هاست پرسرعت
خودرو

یک یوتیوبر، نسخه استیشن بی ام و M3 E46 را می‌سازد

یک یوتیوبر، نسخه استیشن بی ام و M3 E46 را می‌سازد

شاید یکی از جذاب‌ترین نسل‌های بی‌ام‌و سری ۳، M3 E46 باشد. یک یوتیوبر تصمیم گرفته تا این خودروی جذاب را با موتوری تقویت‌شده و بدنه استیشن همراه کند.

چند هفته پیش، یوتیوبر و سردبیر نشریه «کار تراتل»، «الکس کرستن»، تصمیم به ارتقای خودرویی خاص گرفت. او یک دستگاه بی‌ام‌و M3 E46 را با قیمتی کم خریداری کرد که از لحاظ فنی خوب کار می‌کرد اما ساختار بدنه آن دچار مشکلات اساسی شده بود و الکس باید بیش‌از مبلغی که برای خود خودرو پرداخته بود، صرف تعمیر ان می‌کرد. با این اتفاق، او تصمیم می‌گیرد که موتور سالم این بی‌ام‌و ارزان‌قیمت را درون بدنه یک نمونه سری ۳ E46 تورینگ قرار دهد؛ خودرویی که هیچ‌گاه توسط بی‌ام‌و تولید نشد.

یک یوتیوبر، نسخه استیشن بی ام و M3 E46 را می‌سازد

الکس با انتشار نخستین ویدئوی خود در رابطه با این پروژه شخصی، خروج موتور S54 را به نمایش گذاشت. حال ویدئوی دوم او هم در کانال یوتیوبی‌اش منتشر شده است که جذابیت خاصی دارد. او پس از بیرون‌کشیدن موتور M3، آن را بله یک فروشگاه تخصصی بازسازی موتورهای بی‌ام‌و M و ساخت موتورهای مسابقه‌ای از آن‌ها برد و وظیفه بازسازی موتور خود را برعهده متخصصان آنجا گذاشت. سرانجام موتور بازسازی و چند اسب بخار هم به قدرتش اضافه شد.

خوشبختانه الکس موتور خود را در زمان مناسبی برای تعمیر برده بود؛ چراکه تقریبا تمام قطعاتش درحال شکستگی بوده و به پایان عمر خود نزدیک شده بودند. او تازه متوجه اشتباه خود شده بود؛ زمانی که تصور می‌کرد موتور M3 ارزان‌قیمت سالم است و به‌صورت یکنواخت دور برمی‌دارد.

یک یوتیوبر، نسخه استیشن بی ام و M3 E46 را می‌سازد

سردبیر کارتراتل پس از اماده‌سازی موتور خود به‌سراغ آماده‌سازی اجزای بدنه رفت. بخش‌هایی چون کاپوت، طاق چرخ‌های جلو، آینه بغل‌ها، صندلی‌ها و فرمان باید برای جاسازی در نسخه استیشن اصلاح می‌شدند. حال اینکه نتیجه نهایی این خودرو و عملکرد آن چگونه خواهد بود، احتمالا موضوع ویدئوی بعدی الکس را تشکیل خواهد داد. نظر شما درباره این بازسازی چیست؟ آیا ساخت یک استیشن از یک نمونه نه‌چندان کلاسیک ارزش وقت گذاشتن را دارد؟

تماشا در یوتیوب:

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۰ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا