هاست پرسرعت
خودرو

۲۱ هزار دستگاه خودروی کیا و چانگان وارد بورس کالا شد

۲۱ هزار دستگاه خودروی کیا و چانگان وارد بورس کالا شد

طبق گفته سخنگوی وزرات صمت مردم باید برای خرید خودروهای وارداتی به بورس کالا مراجعه کنند، زیرا قرعه‌کشی‌ها در حال نابودی هستند و قیمت خودروها هم در بازار آزاد بسیار غیرمنطقی و گران است.

به همین منظور رییس اداره نظارت بر بازار بورس‌ کالا در گفت و گویی رادیویی از پذیرش ۲۱ هزار و ۱۴۰ دستگاه خودروی وارداتی از دو شرکت چانگان و کیا خبر داد. از این ۲۱ هزار و ۱۴۰ دستگاه،‌ ۱۹ هزار دستگاه متعلق به شرکت چینی چانگان و مابقی متعلق به برند کره‌ای کیا می‌باشد.

چانگان CS35 پلاس

۲ هزار و ۱۴۰خودروی وارداتی کیا شامل ۵۰۰ دستگاه سراتو، ۵۰۰ دستگاه اسپورتیج، ۵۰۰ دستگاه  K5 (اپتیما)، ۲۰۰ دستگاه سید، ۱۰ دستگاه پیکانتو، ۱۰۰ دستگاه پگاس، ۱۰۰ دستگاه ریو، ۷۰ دستگاه سونت و ۷۰ دستگاه سلتوس و خودروهای وارداتی چانگان از مدل CS35 پلاس است.

نماینده وارد کننده محصولات چانگان، سایپا و نماینده وارد کننده محصولات کیا، شرکت بازرگانی کوشا خودرو نگین می‌باشد.

صادقی افزود:

تمامی این خودروها توسط هیات پذیرش بورس کالا پذیرش شده اما نخست لازم است اقدامات لازم جهت ترخیص کالا از گمرک صورت گیرد.

وی عنوان کرد:

هنوز قیمت پایه‌ای برای خودروها اعلام نشده و قیمت پایه زمانی که عرضه خودروها توسط واردکننده صورت گیرد انجام اعلام می‌شود.

همانطور که می‌دانید قیمت خودروها، بر اساس قیمت پایه‌ای که عرضه‌کننده اعلام می‌کند در حراج تعیین می‌شود و خودروها در قالب رقابت به فروش می‌روند. به بیان ساده‌تر برای مثال ۵۰۰ نفری که قیمت بیشتری را برای خرید سراتو پیشنهاد داده‌اند صاحب خودرو می‌شوند.

کیا سراتو 2022 وارداتی

قوانین و محدودیت‌های پیشین خرید از بورس کالا برای فروش این خودروها همچنان پابرجاست و هر کد ملی قادر به سفارش یک خودرو است.

صادقی اذعان کرد: خریداران قیمت‌های خود را از طریق کارگزار در سامانه معاملات وارد می‌کنند و از طریق مکانیزم حراج، قیمت کشف می‌شود. همچنین هیچ مانعی از سمت بورس کالا یا سازمان بورس برای عرضه خودروهای ذکر شده وجود ندارد و عرضه خودروها با اعلام وارکنندگان صورت می‌پذیرد.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا