هاست پرسرعت
خودرو

۷۷۷ هایپرکار جدید، ابر خودرویی عجیب با قیمتی مافوق تصور!

۷۷۷ هایپرکار جدید، ابر خودرویی عجیب با قیمتی مافوق تصور!

مونزا به زودی میزبان یک هایپرکار پیست محور خواهد بود. این ابر خودرو ۷۷۷ هایپرکار نام دارد و اولین محصول شرکت ۷۷۷ موتورز خواهد بود. این برند خودرویی جدید توسط کارآفرین و کلکسیونر مشهور آندرا لِوی تأسیس شده است. ۷۷۷ هایپرکار محصول همکاری چندین شرکت مشهور در دنیای خودروست. این هیولا ۷۳۰ اسب بخار قدرت دارد و البته خروجی پیشرانه تنها بخش کوچکی از ویژگی‌ها و توانایی‌های متعدد آن است. ۷۷۷ موتورز یک تجربه مسابقه کامل را در اختیار خریداران خواهد گذاشت که شامل شبیه‌ساز خانگی، رویدادهای مسابقه‌ای ویژه و حتی تجهیزات مخصوص مسابقات است.

لوی به دنبال تولید خودرویی بوده که فقط مختص پیست باشد و قوانین دست و پا گیر را رعایت نکند. از آنجایی که خودروی موردبحث مجبور به رعایت استانداردهایی همچون طراحی ظاهری، آیرودینامیک و قدرت نبوده بنابراین مهندسان فرصت و آزادی عمل خوبی برای تولید خودرویی فوق‌العاده داشته‌اند. همچنین ۷۷۷ هایپرکار یک آزمایشگاه متحرک برای یافتن راه‌حل‌های جدید است که شاید در خودروهای مسابقه‌ای و جاده‌ای آینده بکار روند. ساختار خودروی موردبحث از مونوکوک کربن و بدنه‌ای حاصل طراحی اومبرتو پالرمو تشکیل شده و شکلی نفس‌گیر با الهام‌پذیری از خودروهای مسابقه‌ای لمان دارد. در مقایسه با خودروهای لمان، ابر خودروی لوی خیلی در قیدوبند قوانین نبوده و به همین خاطر روش‌های متفاوتی را برای طراحی در پیش گرفته که از جمله آن‌ها می‌توان به چراغ‌های نازک جلو و همچنین بال عقب بزرگ اشاره کرد.

ترمزها، سیستم تعلیق و گیربکس از دنیای مسابقات گرفته شده‌اند و با همکاری شرکت‌های گوناگونی که در مسابقات استقامت همچون ۲۴ ساعته لمان و دیتونا حضور دارند تولید می‌شوند. پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۵ لیتری تنفس طبیعی این خودرو می‌تواند تا ۹ هزار دور در دقیقه دوران کند. این نیروگاه آهنین قدرت ۷۳۰ اسب بخار دارد و خبری از دستیار برقی نیست. ۷۷۷ موتورز به دنبال کاهش حداکثری وزن بوده و به همین خاطر وزن ۹۰۰ کیلوگرمی آن کاملاً مطلوب خواهد بود. پیشرانه این خودرو می‌تواند از سوخت‌های مصنوعی استفاده کند و در این صورت ۶۵ درصد کاهش دی‌اکسید کربن را خواهیم داشت. این موضوع تأثیر منفی روی صدا یا پرفورمنس پیشرانه نخواهد گذاشت.

علاوه بر قدرت خالص، ۷۷۷ یک هیولای آیرودینامیک و چسبندگی سر پیچ‌هاست. این هایپرکار در سرعت ۳۷۰ کیلومتر در ساعت ۲۱۰۰ کیلوگرم داون فورس تولید می‌کند و می‌تواند در پیچ‌ها نیروی جانبی ۴ جی را تحمل کند. به این ترتیب ۷۷۷ هایپرکار یک دور پیست مونزا را در ۱ دقیقه و ۳۳ ثانیه طی خواهد کرد که ۲ ثانیه سریع‌تر از SGC007 رانده شده توسط رومین دوماس در مسابقات ۶ ساعته مونزا ۲۰۲۲ است. این هیولا همچنین فراتر از محدودیت‌های فیزیکی بسیاری از رانندگان حرکت می‌کند. به همین خاطر است که ۷۷۷ موتورز تمرین‌های مشخصی را برای تقویت عضلات گردن و آماده‌سازی رانندگان برای روبرو شدن با چنین محصول پرفشاری در نظر گرفته است؛ اما قبل از همه این‌ها یک شبیه‌ساز حرفه‌ای جی تی وجود دارد که قیمتش به حدود ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد. این شبیه‌ساز بر پایه شاسی دالارا ساخته شده و می‌تواند رفتار ۷۷۷ هایپرکار را به‌خوبی کپی کند.

این وسایل جانبی غیرعادی درب خانه خریدار تحویل داده خواهند شد. خریداران همچنین می‌توانند از شبیه‌سازهای رانندگی دالارا در ایندیاناپولیس نیز استفاده کنند. تجهیزات اضافی این خودرو نیز شامل کیت مسابقه اسپارکو و کلاه ایمنی استیلو خواهد بود که به این ترتیب راننده می‌تواند ارتباط دائمی با مهندسان و مکانیک‌ها داشته باشد. تنها ۷ دستگاه از ۷۷۷ هایپرکار ساخته خواهد شد و اولین نمونه آن نیز سال ۲۰۲۵ به دست مشتری می‌رسد. پروتوتایپ فول سایز این خودرو در مونزا اتودروم سال ۲۰۲۳ رونمایی خواهد شد. در واقع مقر شرکت آندرا لوی نیز در این پیست مشهور قرار دارد. واضح است که تمامی این ویژگی‌ها هزینه‌بر هستند و باید گفت ۷۷۷ قیمت ۷.۱ میلیون دلاری دارد که شامل تمامی پکیج‌های یاد شده نیز می‌شود. ۷۷۷ موتورز ۱۴ رویداد ویژه را در ۲ سال برای مالکان تدارک خواهد دید تا از ابر خودروی خود نهایت لذت را ببرند.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا