۶۵ درصد از شکایات مردم در حوزه ارتباطات به اینترنت ثابت اختصاص دارد

۶۵ درصد از شکایات مردم در حوزه ارتباطات به اینترنت ثابت اختصاص دارد
فیبرنوری؛ پروژهای که آمار آن در گزارشها بهروز نمیشود
برپایه این گزارش، اکنون ۱۷۰ شهر دارای پوشش فیبر نوری بالای ۶۰ درصد، ۵۲ شهر دارای پوشش بین ۳۰ تا ۶۰ درصد، ۲۱۰ شهر دارای پوشش زیر۳۰ درصد هستند. آماری که در این گزارش منتشر شده مربوط به سه ماهه نخست سال است که در سه ماهه دوم و سوم عینا تکرار شده و آمار جدیدی از توسعه فیبرنوری در دسترس نیست.
۵۵ هزار تلفن همگانی در سطح کشور
بر اساس این گزارش، تعداد تلفن همگانی در پائیز ۱۴۰۳ به ۵۵ هزار و ۷۱۹ دستگاه رسیده که نسبت به پائیز سال گذشته کاهش ۶.۷۶ درصدی را تجربه کرده است. تعداد تلفن همگانی جادهای نیز اکنون به یکهزار و ۳۰۷ دستگاه رسیده است که در این بخش نیز کاهش ۳.۰۴ درصدی مشاهده میشود.
متوسط مکالمه هر کاربر ۱۸۰ دقیقه
در بخشی از این گزارش به سهم بازار مشترکان فعال تلفن همراه به تفکیک اپراتور اشاره شده که بر اساس آن سهم همراه اول ۵۳ درصد، ایرانسل ۴۳ درصد و رایتل چهار درصد است. در این گزارش متوسط مکالمه ماهانه هر کاربر بیش از ۱۸۰ دقیقه و متوسط پیامک ماهانه به ازای هر کاربر ۱۱۶ پیامک گزارش شده است.
سهم ۶۵ درصدی اینترنت ثابت از شکایات ثبت شده در حوزه ارتباطات
وضعیت شکایات ثبت شده در حوزه ثابت و سیار در سامانه ۱۹۵ مبحث دیگری است که در این گزارش گنجانده شده است. سهم شکایات حوزه ارتباطات ثابت ۶۵ درصد و ارتباطات سیار ۳۵ درصد گزارش شده است که دقیقا مشابه تابستان ۱۴۰۳ است.
ترافیک ۸۷ میلیونی مرسولات پستی در پاییز ۱۴۰۳
مجموع عملکرد شرکت ملی پست و شرکتهای پستی ارائه دهنده خدمات پستی بخش دیگری از این گزارش است. تعداد واحدهای پستی شهری در کشور ۲ هزار و ۸۲۷، تعداد واحدهای پستی روستایی ۴ هزار و ۴۰۹، ترافیک بین الملل ۱۶ هزار و ۴۷۲ مرسوله و ترافیک کل ۸۷ میلیون و ۳۱۱ هزار و ۴۳ مرسوله گزارش شده است.
سرانه مرسوله برای هر فرد به بیش از یک مرسوله رسیده که نسبت به تابستان ۱۴۰۳ افزایش داشته است. درصد توزیع موفق داخله ۹۳.۹۷ و درصد برگشتی داخله ۶.۰۳ گزارش شده است.
منبع: ایرنا