هاست پرسرعت
خودرو

۱۲۰ هزار ثبت نام برای خودروهای وارداتی؛ قرعه کشی لغو شد!

۱۲۰ هزار ثبت نام برای خودروهای وارداتی؛ قرعه کشی لغو شد!

مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت، ثبت‌نام ۱۲۰ هزار نفر برای خودروهای وارداتی را تایید کرد؛ اما به دلیل روند زمان‌گیر برای بررسی واجدان شرایط، لغو قرعه‌کشی را خبر داد.

علاوه‌بر حساب بانکی با موجودی ۵۰۰ میلیون تومان علی‌الحساب، سایر شرایط ثبت‌نام مشابه شرایط عمومی طرح‌های فروش‌های خودروهای داخلی، الزامی است. نداشتن سابقه خرید خودروی صفر از خودروسازان داخلی یا از طریق بورس کالا طی ۴۸ ماه گذشته، دارا بودن گواهینامه رانندگی، عدم مالکیت پلاک انتظامی فعال (تا زمان تحویل خودروهای وارداتی، شرط نداشتن پلاک انتظامی فعال، بررسی می‌شود)، عدم ثبت‌نام در طرح‌های فروش خودروسازان و عرضه آن‌ها در بورس کالا و… نیز شروط ثبت نام هستند.

با فرض بر ثبت نام ۱۲۰ هزار نفر در طرح واردات خودرو و تکمیل وجه ۵۰۰ میلیون تومان در حساب بانکی، جمعا ۶۰ هزار میلیارد تومان به این موضوع اختصاص یافته است. شرایط موجود، دلیلی دیگر بر کمبود شدید خودروهای صفر کیلومتر در بازار ایران محسوب می‌شود. از سویی دیگر، قرعه‌کشی این طرح که قرار بود سه شنبه یا چهار شنبه هفته جاری، مصادف با نیمه شعبان انجام شود، لغو شده است.

ساعت ۲۴ روز شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱، مهلت ثبت نام برای خودروهای وارداتی به پایان رسید. مهدی ضیغمی مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت،  از آغاز بررسی تطابق شرایط ثبت‌نام‌کننندگان با شرایط طرح خبر داد و اعلام کرد:

تلاش ما بر این است که قرعه‌کشی روز سه‌شنبه ۱۶ اسفند در حضور نهادهای نظارتی و به صورت فیزیکی انجام شود.
طی مدت ثبت‌نام حدود ۱۲۰ هزار نفر برای خودروهای خارجی وارداتی ثبت‌نام کرده‌اند؛ پس از پایان ثبت‌نام از شب گذشته، بررسی‌ها برای استعلام شرایط ثبت‌نام کنندگان آغاز شده و بعد از استعلامات لازم، ثبت‌نام‌کنندگان قطعی مشخص می‌شوند.
استعلام‌ها برای بررسی شرایط عمومی (مشابه طرح‌های فروش خوردوهای وارداتی) و اختصاصی که بحث حساب‌های وکالتی و مسدود بودن مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان است. پس از استعلام، ثبت‌نام‌کنندگان قطعی اعلام و از میان آن‌ها، قرعه‌کشی برای نوبت‌دهی انجام خواهد شد.

لغو قرعه کشی خودروهای وارداتی؛ موعد بعدی مشخص نیست

مهدی ضیغمی مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت در گفت وگو با خبرگزاری فارس، درباره زمان برگزاری قرعه کشی خودروهای وارداتی، اظهار داشت:

پیش از این اعلام شده بود که قرعه‌کشی خودروهای خارجی در روزهای سه‌شنبه یا چهارشنبه هفته جاری انجام می‌شود اما به دلیل زمان‌بر شدن استعلامات، قرعه‌کشی، در روزی دیگر، برگزار می شود، اما به علت اخذ استعلامات لازم و جمع بندی آن زمان قرعه کشی طی روزهای آینده خواهد بود.

 اما فعلا زمان آن را به طور دقیق اعلام نمی کنیم تا استعلامات به‌صورت دقیق انجام شود و نتیجه استعلامات مشخص شود و بعد از مشخص شدن نتایج زمان برگزاری قرعه کشی خودروهای وارداتی در اسرع وقت اعلام می‌شود.

به تعویق افتادن زمان برگزاری قرعه‌کشی برای بررسی دقیق استعلامات بوده است.

 فعلا قرار است همان دو مدل خودروی چانگان CS55 و CS35 پلاس عرضه شود اما تلاش می‌کنیم که دو مدل خودروی فیات ۵۰۰ و فیات Tipo  و همچنین هیوندا النترا عرضه شود.

 تلاش ما این است که عرضه خودروهای وارداتی تا قبل از پایان امسال انجام شود.

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۶ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا