10 نکتهای که از تریلر رونمایی بازی Dead Island 2 دریافتیم
10 نکتهای که از تریلر رونمایی بازی Dead Island 2 دریافتیم
سرانجام بعد از مدتها انتظار، تریلر جدیدی از بازی Dead Island 2 منتشر شد. قصد داریم به مرور نکاتی بپردازیم که در این تریلر به آنها پی بردیم.
بازی Dead Island 2 مسیری طولانی و پر پیچ و خمی را طی کرد و به دنبال این موضوع، پس از سالها، سرانجام شاهد رونمایی مجدد آن بودیم. این بازی ابتدا در سال 2014 معرفی شد و هشت سال طول کشید تا به نقطهی فعلی برسد. در طول این مدت، بارها شاهد تغییر استودیوهای سازنده و بروز تاخیر در تاریخ انتشار Dead Island 2 بودهایم. در حقیقت، اوضاع به قدری برای این بازی پیچیده شد که بسیاری تصور میکردند که شاید هیچگاه شاهد عرضهی آن نباشند و این پروژه به کلی متوقف شود. با این حال، اخیراً مشخص شد که بازی به زودی عرضه خواهد میشود.
Dead Island 2 توسط شرکت دیپ سیلور (Deep Silver) به عنوان ناشر و استودیوی دامباستر (Dambuster Studios) به عنوان توسعه دهنده در مراسم گیمزکام (Gamescom) به تصویر کشیده شد. از این بازی یک تریلر سینمایی و یک ویدیوی گیمپلی به نمایش درآمد و سپس جزئیات بیشتری از آن در دسترس عموم قرار گرفت. در این مقاله میخواهیم به بررسی نکات کلیدی این بازی بپردازیم.
جهان بازی
زمانی که بازی Dead Island 2 در سال 2014 توسط استودیوی یاگر (Yager) در دست توسعه قرار داشت، قرار بود که جهان بازی چندین شهر ایالت کالیفرنیا از جمله سانفرانسیسکو و لس آنجلس را در بر بگیرد، اما بازنگری استودیوی دامبستر باعث شد تا جهان بازی تنها به یک شهر محدود شود. در نهایت، قرار است که این بازی به طور کلی در شهر لس آنجلس جریان داشته باشد. همچنین، این شهر مکانهای واقعی و قابل تشخیص نظیر بورلی هیلز، ساحل ونیز و مواردی از این قبیل را در خود جای داده است.
خبری از یک بازی جهان آزاد نیست!
جالب اینجاست که بدانید Dead Island 2 قصد دارد تا چندین تغییر ساختاری را نسبت به چشمانداز اولیه ایجاد کند. همانطور که در یک پیش نمایش توسط Polygon به تصویر کشیده شد، این بازی برخلاف نسخهی قبلی خود (و برخلاف چشم انداز مجموعه) یک اثر جهان آزاد نخواهد بود. کارگردان این بازی یعنی دیوید استنتون (David Stenton) در مصاحبهای با یوروگیمر (Eurogamer) توضیح داد که لس آنجلس در این بازی به چندین منطقه با اندازههای مختلف تقسیم میشود که هرکدام ماموریتها و فعالیتهای جانبی خود را خواهند داشت. البته، همهی این محتویات در یک زمان در دسترس قرار نمیگیرند و به مرور زمان به محیطهای بیشتری دسترسی خواهید یافت. همچنین، توانایی بازگشت به محیطهای پیشین در هر لحظه فراهم خواهد بود.
شخصیتها
استودیوی دامباستر تایید کرده است که بازی Dead Island 2 در مجموع دارای شش شخصیت قابل بازی خواهد بود. یکی از این شخصیتها جیکوب (Jacob) نام دارد که در تریلر سینمایی او را دیدیم. با این حال، تاکنون چیزی در مورد شخصیتهای دیگر بازی و یا حتی نام آنها نمیدانیم. لازم به ذکر است که در این بازی حالت کوآپ 3 نفره نیز وجود خواهد داشت.
مبارزهها
مطابق انتظار، اولین چیزی که باید در بازی Dead Island 2 مورد بررسی و سنجش قرار بگیرد، سیستم مبارزات آن است؛ چرا که گیمرها بیشتر زمان و انرژی خود را در این بازی صرف این بخش میکنند. مخاطبین میتوانند از برخی سلاحهای قدرتمند و آیتمهای قابل پرتاب و موارد دیگری از این قبیل در مبارزههای خود استفاده کنند، اما بدیهی است که تمرکز اصلی این بازی روی مبارزات نزدیک باشد. گیمرها در این اثر به انواع سلاحهای مربوط به مبارزات نزدیک، از چکش و تبر گرفته تا مجموعهای از پنجه بوکسها، کاتانا و موارد دیگر دسترسی خواهند داشت.
فیزیک شخصیتها
خشم و خشونت چیزی است که به طور طبیعی در هر بازی یا فیلم و سریالی با محوریت زامبیها وجود دارد، اما به نظر میرسد که Dead Island 2 تاکید بیشتری روی این جنبه خواهد داشت. جالب اینجاست که این بازی دارای یک سیستم فیزیکی پویا بوده و ظاهراً سطح بالایی از جزئیات را به نحوهی واکنش زامبیها و بدن آنها به هر سلاح به تصویر میکشد. جیمز وُرال (James Worrall) به عنوان کارگردان خلاق این بازی در صحبت با یوروگیمر توضیح داد:
مدلها از نظر آناتومیک کاملاً طبیعی و درست عمل خواهند کرد و ما اساساً همه چیز از جمله مو، پوست، چربی، ماهیچه، استخوان و تمامی اندامها را در آنها قرار دادهایم. در بین این موارد، ذوب کردن دشمنان چیزی است که شخصاً دوست دارم. گاهی اوقات وقتی دو یا سه زامبی را با یک حمله شدید به وسیلهی یک اسلحهی ذوب کننده مورد اصابت قرار میدهید، آنها به سمت شما حرکت میکنند و میتوانید ببینید که تکه تکه میشوند و تا قبل از این که به شما برسند کاملاً از بین میروند.
زامبیها
بازی Dead Island 2 صرفاً یک اثر ترس بقاء و زامبی کشی نیست، بلکه در مسیر خود سعی دارد تا حد ممکن از انجام این روند سرگرم شوید. همانطور که از ساختار فیزیک بدن زامبیها یا به طور کلی از سیستم خشونت بازی پیداست، مطمئناً چندین نوع زامبی منحصر به فرد برای قتل عام در بازی وجود خواهد داشت. به عنوان مثال، جیمز ورال به زامبیهای «سنگشکن بزرگ» عضلانی که در Muscle Beach یافت میشوند، یا زامبیهای جیغزننده که کلاه ایمنی به سر دارند، اشاره کرد. در همین حال، پیشنمایش این بازی یک نوع زامبی را در قالب یک باس معرفی کرد که استخوانهای تیز از بازوهایش بیرون زده و به عنوان نیزه از آنها استفاده میکند.
حالت FURY
جالب اینجاست که طبق تریلر منتشر شده از این بازی، هر شش شخصیت قابل بازی در Dead Island 2 قبلاً به ویروس آلوده شدهاند و میتوانند از جهشهای آن استفاده کنند. این حالت در قالب Fury در دسترس گیمرها قرار میگیرد و اجازهی استفاده از تواناییهای مضاعف را به آنها میدهد.
پیشرفت
به عنوان یک بازی اکشن نقش آفرینی، Dead Island 2 دارای مکانیکهای چند لایهی پیشرفت است که در این بازی به شکل سیستم Skill Deck دیده میشود. گیمرها در حین پیشرفت در بازی، کارتهای جدیدی به دست میآورند که هر کدام نشاندهندهی قدرت خاصی است. ظاهراً این سیستم پیشرفت بر انعطافپذیری و آزمون و خطا تأکید میکند و به گیمرها اجازه میدهد تا کارتهای خود را آزادانه تعویض کنند تا بتوانند سبک مورد علاقۀ خود را به کار گیرند.
عرضه
پس از گذشت مدتها، نه تنها Dead Island 2 میزبان یک خبر و تریلر رسمی بود، بلکه تاریخ عرضهی قطعی آن نیز مشخص شد. این بازی در تاریخ 3 فوریه 2023 (۱۴ بهمن ۱۴۰۱) برای کنسولهای پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و اس، سرویس گوگل استیدیا و پلتفرم PC در دسترس قرار میگیرد. لازم به ذکر است که این بازی در PC، به طور انحصاری از طریق فروشگاه اپیک گیمز (Epic Games) در دسترس خواهد بود.
نظر شما در این باره چیست؟ آیا Dead Island 2 از عناوین مورد انتظار شما محسوب میشود؟