هاست پرسرعت
بازی

۱۳ بازی جذاب برای تجربه در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲

۱۳ بازی جذاب برای تجربه در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲

تعطیلات عید فرصت مناسبی برای خیلی‌ها است تا زمان بیش‌تری را صرف تجربه بازی‌های ویدیویی کنند. از این رو ما هم تصمیم گرفتیم تا در قالب این ویدیو و مقاله،‌۱۳ بازی برای سلیقه‌های مختلف معرفی کنیم که می‌توان در این ایام به‌سراغ آن‌ها رفت. بازی‌ها رتبه‌بندی خاصی ندارند و سعی شده تا سبک‌ها و پلتفرم‌های مختلف را پوشش دهیم. پس لطفا اول ویدیو زیر را تماشا کنید تا بعد هم به معرفی دقیق‌تر بازی‌ها بپردازیم. 

والکس، اولین صرافی ارز دیجیتال در ایران اسپانسر ویدیوی gsxr است. شما از تاریخ ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین می‌توانید با خرید انواع گیفت‌کارت‌ها، نه‌تنها تخفیف ۴۰ درصدی دریافت کنید بلکه در قرعه‌کشی سه پلی‌استیشن ۵ شرکت کنید.  

برای حمایت از gsxr لطفا ویدیو را در یوتیوب تماشا کنید

پوستر بازی Back 4 Blood و نبرد با زامبی‌ها

بازی Back 4 Blood

یکی از جذاب‌ترین سرگرمی‌های ویدیو گیمی که می‌توان برای ایام تعطیلات داشت، رفتن سراغ اثری Co-Op با دوستان است و Back 4 Blood گزینه‌ای ایده‌آل برای این منظور به‌حساب می‌آید. این ساخته استودیو ترتل راک روی کنسول‌های پلی استیشن و ایکس باکس و کامپیوتر در دسترس است و خبر خوب اینکه به‌لطف پشتیبانی از کراس‌پلی، کاربران این پلتفرم‌ها می‌توانند آن را با یکدیگر تجربه کنند. از آن بهتر هم اینکه بازی هم روی سرویس گیم‌پس و هم پلی استیشن پلاس ارائه نشده و نیازی به پرداخت هزینه بیش‌تر نخواهید داشت. پس اگر می‌خواهید یک ضیافت زامبی‌کشی مفرح کنار دوستان‌تان داشته باشید، Back 4 Blood گزینه مناسبی به‌حساب می‌آید. 

نخستین بسته الحاقی بازی Crusader Kings 3

بازی Crusader Kings 3

ایام تعطیلات فرصت مناسبی است برای اینکه به بازی‌های ظاهرا پیچیده کمی زمان بدهیم و این مورد، گاهی حتی می‌تواند منجر به کشف لذت کاملا جدیدی شود که قبلا خودمان را از آن محروم کرده بودیم. Crusader Kings 3 از آن بازی‌هایی است که وقتی چندتا عکس و ویدیو از آن ببینیم، حس خواهیم کرد که مناسب هر کسی نیست؛ با این حال یادگیری مکانیک‌ها و جزییات بازی اصلا انقدر سخت نیست و می‌توان با کمی صرف زمان، کاملا با آن‌ها آشنا شد. پس از رسیدن به این نقطه در مسیرِ یادگیری بازی، لذت تجربه آن خودش را نشان می‌دهد و خواهید دید که چطور یک اثر استراتژی می‌تواند همزمان هم با گیم‌پلی سرگرم‌تان کند و هم اینکه اجازه دهد خودتان به شیوه‌ای که می‌خواهید، داستانی پرجزییات در آن خلق کنید. Crusader Kings 3 علاوه بر پی سی روی کنسول‌های نسل نهمی هم منتشر شده و از طریق گیم‌پس هم رایگان است. 

کیانو ریوز و V از بازی Cyberpunk 2077

بازی Cyberpunk 2077

اگر به شانس مجدد دادن به بازی‌ها پس از گذشت مدتی از انتشار آن‌ها اعتقاد دارید، به نظرم الان فرصت خوبی است تا این کار را برای Cyberpunk 2077 انجام دهید. ساخته استودیو سی‌دی پراجکت رد انتشار موفقی، مخصوصا از حیث فنی، نداشت ولی از آن زمان تا الان، سازندگان مشغول بهتر کردن بازی بوده‌اند و حتما در اخبار چند وقت اخیر هم خوانده‌اید که چقدر استقبال کاربران از آن بیش‌تر شده است. در واقع Cyberpunk 2077 در وضعیت فعلی، فاقد خیلی از آن مسائل فنی و باگ‌های زمان‌عرضه است و به همین دلیل می‌توان از محتوای آن واقعا لذت برد. Cyberpunk 2077 همینطور اثری طولانی و پرجزییات است و می‌تواند گزینه بسیار ایده‌آلی برای تجربه در ایام تعطیلات باشد. 

تماشای قلعه دراکولا توسط کاراکترهای بسته الحاقی Return to Castlevania بازی Dead Cells

بازی Dead Cells و بسته الحاقی کسلوینیا

پس از یک بازی بزرگ و AAA، نظرتان در مورد یک بازی مستقل شدیدا سرگرم‌کننده چیست؟ اگر مثبت است پیشنهاد می‌کنم در این ایام زمانی را هم به تجربه Dead Cells اختصاص دهید. بازی پس از گذشت چند سال از انتشار آن، هنوز هم ارزش تجربه بسیار بالایی دارد و برای آن‌هایی که به آثار مترویدوینیا و روگ‌لایک علاقه‌مند باشند، برای مدتی طولانی سرگرم‌کننده خواهد بود. گرافیک هنری دد سلز بی‌نهایت زیبا و گشت و گذار و مبارزه در آن هم حسابی لذت‌بخش است. از طرف دیگر نسخه اصلی Dead Cells هم روی سرویس پلی استیشن پلاس و هم گیم‌پس رایگان است و پس از تمام کردن آن، در صورتی که علاقه داشته باشید می‌توانید سراغ بسته الحاقی جدید کسلوینیا بازی هم بروید؛ بسته‌ای که ادای احترامی به یکی از مهم‌ترین بازی‌های هم‌سبک است و حسابی هم محتوای ارزشمندی ارائه می‌دهد. 

قهرمانان چهار کلاس بازی Diablo 4

بتای عمومی بازی Diablo 4

در ایام تعطیلات نوروز، بتای عمومی Diablo 4 منتشر خواهد شد و می‌توانید از چهار تا ۶ فروردین، به تجربه آن بپردازید. Diablo 4 بدون شک یکی از مورد‌انتظار‌ترین بازی‌های سال است و امیدوارم بلیزارد با درس گرفتن از برخی تصمیم‌های اشتباه سال‌های اخیرش، بتواند یک بار دیگر اثری لایق نام این مجموعه تقدیم مخاطب‌ها کند. انتشار بتای عمومی فرصت مناسبی است تا سراغ این بازی برویم. مخصوصا اگر پیش از این سراغ نسخه‌های قبلی دیابلو نرفته‌اید، این بتا می‌تواند کمک زیادی به تصمیم‌گیری شما برای تجربه نسخه نهایی کند. 

لوگوی بازی Football Manager 2023

بازی Football Manager 2023

یک بازی هم برای طرفداران آثار ورزشی داشته باشیم. اگر شما هم دلتان می‌خواهد در ایام تعطیلات تجربه‌ای درست و حسابی از مدیریت و مربیگری یک باشگاه فوتبال داشته باشید، Football Manager 2023 دقیقا همان چیزی است که لازم دارید. بازی تنوع بسیار بالایی از تیم‌های باشگاهی مختلف سراسر جهان دارد و می‌توانید با نهایت جزییات، آن‌ها را مدیریت کنید. خرید و فروش بازیکنان یا اتخاذ تاکتیک‌ها و تصمیم‌های درست برای موفقیت در بازی‌ها، تنها بخشی از جزییات ریز و درشت بازی هستند. Football Manager 2023 روی سرویس گیم‌پس هم رایگان است و می‌توان بدون پرداخت هزینه اضافی آن را تجربه کرد. 

خانه در بازی Kentucky Route Zero Act III

بازی Kentucky Route Zero

بازی Kentucky Route Zero را به‌عنوان یک پیشنهاد شخصی و دوستانه از طرف من داشته باشید. Kentucky Route Zero از آن بازی‌هایی است که اعتقاد دارم هر کسی، فارغ از هر سلیقه‌ای که در دنیای وسیع ویدیو گیم دارد، می‌تواند از تجربه‌اش لذت ببرد و به همین دلیل هم پیشنهاد می‌کنم اگر تا الان به سراغ بازی نرفته‌اید، حتما برایش وقت بگذارید. Kentucky Route Zero نمونه‌ای ایده‌آل از روایت یک داستان عالی در بازی‌های ویدیویی است و حتی پس از تمام کردن آن هم تا مدتی ذهن‌تان درگیر آن چیزی خواهد بود که بازی ارائه کرده است. به این‌ها ظرافت‌های هنری بازی و اتمسفر شدیدا گیرای آن را هم اضافه کنید. Kentucky Route Zero روی پلتفرم‌های مختلفی هم در دسترس است و می‌توان به‌راحتی آن را در هر موقعیتی تجربه کرد. 

پوستر بازی Lego Star Wars: The Skywalker Saga با حضور کاراکتر‌های مختلف آن

بازی LEGO Star Wars: The Skywalker Saga

همانطور که بالاتر هم اشاره کردم، تعطیلات نوروز فرصت خوبی برای تجربه بازی‌های چندنفره در کنار دوستان است و LEGO Star Wars: The Skywalker Saga، یکی دیگر از همین بازی‌ها است که می‌توان آن را به‌صورت آفلاین و روی یک دستگاه هم چندنفره بازی کرد. بازی‌های لِگویی استودیو Traveller’s Tales اکثرا آثاری مفرح و شدیدا بامزه هستند و LEGO Star Wars: The Skywalker Saga هم از این قاعده مستثنی نیست. این بازی تمام فیلم‌های اصلی دنیای جنگ ستارگان را پوشش می‌دهد و می‌توانید با انتخاب کاراکتر‌های در دسترس برای هر بخش، آن را کنار دوستان یا اعضای خانواده تجربه کنید و از حل پازل‌هایش یا مبارزه با دشمنان، لذت ببرید. 

شخصیت الستر در بازی Signalis

بازی Signalis

تصور کنید در ایام عید بازسازی بازی رزیدنت ایول ۴ را تمام کرده‌اید و دلتان تجربه‌ای مشابه در سبک ترسناک بقامحور می‌خواهد. در این سناریو و موقعیت Signalis دقیقا همان چیزی است که لازم دارید! این بازی هرچند از نظر فضاسازی کلی متفاوت از این نسخه رزیدنت ایول است، ولی بازی‌های کلاسیک رزیدنت ایول منبع الهام اصلی آن بوده‌اند و سازندگان موفق شده‌اند تا تجربه‌ای بقامحور و ترسناک را به‌خوبی در این اثر خلق کنند و ارائه دهند. داستان بازی هم جذابیت‌های خاص خودش را دارد و دشمنان آن می‌توانند حس قرار گرفتن در موقعیتی دلهره‌آور و ترسناک را به‌خوبی منتقل کنند. 

شخصیت های بازی Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge

بازی Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge

Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge یک گزینه ایده‌آل دیگر برای تجربه کنار جمع‌های دوستانه یا خانوادگی است. لاک پشت‌های نینجا تقریبا برای هر نسلی از کاربران محبوب و دوست‌داشتننی هستند و این بازی هم به‌خوبی توانسته تجربه‌ای مفرح با محوریت این شخصیت‌ها ارائه دهد. یک نکته مهم دیگر در رابطه با Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge، طولانی نبودن بازی است و به همین دلیل اگر دوست و آشنایی یکی دو روز مهمان شما بود، می‌توانید راحت بازی را باهم تجربه و تمام کنید. 

بازی Valheim

بازی Valheim

بازی Valheim در زمان انتشار اولیه روی استیم، حسابی سر و صدا کرد و توانست آمارهای بسیار خوبی از حیث جذب کاربر ثبت کند. پس از آن کمی تب و تاب اولیه بازی فروکش کرد ولی در این مدت سازندگان با محتویات جدید از بازی پشتیبانی کرده‌اند و در حال حاضر، می‌توان ساعت‌های طولانی غرق جهان فانتزی و جادویی آن شد. ساخت و ساز بخشی مهم از این تجربه بقامحور است و می‌توانید انواع و اقسام سازه‌ها و آیتم‌ها را با جمع‌آوری منابع، بسازید. علاوه بر این دشمنان زیادی هم در گوشه و کنار نقشه بازی منتظر شما هستند که مبارزه با برخی از آن‌ها، حسابی چالش برانگیز است. Valheim از آن آثاری است که مدام موارد جدیدی برای مخاطب رو می‌کند و به همین دلیل هم می‌توان به‌عنوان یک سرگرمی طولانی‌مدت، روی آن حساب کرد. این بازی اخیرا برای گیم‌پس هم منتشر شده و می‌توانید آن را همراه دوستان یا به‌تنهایی بازی کنید. 

بازی Wolfenstein: The New Order

بازی Wolfenstein: The New Order

طرفداران سبک شوتر را فراموش نکرده‌ایم و چه چیزی بهتر از تجدید خاطره یا تجربه نسل جدید بازی‌های ولفنشتاین در ایام تعطیلات عید؟ دلیل اینکه از این مجموعه Wolfenstein: The New Order را در نظر گرفتیم، رایگان بودن آن روی هر دو سرویس پلی استیشن پلاس و گیم‌پس است و همینطور این بازی شروعی برای داستانی است که می‌توانید در نسخه‌های بعدی هم ادامه آن را تجربه کنید. اکشن‌های بازی هنوز هم بی‌نهایت جذاب و دیوانه‌وار هستند و گرافیک آن به‌خوبی در گذر زمان دوام آورده و کماکان می‌توان آن را اثری زیبا خطاب کرد. Wolfenstein: The New Order نمونه‌ای از یک شوتر اول‌شخص هیجان‌انگیز است که می‌توانید حسابی آدرنالین‌تان را در ایام تعطیلات عید بالا نگه دارد!

لینک در حال بالا رفتن از کوه در بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

یک بازی هم مختص کاربران کنسول نینتندو سوییچ؛ The Legend of Zelda: Breath of the Wild اثری است که شاید سوال کنید چرا باید در این ایام به‌سراغش برویم و خب جواب این سوال کاملا واضح است! فاصله زیادی تا انتشار نسخه جدید مجموعه زلدا و دنباله این بازی نداریم و این ایام فرصت خوبی است تا یک بار دیگر با تجربه The Legend of Zelda: Breath of the Wild، جزییات داستانی آن را دوباره در ذهن‌مان تازه کنیم و آماده نسخه جدید شویم. علاوه بر این The Legend of Zelda: Breath of the Wild از آن بازی‌هایی است که حتی اگر مدتی طولانی هم در آن سپری کرده باشید، هنوز می‌تواند جذابیت زیادی در تجربه دوباره داشته باشد. 

در پایان شما هم لطفا هر بازی دیگری در نظر دارید، آن را به ما و دوستان‌تان در gsxr پیشنهاد کنید. 


مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا