هاست پرسرعت
بازی

10 تفاوت کلیدی God of War Ragnarok نسبت به God of War 2018

10 تفاوت کلیدی God of War Ragnarok نسبت به God of War 2018

در این مقاله قصد داریم 10 تغییر بزرگ بازی God of War Ragnarok نسبت به نسخۀ پیشین این مجموعه که در سال 2018 عرضه شد را بررسی کنیم.

استودیوی سانتا مونیکا (Santa Monica) مانند God of War 2018 دربارۀ انتشار اطلاعات نسخۀ Ragnarok نیز بسیار محتاطانه عمل می‌کند، اما حتی با بررسی بخش‌های کوچک بازی که این توسعه‌دهنده برای طرفداران نمایش داده، مشخص است که God of War Ragnarok نسبت به نسخۀ 2018 بهبود پیدا کرده است. با وجود این که بدون شک گیم‌پلی بازی بر پایۀ God of War 2018 بنا خواهد شد، اما Ragnarok از لحاظ داستان و نحوۀ بازی (و حتی موارد پشت صحنه) دچار تحولاتی شده است. اکنون، با در نظر گرفتن زمان کم باقی مانده تا عرضۀ این عنوان به‌شدت موردانتظار، می‌خواهیم به همین تغییرات کلیدی نگاهی داشته باشیم.

این مقاله شامل اسپویل God of War 2018 می‌شود

کارگردان جدید

10 تفاوت کلیدی God of War Ragnarok نسبت به God of War 2018

کوری بارلوگ (Cory Barlog) نام خود را به عنوان یکی از تأثیرگذارترین اشخاص مرتبط با فرنچایز God of War ثبت کرده و پس از کارگردانی God of War 2 (که به باور بسیاری از افراد یکی از بهترین بازی‌های این سری است)، به این مجموعه بازگشت تا در نقش رهبر این بازآفرینی قرار بگیرد و God of War 2018 را کارگردانی کند. با این وجود، از زمان آغاز به کار این فرنچایز، سنتی در توسعۀ نسخه‌های مختلف عنوان اکشن ماجراجویی مذکور حفظ شده و آن این است که هیچکدام از دنباله‌های بازی توسط کارگردان نسخۀ پیشین آن کارگردانی نمی‌شوند و ما در ساخت Ragnarok نیز شاهد این موضوع هستیم.

همانطور که در سال گذشته آشکار شد، برخلاف نسخۀ 2018، عنوان God of War Ragnarok توسط کوری بارلوگ کارگردانی نخواهد شد و در عوض، اریک ویلیامز (Eric Williams)، یکی از طراحان همیشگی بازی‌های اصلی این فرنچایز، رهبری توسعۀ این بازی بر عهده خواهد گرفت. آقای بارلوگ قرار است بازی بعدی تیم سانتا مونیکا را کارگردانی کند که تا الان حتی اندک اطلاعاتی از آن منتشر نشده است، در حالی که در توسعۀ Ragnarok نیز در نقش تهیه‌کننده فعالیت می‌کند. همچنین، به نظر می‌رسد که بارلوگ هنوز هم نقش بزرگی در شکل‌دهی آیندۀ فرنچایز God of War دارد. برای مثال، وی تصمیم گرفت که حماسۀ نورس در دو نسخۀ تکمیل شود.

تبلیغات

دریاچه 9 قلمرو

10 تفاوت کلیدی God of War Ragnarok نسبت به God of War 2018

دریاچه 9 قلمرو (Lake of Nine) به عنوان هاب مرکزی کل بازی God of War عمل می‌کند. این مکانی است که دفعات زیادی در طول بازی قبل به آن باز می‌گشتیم و قطعاً در نسخۀ Ragnarok نیز حضور خواهد داشت، اما احتمالاً به صورتی نخواهد بود که آن را به یاد دارید. در زمان شروع بازی جدید، تمام قلمروها گرفتار زمستان بزرگ (Fimbulwinter) شده‌اند و این برای میدگارد (Midgard) یعنی همه‌چیز منجمد شده است. Lake of Nine به انجماد کامل رسیده و یک سطح ضخیم از یخ آن را پوشانده است؛ به عبارتی، نحوۀ پیمایش در این مکان متفاوت از نسخۀ 2018 خواهد بود. به جای قایق، کریتوس و آترئوس اکنون از سورتمه‌ای که توسط یک جفت گرگ کشیده می‌شود استفاده می‌کنند، ولی در نواحی مختلفی از بازی هنوز قایق مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بازی God of War، سطوح متغیر این دریاچه یک سازوکار کلیدی محسوب می‌شد که با کاهش سطح آب در بخش‌های به‌‌خصوصی از بازی، مکان‌های تازه‌ای را در دسترس قرار می‌داد. احتمالاً با توجه به انجماد این دریاچه، در نسخۀ Ragnarok شاهد چنین اتفاقی نخواهیم بود.

قلمروهای بیشتر

10 تفاوت کلیدی God of War Ragnarok نسبت به God of War 2018

داستان پر ماجرای God of War کریتوس و آترئوس را به سمت قلمروهای زیادی کشاند، اما همچنان امکان ورود به تعدادی از آن‌ها وجود نداشت. علاوه بر میدگارد، این پدر و پسر به قلمروهای دیگری نیز سفر کردند که عبارت هستند از: الف‌هایم (Alfheim)، قلمروی الف‌ها، هل‌هایم (Helheim)، قلمروی مردگان و در آخر، یوتن‌هایم (Jotunheim)، قلمروی یخ. البته که نیفل‌هایم (Niflheim) و موسپل‌هایم (Muspelheim) نیز به عنوان قلمروهای انتخابی در بازی حضور داشتند. بقیه موارد قابل دسترسی نبود اما در نسخۀ Ragnarok هر نه قلمرو در دسترس قرار خواهند گرفت. ماجراجویی کریتوس و آترئوس آن‌ها را به تمام نه قلمروی اساطیر نورس خواهد برد که یعنی آزگارد (Asgard)، قلمروی ایسیر، واناهایم (Vanaheim)، قلمروی ونیر، و سوارت‌الف‌هایم (Svartalfheim)، قلمروی دورف‌ها نیز در بازی قرار خواهند گرفت؛ تا به الان بخش‌هایی از Svartalfheim را در تریلرها دیده‌ایم. تیم سانتا مونیکا همچنین تأیید کرده است که هر قلمرو به نحوی متفاوت تحت تأثیر زمستان بزرگ قرار می‌گیرد، پس انتظار نداشته باشید که تمامی آن‌ها مانند میدگارد یخ‌زده باشند.

آترئوس

10 تفاوت کلیدی God of War Ragnarok نسبت به God of War 2018

شخصیت‌ها به قلب و روح شکل فعلی God of War تبدیل شده‌اند و احتمالاً در God of War Ragnarok نیز به همین صورت خواهد ماند، اما هر شخصیتی که در نسخۀ 2018 دیدیم، بدون تغییر به دنبالۀ آن راه نخواهد یافت. به عنوان مثال، آترئوس را در نظر بگیرید؛ او در نسخۀ پیشین کودکی کم‌سن‌وسال یا به قول کریتوس پسر بچه‌ای بیش نبود، اما Ragnarok سه سال پس از وقایع نسخۀ قبل جریان دارد و با نزدیک شدن پایان زمستان بزرگ، شرایط برای وقوع رگناروک مهیا می‌شود؛ یعنی قرار است با آترئوس نوجوان مواجه شویم. نه‌تنها ظاهر و صدای او دچار تغییر خواهد شد (با وجود عدم تغییر صداگذار آن)، همچنین یک آترئوس باهوش‌تر و تواناتر را مشاهده خواهیم کرد. باید منتظر ماند تا دید که چطور آتریوس با فهمیدن هویت حقیقی خود، یعنی لوکی (Loki)، کنار می‌آید.

فریا

10 تفاوت کلیدی God of War Ragnarok نسبت به God of War 2018

یکی دیگر از شخصیت‌های کلیدی God of War 2018 فریا (Freya) است که به نسخۀ Ragnarok باز خواهد گشت و قطعاً دیگر آن دوست جادوگر شفابخش ما نخواهد بود. کریتوس در پایان بازی قبل بالدر (Baldur) را کشت و از همان نقطه به بعد، فریا سریعاً به یکی از بزرگترین دشمنان این پدر و پسر تبدیل شد. او اکنون بال‌های والکری خود را پس گرفته و با وجودی سرشار از خشم، مصمم به یافتن کریتوس و کشتن اوست. داستان فریا احتمالاً به بخش خارق‌العاده‌ای در God of War Ragnarok تبدیل خواهد شد، زیرا با وجود این که در بازی به عنوان دشمن کریتوس و آترئوس ظاهر می‌شود، یک گذشتۀ دوستانه‌ بین آن‌ها وجود دارد که گمان می‌کنیم شاید در نهایت متقاعد شود که به این پدر و پسر برای جلوگیری از رگناروک کمک کند.

دشمنان

10 تفاوت کلیدی God of War Ragnarok نسبت به God of War 2018

یکی از مشکلات قابل توجه God of War 2018، تنوع کم دشمنان بازی بود، اما ظاهراً سانتا مونیکا بهبودهایی را در این زمینه انجام داده است. علی‌رغم اینکه مطمئن هستیم دشمنان جدید بسیاری وارد بازی شده‌اند که فقط هنگام عرضه با آن‌ها روبه‌رو خواهیم شد، ولی مواردی از این دشمنان همین حالا نیز به نمایش در آمدند؛ دشمن‌هایی از قبیل هیولاهای سوسمار مانند دوپا به نام Grims، موجودات خزندۀ غول‌پیکری به نام Dreki که می‌توانند به درون زمین عقب‌نشینی کنند و دشمنان نیمه اسب نیمه انسان که Stalker نام دارند.

سپر

10 تفاوت کلیدی God of War Ragnarok نسبت به God of War 2018

در نسخۀ 2018، سپر بیشتر نقش یک وسیلۀ کمکی را داشت و بسیاری از بازیکنان وجود آن را نادیده می‌گرفتند. از قرار معلوم، سپرها در بازی God of War Ragnarok نقش اساسی‌تری را ایفا خواهند کرد. بازیکن می‌تواند از بین طیف وسیع‌تری از سپرها انتخاب کند و هرکدام از آن‌ها، قابلیت‌ها و ویژگی‌های دفاعی خاص خود را دارند. برای نمونه، سپر Dauntless یک محدودۀ زمانی کمی برای Parry دارد، اما اگر آن را به موقع انجام دهید، می‌توانید سپر را به زمین کوبیده و یک موج حمله آزاد کنید که دشمنان را گیج کرده و آن‌ها را به هوا می‌فرستد. از طرف دیگر، سپر Stonewall در دستۀ سپرهای قدرتی‌تر قرار می‌گیرد و با این که قابلیت Parry ندارد، می‌تواند آسیب حملات را جذب کرده و زمانی که به اندازۀ کافی توسط ضربات دشمنان شارژ شد، موجی را روانۀ آن‌ها کند.

جابه‌جایی

10 تفاوت کلیدی God of War Ragnarok نسبت به God of War 2018

با وجود اینکه درست مانند سیستم مبارزات، بنیان ساز و کار جابه‌جایی در Ragnarok نسبت به نسخۀ پیشین خود تفاوت خیلی عظیمی نخواهد داشت، اما شاهد تغییرات و موارد جدید کلیدی‌ای در آن خواهیم بود؛ شاید مهم‌ترین آن‌ها جابه‌جایی به وسیلۀ Blade of Chaos باشد که مانند یک گرپل هوک عمل می‌کند. طبق نمایش‌های بازی تا به امروز، لحظاتی را مشاهده کرده‌ایم که کریتوس با استفاده از تیغه‌هایش، خود را به سمت لبه‌های مرتفع می‌کشد، در حالی که در آخرین تریلر، همچنین دیدیم که با استفاده از آن‌ها به محل‌های خاصی قلاب می‌انداخت و با پرتاب خودش فواصل دور را طی می‌کرد (این قابلیت در بازی‌های اولیۀ God of War نیز به چشم می‌خوردند).

مدت زمان گیم‌پلی

10 تفاوت کلیدی God of War Ragnarok نسبت به God of War 2018

از همین ابتدا باید اشاره کنم که این موضوع برگرفته از موارد افشا شده است و سونی یا سانتا مونیکا هنوز آن را تأیید نکرده‌اند. بر اساس گزارش اخیر تام هندرسون (Tom Henderson)، خط اصلی داستان God of War Ragnarok حدود 20 ساعت زمان لازم خواهد داشت (که حدوداً هم‌اندازۀ نسخۀ 2018 است) و سه ساعت و نیم این زمان به کات‌سین‌ها اختصاص خواهد یافت. در همین حین، اگر علاوه بر داستان، قصد تجربۀ مأموریت‌های فرعی را نیز داشته باشید، 20 ساعت دیگر مشغول تجربۀ Ragnarok خواهید بود. در مجموع، بازی نزدیک به 40 ساعت شما را سرگرم می‌کند.

قابلیت‌های دسترسی

10 تفاوت کلیدی God of War Ragnarok نسبت به God of War 2018

در بازی‌های امروزی، توجه به قابلیت‌های دسترسی جدید بیشتر شده و در حال افزایش است، علی‌الخصوص در عناوین فرست پارتی پلی استیشن. در بازی God of War Ragnarok نیز همین اتفاق خواهد افتاد. قابلیت‌های دسترسی‌ جدیدی که در پورت PC بازی God of War 2018 شاهد بودیم، به همراه موارد تازۀ دیگر به نسخۀ جدید این فرنچایز اضافه خواهند شد و جمعاً 60 گزینۀ قابل تغییر وجود خواهد داشت.


بازی God of War Ragnarok در تاریخ 9 نوامبر (18 آبان) سال جاری برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 عرضه خواهد شد.

به نظر شما چه تغییرات کلیدی دیگری را در این نسخه خواهیم دید؟

DARKSIRENman on fireپلنگ پیرهن صورتیCarddragonvahid gamerیوهانگیمری عادیJinxHunTeR007IrNalireza1988Max22KurosInvisible bearded userDota2KratosMenherakun0mrm.rezaParham_Shainzmore

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا