکروسافت پیشبینی رشد 71 درصدی را میکرد و نتیجه رشد، 85.75 درصد بود.
فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس بخش بازیهای مایکروسافت، اوایل این هفته توضیح داد که رشد گیم پس روی کنسولها در حال کاهش است. اسپنسر در حین مصاحبه با WSJ Tech Live گفت:
من شاهد کاهش رشد سرویس گیم پس بودهام. این اتفاق عمدتا زمانی رخ میدهد که اکثریت مخاطبین پلتفرم با سرویس آشنا شده باشند.
طبق گفته مایکروسافت در ژانویه 2022، گیم پس بیش از 25 میلیون مشترک دارد. این شرکت اخیرا به عنوان بخشی از تحقیقات بریتانیا در مورد خرید اکتیویژن (Activision)، ادعا کرد که بیش از 60 کنسول خانگی فعال در خانهها دارد. در همان مصاحبه، اسپنسر ادعا کرد که تنها 10 تا 15 درصد از درآمد گیمپس برای مایکروسافت سود دارد. رئیس بخش بازیهای مایکروسافت همچنین اذعان کرد که افزایش قیمت کنسولهای ایکس باکس، بازیها و اشتراکها، بعید نیست. مایکروسافت و سونی مدتهاست که روی سرویسهای خود تمرکز کرده و آینده را بر اساس آنها برنامهریزی کردهاند.