هاست پرسرعت
بازی

۸ شایعه جذاب دنیای گیمینگ که امیدواریم حقیقت داشته باشند

۸ شایعه جذاب دنیای گیمینگ که امیدواریم حقیقت داشته باشند

پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس از زمان عرضه در سال ۲۰۲۰، بازی‌های شگفت‌انگیز زیادی را در دسترس بازیکنان قرار داده‌اند و دنیای گیمینگ را رو به جلو برده‌اند. هم‌چنین با توجه به عناوینی مثل Starfield و Marvel’s Spider-Man 2، طرفداران می‌توانند منتظر بازی‌های بیشتری در آینده هم باشند. با این وجود، وقتی به آینده دور نگاه می‌کنیم، جزئیات واضحی در دسترس نیستند و گیمرها شایعات متفاوتی را در مورد دنباله‌ها، ریبوت‌ها و ریمیک‌ها می‌شنوند.

تبلیغات

در اکثر مواقع این شایعه‌ها به حقیقت نمی‌پیوندند، اما باز هم هیجان‌زده نشدن در مورد آینده احتمالی جهان گیمینگ کار دشواری به شمار می‌رود. احتمال کار کردن Naughty Dog روی یک آی‌پی جدید برای هیجان‌زده شدن کافی است. به دنبال بیش از یک دهه خواب زمستانی، فرنچایز Castlevania می‌تواند بازگشتی با شکوه داشته باشد و همچنین اخبار زیادی در مورد ریمیک Dead Rising نیز به گوش می‌رسد.

در حالی که شما باید با بدبینی به این شایعه‌ها نگاه کنید تا انتظاراتتان بیش از حد بالا نرود، یک سری اخبار ضد و نقیض حول ایکس باکس سری ایکس/اس و پلی استیشن ۵ وجود دارند که بیشتر از بقیه اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسند. در این مقاله قصد داریم تا نگاهی به چنین شایعاتی بیندازیم.

۸. پروژه‌های Assassin’s Creed فراتر از Hexe و Red

۸ شایعه جذاب دنیای گیمینگ که امیدواریم حقیقت داشته باشند

طرفداران کهنه‌کار Assassin’s Creed در انتظار یک پروژه با حس و حال نوستالژیک هستند. بازی بعدی این سری، یعنی Assassin’s Creed Mirage، قرار است بازگشتی به ریشه‌ها باشد و بیشتر از سه بازی قبلی روی یک روایت خطی و مخفی‌کاری تمرکز خواهد داشت.

در حالی که این خبر به تنهایی هیجان‌انگیز است، اما این تنها گوشه کوچکی از برنامه‌های Ubisoft برای آینده Assassin’s Creed است. Ubisoft Montreal و Ubisoft Quebec به زودی نه فقط یک بازی جدید، بلکه پلتفرمی تازه به نام Assassin’s Creed Infinity را معرفی خواهند کرد. این پلتفرم قرار است روشی جدید برای تجربه فرنچایز Assassin’s Creed را در اختیار بازیکنان قرار دهد. دو بازی که از سیستم Assassin’s Creed Infinity استفاده می‌کنند Assassin’s Creed: Red و Assassin’s Creed: Hexe خواهند بود.

در حالی که Red قرار است یک بازی سامورایی-محور در ژاپن فئودال یا ادو باشد، جزئیات زیادی در مورد Hexe در دسترس نیست. طبق گزارشی از Bloomberg، این بازی قرار است در اروپای قرن شانزدهم و کشور آلمان جریان داشته باشد. در حالی که Hexe و Red هر دو تا سال ۲۰۲۴ عرضه نمی‌شوند، اما این عناوین باید ارزش صبر کردن را داشته باشند.

۷. Red Dead Redemption Remaster

۸ شایعه جذاب دنیای گیمینگ که امیدواریم حقیقت داشته باشند

از زمان عرضه، بازی Red Dead Redemption به خاطر ست-پیس‌های سینماتیک، روایتی قدرتمند و ساخت جهانی جذاب، مورد تحسین قرار گرفته است. اما نباید فراموش کرد که با یک بازی نسل هفتمی طرف هستیم و این مسئله کمی این شوتر سوم شخص جهان باز ۱۳ ساله را پایین می‌کشد. به همین سبب است که طرفداران به دنبال یک ریمستر مدرن هستند تا تجربه‌ای روان‌تر را برای آن‌ها به ارمغان بیاورد؛ ریمستری که برای مدتی مد نظر Rockstar بود، اما این توسعه‌دهنده پروژه مذکور را کنار گذاشت تا بیشتر روی GTA 6 تمرکز کند.

البته نباید ناامید باشید. طبق گزارش Gematsu، کمیته رده‌بندی سنی و نظارت بر بازی‌های ویدیویی در کره جنوبی یک رده‌بندی سنی جدید را برای این بازی در ماه ژوئن ۲۰۲۳ ثبت کرده است. این اتفاق چند ماه پس از حذف Red Dead Redemption توسط سونی از PlayStation Now رخ داد. پس هنوز این احتمال وجود دارد که یک ریمستر یا حتی ریمیک برای ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده باشد. چه این شایعات حقیقت داشته باشند چه نه، Red Dead Redemption Redux قطعا جزو بزرگ‌ترین آرزوهای گیمینگ بسیاری خواهد بود.

۶. ریبوت پروژه Dragon Age: Dreadwolf در قالب مبارزات اکشن

۸ شایعه جذاب دنیای گیمینگ که امیدواریم حقیقت داشته باشند

پس از موفقیت Dragon Age: Inquisition، استودیوی BioWare کار روی نسخه بعدی این فرنچایز یعنی Dragon Age: Dreadwolf را آغاز کرد. تقریبا یک دهه از عرضه آن بازی گذشته و هنوز خبری از Dreadwolf نیست. پس از تحمل مشکلات متعدد به هنگام توسعه Anthem و Mass Effect: Andromeda، روند ساخت Dreadwolf متوقف، لغو و در نهایت با تیمی جدید ریبوت شد.

از آن جایی که بازی شباهت زیادی به نقطه آغازین خود ندارد، اطلاعات زیادی در مورد آن در دست نیست. با این وجود، اطلاعات کمی که به گوش رسیده خبر از جدایی کامل Dreadwolf از ریشه‌های این فرنچایز خصوصا در زمینه مبارزات می‌دهند. برخلاف نسخه‌های قبلی، گفته می‌شود که Dragon Age: Dreadwolf روی سیستم مبارزاتی اکشن مثل سری God of War حساب باز خواهد کرد.

با توجه به تریلر بسیار کوتاهی که از بازی منتشر شده، به نظر می‌رسد که برای اولین بار با یک دنباله مستقیم در این سری طرف هستیم و خبری از یک داستان مجزا نیست. هم‌چنین Solas که یکی از اعضای گروه بازیکن در Inquisition بود هم قرار است نقش آنتاگونیست اصلی را ایفا کند.

۵. ریبوت Dead Rising

۸ شایعه جذاب دنیای گیمینگ که امیدواریم حقیقت داشته باشند

با وجود اینکه Dead Rising 5 قرار بود برای پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان منتشر شود، اما این استودیو پس از تحول Capcom Vancouver در سال ۲۰۱۸، به کل لغو شد. برخلاف انتظار بسیاری، هیچ گزارشی مبنی بر علاقه Capcom به ادامه دادن این سری محبوب به گوش نمی‌رسد، اما شایعاتی وجود دارد. جز کوردن (Jez Corden) از Windows Central در ماه مه در توئیتر خود نوشت که ممکن است چیزی برای طرفداران Dead Rising در آینده وجود داشته باشد.

با توجه به اینکه صحبت‌های کوردن پیش از این در مورد ریمیک Metal Gear Solid 3: Snake Eater کاملا حقیقت داشتند، می‌توان روی صحبت‌های او کمی حساب باز کرد. از نظر تجاری هم منطقی نیست که Capcom فرنچایز زامبی-محور محبوب خود را از مرگ باز نگرداند. Dead Rising تا کنون ۱۵ میلیون نسخه فروخته که باعث می‌شود ششمین آی‌پی ارزشمند کپکام باشد. از آن جایی که ریمیک‌های Resident Evil برای کپکام فوق‌العاده سودده بوده‌اند، بازگشت Dead Rising هم غیر معقول نیست.

۴. بازی AAA و بزرگ بعدی از سری Castlevania

۸ شایعه جذاب دنیای گیمینگ که امیدواریم حقیقت داشته باشند

پس از موفقیت Castlevania نتفلیکس، میزان محبوبیت سری خون‌آشام-محور Konami در اوج بود. با این وجود، حدود یک دهه از عرضه آخرین بازی اصلی این فرنچایز می‌گذرد. البته Castlevania اخیرا با بازی‌های دیگر همکاری کرده و عناوین کلاسیک این سری هم دائما از نو عرضه شده‌اند، اما این موارد ابدا کافی نیستند و دراکولا شایسته یک بازگشت شکوهمندانه است.

با توجه به شایعات اخیر، یک بازی Castlevania جدید کاملا ممکن است. تهیه‌کننده‌ای در Konami چندی پیش گفت که بازخوردهای مثبت نسبت به بسته الحاقی Dead Cells: Return to Castlevania یک فاکتور انگیزه‌بخش برای ادامه دادن این سری محسوب می‌شود. هم‌چنین معامله‌ای جدید با سونی به این معنا است که پلی استیشن شاید حق انحصاری چندین آی‌پی Konami از جمله Castlevania را در اختیار داشته باشد.

با این اوصاف، این شایعات تا چه حد حقیقت دارند؟ پس از اعلام خبر نهایی شدن معامله سونی و Konami، منبعی ناشناس به VGC گفت که ریمیک Metal Gear Solid 3 در دست توسعه است و چندی بعد این بازی رسما معرفی شد. این منبع هم‌چنین گفت که ریمستر کالکشن Metal Gear Solid هم عرضه خواهد شد و این خبر هم درست از آب در آمد. پس به نظر می‌رسد که بازیکنان خیلی زود قادر به بازگشت به ترنسیلوانیا خواهند بود.

۳. Project 007

بازی Project 007 استودیوی IO Interactive

با وجود اینکه James Bond یکی از شخصیت‌های ثابت سینما از دهه ۶۰ میلادی محسوب می‌شود، اما مامور ۰۰۷ یک دهه‌ای می‌شود که در جهان بازی‌های ویدیویی غایب بوده است. اینکه اولین بازی غیر-هیتمن استودیوی IO Interactive پس از ۱۵ سال قرار است Project 007 باشد، خبر خوبی به حساب می‌آید. Project 007 به دنبال ارائه داستانی اصلی از James Bond در عصر مدرن است. هم‌چنین جاسوس مشهور در این بازی هیچ شباهتی به بازیگرانی که در طول سال‌ها نقش او را بازی کرده‌اند نخواهد داشت.

در حال حاضر، جزئیات بسیار کمی از بازی در اختیار داریم، اما با توجه به اینکه IO Interactive تیم توسعه خود را برای این بازی دو برابر کرده، به نظر می‌رسد که با ماجراجویی عظیمی مواجه خواهیم شد. هم‌چنین سه سال از معرفی اولیه بازی می‌گذرد که خبر امیدوارکننده‌ای برای طرفداران نیست. با این حال، روند توسعه طولانی بازی فقط به این خاطر است که IO Interactive قصد عجله کردن ندارد. کارگردان این استودیو در مصاحبه‌ای گفت که تیم توسعه بازی دو سال را صرف مذاکره با دارندگان آی‌پی James Bond کرده تا از هم‌نظر بودن آن‌ها مطمئن شود.

۲. آی‌پی قرون وسطایی Naughty Dog

۸ شایعه جذاب دنیای گیمینگ که امیدواریم حقیقت داشته باشند

از آن جایی که Naughty Dog روی Crash Bandicoot ،Uncharted و The Last of Us کار کرده، طرفداران همیشه برای پروژه بعدی این استودیو هیجان‌زده هستند. هم‌چنین از زمانی که یکی از طراحان هنری این استودیو تصاویری را از چند جنگجوی قرون وسطایی منتشر کرد، بسیاری از طرفداران بر این باورند که این استودیو احتمالاً مشغول کار روی یک آی‌پی جدید قرون وسطایی باشد. البته این شایعات خیلی زود توسط خود طراح مذکور رد شدند و او گفت که این تصاویر را صرفا پس از تجربه Assassin’s Creed Valhalla طراحی کرده است.

برخی از طرفداران اما، این ادعا را باور نکردند. با وجود اینکه چنین تفکراتی معمولا خوش‌بینانه هستند، ممکن است این بار با حقیقتی جذاب روبه‌رو باشیم. نیل دراکمن (Neil Druckmann) چندی پیش در توئیتر خود خبر از استخدام افرادی برای سه پروژه جدید را داد. به نظر می‌رسد که دو عدد از این سه پروژه، ریمیک منتشر شده The Last of Us Part 1 و بازی چندنفره The Last of Us Factions باشند. با این حال، خبری از سومین پروژه نیست. در هر صورت، می‌دانیم که Naughty Dog مشغول کار روی اثری است که فعلا قصد رونمایی از آن را ندارد.

۱. پلی استیشن ۵ و ایکس باکس جدید

۸ شایعه جذاب دنیای گیمینگ که امیدواریم حقیقت داشته باشند

پلی استیشن ۴ پرو و ایکس باکس وان ایکس سه سال پس از ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ عرضه شدند. در حال حاضر دو سال و نیم از عرضه ایکس باکس سری ایکس/اس و پلی استیشن ۵ می‌گذرد و سونی و مایکروسافت ممکن است همین حالا مشغول کار روی سخت‌افزار میان نسلی خود باشند.

با استناد به TCL Technology، فاصله چندانی تا عرضه این کنسول‌ها نداریم. غول فناوری چینی در سال ۲۰۲۲ و در جریان یک شوکیس به این مسئله اشاره کرد که یک نسخه آپدیت شده از ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن ۵ ممکن است در سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ عرضه شوند. ظاهرا این کنسول‌های میان نسلی قرار است از وضوح تصویر ۸K پشتیبانی کنند، پردازنده گرافیکی قوی‌تری داشته باشند و وضوح تصویر هم از ۱۴۴۰p به ۲۱۶۰p ارتقا بیابد.

از آن جایی که هیچ کدام از این اطلاعات به صورت رسمی توسط سونی و مایکروسافت تایید نشده‌اند، این شوکیس ممکن است صرفا یک پیش‌بینی بوده باشد. در هر صورت، این شایعات همچنان ادامه دارند. به گفته تام هندرسون (Tom Henderson) از Insider Gaming، پلی استیشن ۵ پرو در دست ساخت قرار دارد.

Behzad zargaryStalkerCyruscactusgod of smartNemesisKratossobi waltجان قماربازUNCLE ARTURPeter ParkerCorvoFalconerAlbert WeskerخستهD.r FORDCameraManLonesome guyYohanaOverlordmore

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا