۱۵ فعالیت در Starfield که برای انجام دادنشان لحظه شماری میکنیم
۱۵ فعالیت در Starfield که برای انجام دادنشان لحظه شماری میکنیم
سیستمهای کیهانی Starfield پر از فعالیتهای مختلفی هستند که انتظار ما را میکشند. در ادامه میخواهیم نگاهی به ۱۵ مورد از این فعالیتها که برای انجام دادنشان لحظهشماری میکنیم بیندازیم.
همانند بازیهای پیشین Bethesda Game Studios، بازی Starfield هم به همراه خود وعدههای بزرگی در رابطه با میزان آزادی عمل بازیکنان و کارهایی که در آن میتوانید انجام دهید دارد. صرفا با توجه به عظمتی که تا کنون از این نقشآفرینی فضاپیمایی دیدهایم، شکی نیست که فعالیتهای جذاب زیادی برای گیمرها در نظر گرفته شده است. همین مهم باعث شده تا ما در مورد اولویتهای خود در این زمینه رویاپردازی کنیم. در این مطلب هم قصد داریم تا در مورد برخی از کارهایی که دوست داریم هر چه سریعتر در Starfield انجام دهیم، بپردازیم.
آزمون و خطای فراوان با سیستم شخصیسازی و خلق کاراکتر
یک سیستم خلق شخصیت یا Character Creator عمیق میتواند بازیکن را به مدت قابل توجهای سرگرم کند. بازیهای BGS هم به داشتن Character Creator بسیار با کیفیت مشهور هستند. این استودیو گفته که Starfield بهترین و پیچیدهترین سیستم شخصیسازی و خلق کاراکتر آنها تا به امروز را در خود دارد و این یعنی ما قرار است مدت ناسالمی را صرف خلق شخصیت خود کنیم.
آزمایش پسزمینههای شخصیتی متفاوت
خلق شخصیت در Stafield تنها به ظاهر شما خلاصه نمیشود، بلکه شما میتوانید پسزمینه داستانی را هم انتخاب کنید که به معنای داشتن سبک بازی متفاوت است. گزینههای دیالوگ مختلف ممکن است ظاهر شوند، برخی از ماموریتها شاید به طرز متفاوتی در دسترس قرار بگیرند و رویدادها در برخی از خطوط داستانی متفاوت باشند. ما برای بررسی این سیستم و دیدن اینکه این پسزمینههای داستانی تا چه حد روی گیمپلی تاثیر میگذارند هیجانزده هستیم.
آزمایش خصوصیات متفاوت
علاوه بر پسزمینه داستانی، بازیکنان قادر خواهند بود تا خصوصیتهای شخصیت خود را هم انتخاب کنند. همانند پسزمینههای داستانی، خصوصیتهای مختلف نیز روی داستان و گیمپلی تاثیرگذار خواهند بود. با توجه به چیزی که تا کنون از بازی دیدهایم، به نظر میرسد که طیف وسیعی از ویژگیهای شخصیتی در اختیار بازیکنان خواهند بود. ترکیب آنها با پسزمینهها باید ارزش تکرار زیادی را به Starfield اهدا کند. ما کنجکاویم ببینیم که آیا این جنبه از گیمپلی بازی به پتانسیل خود میرسد یا خیر.
منظور از خصوصیت (Trait) ویژگیهای منحصربهفردی است که برای شخصیت خود انتخاب میکنید. در ادامه فهرست خصوصیات بازی که تا به این لحظه از طریق تریلرها کشف شدهاند را مطالعه میکنید:
- Alien DNA
- Dream Home
- Empath
- Extrovert
- Freestar Collective Settler
- Hero Worshipped
- Introvert
- Kid Stuff
- Neon Street Rat
- Raised Enlightened
- Raised Universal
- Serpent’s Embrace
- Spaced
- Taskmaster
- Terra Firma
- United Colonies Native
- Unwanted Hero
- Wanted
ساخت یک ناوگان
Starfield قرار است اولین بازی فضایی BGS باشد و به نظر میرسد که این استودیو قصد دارد تا از این پسزمینه نهایت استفاده را ببرد. بازیکنان در Starfield تنها یک سفینه نخواهند داشت، بلکه آنها قادر خواهند بود تا یک ناوگان کامل بسازند. از فتح کردن سفینهها به صورت غیرقانونی گرفته تا ساخت کشتی فضایی اختصاصی خود، Starfield به بازیکنان اجازه خواهد داد تا با روشهای متفاوتی به ناوگان خود بیفزایند. ما نمیتوانیم برای ساخت یک ناوگان گسترده در این بازی صبر کنیم.
ساخت یک سفینه عجیب و غریب
به نظر ما یک ناوگان فضایی گسترده حداقل یک سفینه عجیب و غریب در خود خواهد داشت که صرفا برای فهمیدن مرزهای مکانیکهای کشتیسازی بازی طراحی شده است. دقیقا در Starfield تا چه حد قادر به آزمون و خطا خواهید بود؟ آیا میتوانید چیزی بسازید که تقریبا شبیه به یک نینتندو سوییچ است؟ مهمتر از همه، این سفینهها به هنگام پرواز در فضای بیکران چه ظاهری خواهند داشت؟ ما قصد داریم تا به پاسخ این پرسشها برسیم.
فرود آمدن روی یک سیاره کشف نشده
در منظومههای Starfield قرار است شاهد بیش از هزار سیاره باشیم. ما خیلی دوست داریم روی سیارهای فرود بیاییم که در جهان بازی کشف نشده است. سیارههای زیادی در بازی وجود دارند که موجودات زنده ندارند. در این سیارات تا کنون کسی فرود نیامده و ایده اولین بودن در این زمینه به شدت هیجانانگیز است. شاید حتی یک پایگاه هم در این سیاره بسازیم. صحبت از پایگاه شد …
ساخت یک پایگاه پر جزئیات
ساخت پایگاه در Fallout 4 و ۷۶ میتواند به لطف ابزار در دسترس گیمر، سرگرمکننده باشد. اما به نظر میرسد که Starfield قصد دارد به روشهای معناداری این سیستمها را گسترش دهد. ساخت یک پایگاه پیچیده، عظیم و با طراحی پر جزئیات میتواند زمانبر باشد. پر کردن آن با خدمه و انتخاب دکوراسیون مناسب برای بخشهای داخلی هم میتواند حتی زمان بیشتری را از شما بگیرد. اما بدون شک این بخشی از بازی است که ارزش وقتگذرانی را خواهد داشت.
تبدیل شدن به یک دزد فضایی
اگر یک بازی جهان باز به شما اجازه بدهد که یک مجرم باشید، شما یک مجرم خواهید شد و از آن لذت خواهید برد! Starfield هم مثل عناوین قبلی BGS قرار است به شما اجازه دهد تا مرتکب جرم شوید. در واقع حتی یک گروه دزدهای فضایی هم در بازی وجود دارد و یک دزد فضایی بودن در نقشآفرینی BGS عالی به نظر میرسد. قاچاق کردن، فروش کالاهای غیر قانونی، انجام معاملات زیر زمینی و دزدیدن سفینههای دیگر؟ چرا که نه؟ صحبت از دزدیدن سفینههای فضایی شد …
دزدیدن یک سفینه فضایی
مبارزات فضایی بخش دیگری از Starfield هستند که احتمالا زمان زیادی را در آن صرف خواهید کرد. با این وجود، این باعث نمیشود که ما از موقعیت دزدیدن یک سفینه فضایی و افزودن آن به ناوگان خود استفاده نکنیم. مکانیکهای این جنبه از بازی و اینکه به چه چیزهایی نیاز خواهید داشت قطعا با تجربه خود بازی مشخص میشود.
عمیق شدن در داستان بازی
داستان و پسزمینه شخصیتها و جهان بازی معمولا از نقطه قوتهای اصلی در نقشآفرینیهای BGS هستند. بعید است که این مسئله در Starfield صدق نکند. منظومههای کشف شده پر از سیارهها و شهرهای مختلف هستند و هر کدام از آنها تاریخچه و فرهنگ خود را خواهند داشت. ما نمیتوانیم برای فهمیدن جزئیات تمام این مکانها و شخصیتهایی که درون آنها هستند صبر کنیم.
درگیر شدن با دستههای متفاوت
ماموریتهای Factionها معمولا بهترین ماموریتها در اکثر عناوین BGS هستند و بسیاری از اوقات داستان در این ماموریتها از قصۀ خط اصلی جذابتر است. به طور واضح، ماموریتهای Factionها قرار است بخش مهمی از Starfield باشند. درگیر شدن با داستان این Factionها، یاد گرفتن در مورد تاریخچهشان و توانایی شکل دادن آینده آنها هایلایت بازیهای BGS بوده است. امیدواریم که Starfield این سنت را ادامه دهد.
استفاده بیش از اندازه از جتپک
از آن جایی که Starfield هیچ وسیله نقلیهای برای راندن روی سطوح سیارات ندارد، جابهجایی در این بازی وقتی در فضا نیستید به جتپک شما وابسته خواهد بود. ما هم قصد داریم تا حسابی از این جتپک استفاده کنیم. رفتن به ارتفاعات، بالا رفتن از یک کوه برای لذت بردن از نما یا رفتن به اوج یک آسمانخراش در یک شهر- اگر Starfield به ما این آزادی عمل را دهد- جذاب خواهد بود.
دیدن پوشش گیاهی بیگانه
با توجه به این که Starfield شامل بیش از هزار سیاره آماده برای گشت و گذار خواهد بود، شکی نیست که قرار است شاهد تنوع زیادی در زمینه محیطهای موجود در بازی باشیم. قطعا گل و گیاهی که در این سیارات خواهید دید هم متفاوت خواهد بود. BGS گفته که زمان زیادی را صرف طراحی موجودات و پوشش گیاهی در سیارات بیگانه کرده تا مطمئن شود که این موارد خلاقانه و متفاوت هستند. ما هم دوست داریم ببینیم که بازی از این نظر چگونه خواهد بود.
برخورد بد با NPCها
برخورد افتضاح با NPCها گناهی لذتبخش است که بسیاری از ما در بازیهای ویدیویی مرتکب میشویم، اما انجام این کار در بازیهای BGS به طرز ویژهای سرگرمکننده است. چرا که جهان بازی به اعمال شما واکنش نشان میدهد. چه یک همراه باشد که بیدلیل مورد غضب شما قرار میگیرد و چه یک NPC که جیبش توسط شما خالی میشود، نقشآفرینیهای BGS همیشه به شما اجازه میدهند تا شخصیتهایی که در جهانشان هستند را مورد آزار و اذیت قرار دهید. این چیزی است که در Starfield هم منتظرش هستیم.
سوءاستفاده کردن از هوش مصنوعی
هوش مصنوعی در نقشآفرینیهای BGS گاهی اوقات طبق برنامه عمل میکند و گاهی اوقات هم دقیقا کار متضاد را انجام میدهد. همین مهم باعث شده تا آزمون و خطا و تلاش کردن برای سوءاستفاده از آن به شدت سرگرمکننده باشد. آیا میتوان با دور زدن هوش مصنوعی بخشهای مخفیکاری را به آسانی پشت سر گذاشت؟ معادل گذاشتن یک سطل روی سر یک NPC و دزدیدن تمام اموال آنها در Starfield چه خواهد بود؟ ایده ور رفتن با یک هوش مصنوعی توسعه یافته توسط BGS ما را هیجانزده میکند.
بازی Starfield در تاریخ ۱۵ شهریور (۶ سپتامبر) امسال برای ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد و از روز انتشار در دسترس کاربران گیم پس خواهد بود.